6 mei 2025, 09:52:53

uit de voliere

Gestart door Dominique, 17 juli 2012, 15:29:42

« vorige - volgende »

Dominique

hallo allemaal,

ik heb net een valkje van bijna 3 maanden (ongeveer) dat niet tam is en niet gepakt werd door de kweker.
Is het mogelijk om het tam te maken? of geen beginnen aan omdat het van kleinsaf niet gewend is aan mensen?

alvast bedankt

Rianne

Hey,

het is te doen hoor. Heb je het stappenplan al gelezen? Staat ook op het Tam Maken forumdeel :)
Het zal misschien wat meer tijd en geduld vragen.

Dominique

bedankt voor het snelle antwoord!

Het stappenplan ligt netjes afgeprint naast de vogelkooi...
en nu praat ik heel veel tegen hem en kom soms zachter bij de kooi. Meer nog niet maar wel heel vaak. Hij zit nog heel stilletjes op de bodem...

Hoe lang duurt het normaal?
En hoeveel tijd meer zal ik moeten rekenen? Het dubbele?

groetjes,
Dominique

Rianne

Hoi,

dat is per vogel verschillend. Als je een heel ondernemend en nieuwsgierig type hebt, kan het heel snel gaan. Heb je er 1 die liever de kat uit de boom kijkt, kan het vrij lang duren.

Dominique

dankjewel,

als ik niet in de buurt ben vliegt hij rond en fluit al wat
op andere momenten zit hij op de bodem.
Als ik tegen hem praat wiegt hij soms wat heen en weer (geen idee wat dat wil zeggen)

gaat dit dat van 1 week (of is dit te optimistisch?) tot 6 maand (of is dat te pesimistisch)...
het is maar een beetje om een beeld te kunnen vormen...

hartelijke dank hoor, het is mijn eerste valkje...

Mijn dochter heeft concentratiestoornissen en nog andere problemen en in de klas boeken ze enorme vooruitgang met haar door te werken met een valkje...
dus de motivatie is groot!!

Groetjes,
Dominique

miep

1 week is te optimistisch en 6 maand te pessimistisch.
pak twee maand ofzo  :)

Maar het is nooit exact te zeggen. Ligt aan de vogel, aan jezelf, hoeveel je ermee bezig bent etc etc.