28 maart 2024, 13:47:57

voeren jonge parkiet

Gestart door birdy2, 15 juni 2003, 16:34:03

« vorige - volgende »

birdy2

Hoi,

Sinds 10/11 juni heb ik een jong grasparkietje, dat niet gevoerd wordt door de ouders. Ook pleegouders hebben op dit moment het kleintje alleen warm gehouden.
Deze pleegouders hebben wel al eerder jongen grootgebracht.

Dus ik ben zelf bezig met het kleintje voeren, maar het kleintje wordt langzaam zwakker. (wilt nog wel goed eten, maar word magerder). o.a. door tijdgebrek i.v.m.  mijn werk.
Ik gebruik hoofdzakelijk eivoer en CEDE voer voor jonge vogels. Sinds vanmorgen krijg ik er pas trosgierst met moeite in het keeltje.

Ik heb verder geen parkieten, die nog jongen of eitjes hebben, zodat ik het bij die kan neerleggen. Heeft iemand een idee, om de pleegouders te laten voeren? Of heeft u een paartje waar ik mijn kleintje bij kan leggen?
Evt. tegen een kleine vergoeding.

Omdat de eigenlijke moeder al aardig op leeftijd is verwacht ik, dat ik volgend jaar geen bevruchte eitjes meer van haar krijg. Echter ik wil graag van haar nog een parkietje krijgen, aangezien zij afstamd van mijn eerste parkiet (en ze er
trouwens ook heel mooi uitziet.

Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie

Met vriendelijke groet,

Birdy

Tara

Hoi Birdy,

ik heb al iets ervaring met handopfok, maar aangezien bijna iedereen in Nederland woont zal ik het niet voor je kunnen grootbrengen, ik hoop echt dat je iemand vindt, want als je het jong te weinig tijd kan geven zal het uiteindelijk sterven :(.

Veel geluk hoor,
groetjes, Tara

birdy2

P.s. Ik woon in Arnhem, Gelderland ::)

Ellen

Volgens mij komt "Janosic" ook uit Arnhem en heeft
hij ook allemaal jong grut op dit moment.

Probeer even te informeren hoe of wat.
Groetjes en sterkte met de kleine...........Ellen

Paul

Hoi Birdy,
Als het kleintje al trosgierst eet is dat in elk geval al een goed teken en zeker als ie dat blijft doen.
als kweker die momenteel jonge grasparkieten heeft weet ik alleen Mandy maar die woont in de buurt van Bergen op Zoom dus wel een eindje rijden :-(
Maar als ie zelf al begint te eten zou het wel steeds beter moeten gaan.
Sterkte met de kleine.

Groetjes, Paul

Mandy

Hoi Birdy, :)

Ik zou graag willen weten hoe oud dit parkietje is?
Want zoals jij je verhaal schrijft is tie van 10/11 juni en dus nog maar 5/4 dagen oud!? Maar je geeft al trosgierst dus dan lijkt me dat ook weer sterk? :-/
En dat voer van CéDé wat je beschrijft is dat die lorivoeding die je met water mengt en dus pap krijgt?
Ik heb momenteel 2 koppels die jongen hebben met een leeftijd van 2-4 weken, als de leeftijd ongeveer gelijk is zou het kunnen. Om een parkietje bij pleegouders te leggen moeten die wel jongen hebben van ongeveer dezelfde leeftijd anders brengen ze 'm niet groot.
Dan zou je 'm dus hier bij kunnen leggen, maar het is wel een eindje rijden zoals Paul al zei. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

birdy2

Hoi allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik heb iemand gevonden die me o.a. met het voeren wil helpen. Echter we hopen, dat ie morgen nog leeft, aangezien het nu niet helemaal goed meer gaat met hem. En we hem waarschijnlijk moeten laten inslapen, aangezien hij anders teveel gaat lijden.


Birdy

Mandy

Nou heel veel sterkte en succes dan maar en niet te snel de moed opgeven hoor. ;)
Zodra hij dat wel doet houdt het echt op en heeft de natuur beslist en gewonnen. Dus zolang tie nog eet heeft ie een wil en kan tie ervoor vechten... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ellen

Jezus Birdy dat is nou jammer.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat ze niet mag lijden.
Zielig hoor zo'n klein hoopje vogel.

Sterkte alvast en groetjes Ellen.

Speedy

Hoi Birdy,

Ik had je via mail benaderd, via je oproepje.
Ik hoop dat het alsnog niet te laat is, maar anders moet je jezelf zeker niets verwijten hoor.
Je hebt je best gedaan, zal niet meevallen zo'n klein hummeltje te moeten voeren.
En als ie het wel haalt, dan is het een vechter hoor.
Sterkte en ik zal duimen dat het gaat lukken.

Groetjes,
Trudie

demi

hoi birdy
hoe is het met de kleine?
het is dat ik zo ver woont want ik had je graag geholpen!!
  diana w

birdy2

Hij leeft nog, maar wij verwachten dat hij het niet red. Ook al vecht hij voor zijn leven. Omdat ik het niet leuk vind om hij/zij te blijven noemen geef ik het jong de volgende naam: Eros. Past goed bij onze kat en ook wel bij een andere parkiet die ik een naam heb gegeven. ;D Die heb ik nl. resp. Amor en Iris genoemd.

Birdy

Speedy

Hoi Birdy,

Ik vroeg net al hoe het met je parkietjes ging elders, maar lees het nu hier al.
Nou toch maar hopen dat ie nog wel wil doorvechten....wie weet lukt het Eros nog.
Er is nu iemand die hem voert? lukt het wel een beetje?

Groetjes,
Trudie

Lique

Jeetje zeg,

en nu maar hopen dat hij het gaat halen, het zou enorm sneu zijn, als dat niet het geval zou zijn. :-/

Groetjes Lique

Ellen

Hele leuke naam "Eros".
Ik hoop dat Eros sterk genoeg is en helemaal
beter wordt.

Ik houd mijn vingers gekruisd.
Zet hem op en houd ons allemaal a.u.b. op de
hoogte......okay?

Groetjes Ellen.