13 mei 2025, 18:15:50

Raar gedrag

Gestart door charlgo, 6 augustus 2012, 23:14:06

« vorige - volgende »

charlgo

hey ik heb al een tijdje een valkparkiet een lutino (heb geen idee of het een mannetje of vrouwtje (pop) is. maar de laaste tijd als ik aan het eten ben ga ze de hele tijd met haar kop bewegen en loopt ze over de stok en soms maakt ze er geluiden bij, Weet iemand trouwens ook of het een popje of mannetje is, ze maakt best veel kabaal. alvast bedankt. :)

Jeroenw

Tijdens het lopen doet ze ook haar vleugels opzij als je er boven op haar/hem rug kijkt is het in een vorm van een hart

Toe lichting :
Als ze dat doen dan weet je dat je met een man te maken heb
Tikt hij ook met zijn snavel?

charlgo

Soms komt dit voor maar als ik naar haar toe loopt doet ze dat niet meer met haar vleugels maar zelf denk ik dat ze nog geen halfjaar oud is, wel maakt ze soms van die piep geluiden maar ik kweet ook niet wat ze daar mee bedoelt, ook zit te wel methaar snavel aan het toetsenbord en aan andere dingen zoals de muis  en tikt eraan, ze zikt ook als ze bij die spiegel staat ze loopt dan langs de spiegel en tikt soms.
ik heb even een foto gemaakt maar ik kan hem niet plaatsen??
maar alvast bedankt

Jaimy

Mannetjes kunnen al vroeg macho gedrag vertonen. Dan doen ze de vleugels een beetje wijd, maken ze af en toe een hupje en lopen dan langzaam, terwijl ze een deuntje fluiten en heel snel met de snavel ergens tegen aan timmeren. Popjes doen dit niet (enkele uitzondering daargelaten) Als een popje broeds is, gaat ze "kippetje" zitten. Helemaal laag op de stok, nek naar achtere, staart iets omhoog. ..herken je één van beide? Anders moeten we de foto even afwachten! Je kunt een foto makkelijk uploaden via photobucket.com

Groetjes Jaimy  :)

charlgo

ik denk het al te weten ik heb net gegeten en nu deed ze weer duiken met haar staart omhoog ze maakte weer zachte geluiden
en ze zat ook op de stok, dus ik denk dat ik een vrouwtje heb.