29 maart 2024, 12:32:02

afbouwen pap voeding

Gestart door Fiona, 30 november 2003, 19:42:19

« vorige - volgende »

Fiona

Hoi Lique, iedereen is vrij om te roken, deze mensen van het jong rookten net als jullie gewoon in de huiskamer en ja dan kan je het niet voorkomen.
Die andere kweker waar ik je over een IM had gestuurd die hadden een (slaap)kamer ingericht met hokjes voor de verkoop (van die friemel hokjes waar ze met tig inzitten) en als ze die vogels dan gaan voeren staan ze uitgebreid te paffen, en als dan die kamer van 3 bij 2 helemaal blauw staat vind ik het wel zielig. Op het moment dat je speciaal die beestje gaat voeren, kun je het roken ook wel even laten, vind ik.

Maar zo binnen in een kooi is het anders. Hoewel ik het vies blijf vinden :-) maar dat komt omdat ik ruim 10 jaar stevig gerookt hebt en ben gestopt nu 3 jr geleden alweer, en soms nog steeeds trek heb :-) en het toch ook vind stinken, en inderdaad een roker ruikt het niet zo erg. :-)

groetjes, Fiona

Lique

ja, dat is niet normaal, dan hebben ze een ruimte waar valkjes staan, en juist daar staan paffen.

Als ik een andere mogelijkheid had, zou ik ook niet roken, in nabijheid van de valkjes, maar het is nou eenmaal niet anders.


groetjes lique

Paul

Hoi Fiona,

Als je op kleine schaal kweekt en jongen voert kan je er meer aandacht aan geven want met 1 jong voeren was ik al een half uur bezig per voeding soms.
Met 5 jongen in een nest kan je ze dus minder aandacht geven en zullen ze door elkaar lopen om gevoerd te worden en ook door de pap lopen denk ik.
Als je die pap er dan niet meteen afwast word het echt een smeerboel zoals je gemerkt zult hebben :-(
Kleine stukjes krijg je er wel uit hoor zoals je het nu gedaan hebt elke keer even proberen en hij word dan steeds schoner.
Je hebt ook iets wat je door het water in de plantenspuit kan doen misschien dat ie daar wat schoner van word.
Dat heet happy shower en mandy gebruikt het ook voor haar grijze roodstaart en de veren worden er mooi van.
Veel plezier met de kleine :-)
Als een jong nog niet helemaal volgroeid is met de veren lijken ze vaak donkerder en dat kan nog iets lichter worden als hij zijn volledige grootte heeft.
Maar sommige wildkleur zijn wel heel donker.

Groetjes, Paul

Fiona

Hoi Paul, maar hij kan dus echt heel netjes eten hoor en eigenlijk hoef ik hem niet te helpen :-) Ik aai hem een beetje en praat tegen hem, maar ik heb van die kleine plastic bakjes, (lijkt op een eierdopje) daar doe ik de pap nu in en dan eet hij uit dat bakje. wel bij mij dan en niet in de kooi uiteraard. :-) Hij doet er inderdaad wel ong. 20 min.over.
Dat gaat super goed, gisteren wilde hij alleen van die lepel eten, was dat gewend, en het bakje vertikte hij. Nu dus niet. Alleen als ik er zaadjes door doet vind die dat niets, tis een luierdje.

Ik kan me voorstellen dat het een knoeiboel wordt. Vooral als er 5 zitten. Ik wrijf hem nu een beetje schoon na het eten zodat het niet opnieuw begint, maar op zijn vleugels zit het nog heel dik, en klonten op zijn poot :-( zielig hoor, hij is niet echt aaibaar met die stukken.
Maar ik vertrouw erop dat het goed komt, enne . wat stinkt die cede inderdaad ! : :-X

Gr, Fiona

Hermes_Lucy_nest

2 december 2003, 11:18:14 #34 Last Edit: 2 december 2003, 11:18:28 by Hermes_Lucy_nest
jakkes ik krijg nu echt zin om die andere kleintjes daar vandaan te gaan halen echt zielig :'(
hebben ze er nog? ;D
en voor hoveel verkopen ze die?
hier kom ik af hoor :D ::)
en het belangrijkste...waar is het?

Fiona

Hee valerkiet :-)
Ze hebben er nog 4, 2 lutino en 2 grijze. ongeveer 6 weken oud (denken ze) ze zijn dus geringd, (imiddels het nummer gehad ook, omdat ik het nog niet schoon krijg)
Ze verkopen ze voor 20 euro en het is in den haag, ze adverteren op marktplaats (hans).
Ze hadden veel papegaaien zitten die druk zaten te praten :-)

Ik denk dat ik hem vandaag weer even badder, nu ik nog eens naar die staart kijk en zo mooi schoon als die is, wil ik toch nog eens proberen om de rest ook schoon te krijgen , en die dikke klonten van de voeten af. :-(

Als je interesse hebt, en je kan de ad niet vinden laat het even weten dan stuur ik je de gegevens.

als iemand ze wil redden....of spreek ik nu in op jullie gevoel? :-)
groetjes, Fiona

Fiona

Ik zie dat je in Belgie woont, das een beetje ver dan he :-)
Iemand anders ? Henry ? :-))

Hermes_Lucy_nest

nope nix is te ver voor mij als het om nieuwe baby valkjes gaat :D
ben al 2 keer naar de andere kant van Belgie gereden voor 3 valkjes ;) (hé Tara)
heb zin om die 2 lutinotjes te nemen omdat ik al zoveel grijsjes heb.
ik zal eens opzoeken ;)

Hermes_Lucy_nest

ik vind die link niet zou je die even kunnen doorsturen plees? :-/

Fiona

de lutino's waren nog heel klein, de kleinste van het nest, maar dat vind ik al snel met lutino's omdat die geel zijn en als ze dan weinig veren hebben lijken ze nog kaler  :D

Ze eten nog wel pap dus.
Ik vind het ook geen probleem om een eindje te rijden, hoewel ikhet meestal wel in zuidholland hou.

Tari1 de andere grijze dus :-) is zo goed als verkocht aan een meisje van 13.

Groetjes, Fiona

Fiona

Nou Tari (de officiele dan) is vandaag gebracht naar een jong meisje, ze had al meer vogels en ik denk wel dat hij/zij daar in goede handen is.

Het jong, vanaf nu Tari dus (ja sorry, maar ik vind de naam zo leuk!) :-) eet goed. Hij is terug naar 3 keer pap en dat doe ik dus in een heel klein voederbakje en daar eet hij uit, zodat hij het idee van uit een bak eten al door heeft. Ik zit er dan wel bij en praat tegen hem, want dat is ook het idee van tam worden :-)
Hij geeft goed aan wanneer hij honger heeft en komt dan zeer gewild de kooi uit.
Zijn veren worden wat meer schoon, ook dankzij pico.

Ik zal binnen kort weer een foto neerzetten als het verschil wat groter is.
Groetjes, Fiona


Hermes_Lucy_nest

heb je die link nog van waar je Tari vandaan hebt? :-/

Fiona

Ik heb je een IM gestuurd, valerkiet!

Het gaat goed met Tari, ze eet goed de pap. Zojuist had ik haar na haar voeding schoongemaakt, maar haar snavel was nog niet helemaal droog. Toch wilde ze nog meer eten en dook de voederbak in, hele bekkie onder het zaad :-)
Meteen weer even afgedaan en droog gemaakt. ik denk dat er vanavond nog een badje volgt, ik wil nog 1 poging wagen voor de vleugels.

Groetjes, Fiona

Tara

Hoi Fiona,

wat leuk zeg, dat ze het goed maakt, ze heeft het vast heus naar d'r zin daar ;).

Groetjes, Tara

Hermes_Lucy_nest

ok tnx voor het e-mail adres ;)