Moet ik back-up zoeken of kaalgeplukt jong pappen? 'k Heb er foto's bij gedaan!

Gestart door Marl1, 3 augustus 2012, 17:32:28

« vorige - volgende »

carco

Al het jong al 21 dagen is en het is inderdaad zo kaal zal ik het eruit halen en pappen.
Met het nieuwe kleintje erbij is dat toch beter omdat het verschil nu veel te groot is.

Heb je wel eens vaker gepapt? Waar kom je vandaan?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Marl1

Hoihoi,

Ik heb iemand gevonden en die heeft me geholpen met foto's erop te zetten. Dus bijlage valkje1 is het valkje wat zo geplukt wordt, bijlage valkje2 is het valkje die volgens mij veel te veel eten in zijn kropje heeft, bijlage 3 is het jongste valkje.

Caroline, bedankt voor je reactie. Ik heb nog nooit gepapt, heb het weleens op een filmpje op Youtube gezien. Ik vind het wel eng om het te doen, maar dit vind ik ook zielig. Ik woon in Ermelo.

'k Ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden.... Graag een reactie a.u.b....

Groetjes Marleen.

carco

Ach gos, het jong is wel heel kaal :o
Deze moet er echt uit gehaald worden.
Je mag hem gerust hier brengen, maar is 1,5 uur rijden voor je.
Het beste kan je hem in een klein bakje zetten (warmtelamp met dit weer niet echt nodig) .
De jongen worden inderdaad vrij grof gevoerd, maar dit is heel logisch omdat er zo'n grote bijzit.
Zijn de kroppen van de kleintjes wel leeg in de ochtend?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




animallovertje

ach wat sneu :(
balen dat mijn nestje net wat achterloopt.. heb een klein nestje (3 eitjes) maar de eerste komt waarschijnlijk vanavond of morgen pas uit..

zou anders perfect zijn, ik woon namelijk in barneveld
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Marl1

Kaal hè? Ik vind het gewoon zielig....

Mag ik vragen Caroline, waar jij woont?

De kropjes zijn wel leeg 's ochtends. Maar de 2 kleintjes poepen wel zaadjes uit. Ik geef pa en ma 's ochtends eerst het zachte voer, volkoren macaroni, zilvervliesrijst, nat bruin brood, eivoer geruld en ongeruld, en vruchtenpaté. Pas als ze de jongen gevoerd hebben krijgen ze het zaadvoer van me. En ik heb hier ergens gelezen dat grasparkietenzaad beter te verteren is, dus ze hebben sinds vandaag alleen maar grasparkietenzaad, maar dat gaf ik ze al extra naast het valkparkietenzaad.

Ik heb wel een beetje een dilemma, als ik het grote valkje eruit haal, zouden pa en ma zich dan niet op deze 2 jongen zich gaan uitleven? En er ligt nog een eitje, 2 zelfs. Maar de een is afgestorven en eitje 4 kan nog wel uitkomen. Kan ik niet beter kijken of iemand de kleintjes op kan vangen?

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen....

Animallovertje, mijn ouders wonen ook in Barneveld. Zou het niet kunnen???

animallovertje

die grote is denk ik sowieso te groot.. hoe oud zijn de kleinste?
en wanneer verwacht je dat de eitjes uit zullen komen?
ik denk ook wel dat de ouders verder zullen gaan plukken bij de rest.
misschien zou je wel bv de eitjes bij mij kunnen brengen? maar ik moet er ook niet teveel bij hebben.. anders krijgt mijn koppel het gelijk zo zwaar.
hoe denkt de rest erover? zou dit kunnen?
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

carco

Ik woon in Dordrecht.

Zolang de kropjes in de ochtend leeg zijn hoef je je niet al te veel zorgen te maken en zou ik gewoon zo doorgaan.
De kans zit er dik in dat ze deze kleintjes ook gaan plukken, maar nu nog niet , want ze zijn nog heel erg klein.
Ik zou ze lekker zo lang mogelijk laten liggen denk ik.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Marl1

Caroline, Dordrecht is wel een eind weg zeg!

Animallovertje, de grootse is inderdaad sowieso te groot.... Heb jij ervaring met pappen?

Pa en ma hebben al wat dons weg geplukt bij de 2 kleintjes. Vanmorgen bloedde het wat bij het 2e kleintje.

Het 2e valkje is 5 dagen oud, de jongste de 3e, is 2 dagen oud. En ik heb nog 1 bevrucht eitje.

Pa zit al een aantal nachten op de stok, en ma deed dit afgelopen nacht ook, wat ik ook probeerde, ze ging het blok niet in. De kleintjes zitten tegen het grootste jong aan, zo houden ze elkaar wel warm, denk ik. Maar goed, het gaat niet zoals het hoort.

Hoe vinden jullie de krop van het 2e valkje (foto2)? Is die niet overvol? Daar maak ik me ook zorgen om. Het zit bijna in zijn nek heb ik het idee.... Ik heb het niet eerder gehad zo'n ontzettend volle/grote krop, dus ik weet of dat normaal is of niet....

animallovertje

nee helaas (of misschien wel gelukkig) heb ik geen ervaring met pappen. heb hier wel pap en spuitjes liggen maar nog nooit gedaan.

tuurlijk mag je hier wel een eitje brengen als je dat wilt, maar dan is je probleem nog niet opgelost denk ik.
en dan is er natuurlijk nog de vraag of mijn koppel het accepteerd. is gelukkig wel een bewezen koppel en heeft nog geen 1x voor problemen gezorgd qua plukken of voedsel geven.

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Marl1

Zucht....

Wat kan ik nou het beste doen?

Ik weet het even niet meer....

animallovertje

sorry, ik weet ook niet wat je het beste kunt doen.
maar als je een back-up vor die kleintjes nodig hebt kan je me een privebericht sturen of een mailtje (judith.veldhuizen.school@hotmail.com)
dat lees ik dan waarschijnlijk sneller dan hier vanaf het forum.

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Marl1

Animallovertje, bedankt voor jou aanbod!

Wat zou eventueel kunnen bij jou?

Alleen het eitje, of 1 eitje + een jong, of 1 eitje + 2 jongen, of alleen de jongen, of iets anders? Ik denk haast dat het jong van 5 dagen te oud is, voor jouw koppel. De oudste van 22 dagen die blijft dan sowieso bij mij. Ik ga het dan toch proberen om het zelf te pappen, maar dan ga ik me eerst goed inlezen....

animallovertje

denk inderdaad dat die van 5 dagen te oud is. weet eigenlijk niet of ze nu een jong zouden accepteren?!
weet de rest dat?!?
eitje zou op zich best kunnen. wat voor mutaties kan je uit het koppel krijgen? want dan moeten we nog wel een manier zien te vinden om te weten welk jong van jou is..

weet dus niet of het zou gaan met het jong van 2 dagen..
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Marl1

Dit zijn de ouders:

Mazzel (Man): wildkleur split witmasker, opaline, en kanssplit bont,
Lucky (Pop): cinnamon, opaline, split bont en witmasker.

En ik heb 3 gele donsjes, en wat er in het eitje zit is nog een verrassing. De oudste is i.i.g. een wilkleur, of hij opaline is kan ik nu nog niet goed zien.

Ik weet niet zeker of Mazzel split bont heeft, split witmasker en opaline heeft tie wel. Vorig jaar hadden ze 3 jongen: een witmasker, een witmasker opaline, en een wildkleur opaline. Split bont is er (nog) niet uitgekomen. Ik weet niet wat jij allemaal kan krijgen, anders wordt het misschien wel lastig....

Ik hoop dat er nog even iemand anders reageert, kan dat een jong van 2 dagen, bij ouders waarvan er een eitje op uitkomen staat?


animallovertje

ja zou inderdaad fijn zijn als iemand daar nog op kan reageren.

ik krijg enkel gele donsjes uit mijn koppel.. wildkleur, opaline, bont en bont opaline
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------