15 mei 2025, 23:59:24

Vakantie hoe te doen?

Gestart door Rissiejjj, 21 augustus 2012, 11:20:47

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Ik zit met het volgende.
Ik heb Zazcha en Zaura nog apart zitten met een blok.
Hun jongen zijn van 22 Juli.

Nu ga ik 3 september op vakantie en dan zijn de jongen dus 6 weken oud en uitgevlogen.
Kan ik ze dan terug zetten in de voliere met jongen zonder dat ze stoppen met voeren of beter nog even mijn vakantie laten zitten in hun aparte kooi.

Zit er namelijk mee dat het een grotere kans op vergeten is ivm dat de oppas niet in het ritme zit van het voeren in alle kooien.
Als het beter is ze te laten zitten doe ik dat natuurlijk! en dan moet de oppas gewoon wat beter opletten dat alles eten krijgt, haha.

Wat is wijsheid?

Patrick

Als ze de voliere gewend zijn kan je gerust de ouders met jongen in de voliere zetten. De ouders zullen misschien iets beschermend zijn voor de jongen maar blijven ze wel gewoon voeren.
Voordeel is ook dat de jongen het eerder overnemen van andere om sneller zelf te gaan eten.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Rissiejjj

Ze zijn gelijk toen ze hier zijn gekomen in de kooi gegaan waar ze nu zitten.
Wel staan ze in de schuur naast het binnenhok zeg maar, dus de schuur zijn ze al wel gewoon en ook de mede voliere genoten.

De andere valken in de voliere zijn jonge vogels gewend aangezien ik normaal in kolonie kweek. Dit koppel zit apart omdat ze op het moment hier kwamen dat de andere valken al 2 rondes hadden gehad.

Daarom ook mijn twijfel, ze hebben niet eerder in de voliere zelf gezeten, maar staan er dus wel bij.

Patrick

Zou ze gewoon eens proberen bij de andere vogels te zetten dan en even aankijken. Kan even een half uurtje paniek zijn maar opzich zijn het makkelijke vogels.
Hier zet ik ook vaak de jongen met ouders bij de andere vogels om de jongen meer ruimte te geven qua vlieglessen.

Gaat het niet goed kan je ze altijd nog voor je vakantie weer apart zetten ;-)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl