4 dierenartsen verder ....eindelijk gevonden!!!!!!!

Gestart door kuiserke, 3 augustus 2012, 11:41:35

« vorige - volgende »

kuiserke

 :'( 4 dierenartsen verder, labo onderzoeken, mest gecontroleerd in het labo...gras en valkparkieten ontleed...nu is er een staal via de dierenarts opgestuurd naar NL....daar heb ik nog geen nieuws van .
Deze morgen heb ik mijn ukkie dood gevonden , ik heb hem zelf opgevoed hij is ongeveer 4 jaar oud.
Gisteren heeft hij nog overal op mijn schouder zoals gewoonlijk ons werk gedaan. Daarna zit hij steeds bij mij aan mijn pc, waar hij zich graag laat aaien. Er is niks aan te zien ik ben er kapot van....wanneer gaan ze dat virus nu eens vinden. Ik geraak al mijn vogels kwijt,  zowel binnen als buiten dat is zeker niet normaal.ik ben echt bang aan het worden.
Ik ontsmet iedere keer alles borstels afsteekmessen hun kooien speeltjes...op aanraden van de dierenarts Enzo....wat kan ik nog meer doen ik ben machteloos ??? :-[ :'( >:( >:(

milaja

vind het heel erg voor je.
zeker omdat ze er niet achter kunnen komen waardoor het komt.
kan je maar 1 ding laten controleren,kijk of je ergens houtworm hebt,is heel dodelijk.
hoop echt dat je er achter komt wat het is.

*Speedy*

Goedemiddag,

Kan het zijn, doordat er nu met het mooie weer, veel mensen de BBQ weer aansteken, dat er iets te veel rook naar binnen is gekomen?
Of heb jij nieuwe pannen (teflon) dat geeft ook een rook af, waar vogels aan dood gaan.
Dit is helaas bij mij ook gebeurt,  (open keuken) ik heb het nooit geweten dat dit mogelijk was, maar helaas.
Of een tafelgrill, gourmet etc.

Het is vreselijk om je lieverds zo kwijt te moeten raken en er is niks te vinden.
Maar het kan een optie zijn.

Groetjes, en heel veel sterkte

kuiserke

Hallo, ik heb geen nieuwe teflon pannen ik heb een gesloten keuken de vogels staan in de wintertuin. Natuurlijk door de warmte was het een vliegenraam en schaduwnet bovenop het glas en dan nog witte doeken op iedere kooi.Het rare is dat zowel mijn vogels binnen als buiten sterven, je ziet er gewoon niks aan binnen ukkie was zopas onderzocht van de dierenarts alles was oké ....buiten in de volière zijn er met slechte stoelgang daar bedoel ik mee groen van kleur met wit maar slap grote plekken, je kan ook niet zien van wie. Daarom dat alles ontleed is van de stoelgang. Sinds eergisteren zijn er 2 jonkies uit, van verschilende nesten... het ene geven ze eten het andere niet, ik kon het niet aanzien en heb hem eerst een bijvoeding gegeven toen ik hem terug in het nest stak pikte de pop gewoon in het beestje....ik heb een grote sterfte van jongen gehad en was bezig alle eieren aan het wegnemen om die twee kleine uk-kies te beschermen. Nu vraagt de dierenarts om nog een ronde te doen om te kijken of het beter is met de behandeling die ze gekregen hebben. Ik hou al mijn hart vast, ik hoop dat ze nu blijven leven zoniet gaan ze allemaal naar het labo :'( :'( :'( om te kunnen uitzoeken wat het zou zijn.
Houtworm heb ik niet in mijn volière of blokken, nergens geen gaatjes te bespeuren ...ook geen hout zaagsel. Trouwens Eric heeft de blokken speciaal gemaakt voor mij, zodat ze wat groter waren of een boomstam. ik weet het echt niet meer????

smiley

Hallo

Soms is het niet te verklaren wat er nu aan de hand is !!
Veel kwekers op het forum hebben dit jaar problemen met de kweek .
Veel eitjes die niet uitkomen ,veel jongen die dood gaan en sterfte onder de popjes ..
Ik weet dat veel mensen met schimmels en gisten te maken hebben .
Jou vogels zijn nu behandeld als ik het goed begrijp ??
Hebben ze en AB kuur gehad ?? of zo iets dergelijks ,want dan zou ik geen 2e ronde adviseren ,je vogels zijn al niet in een goede conditie .
En na een eventuele kuur ,wordt hun weerstand nog meer verlaagd !!
Ik zou ze lekker een vitaminen kuurtje geven en de blokken eruit halen .
Volgend jaar dan weer nieuwe kansen toch !!
Laat je ze nog een ronde doen dan is de kans groot dat je weer verlies krijgt in je bestand .

Veel succes met je beslissing ...

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

kuiserke

Sorry dat ik zo laat antwoord, maar het is hier echt hectisch het kleine vogeltje wilde niet zo goed eten ....gelukkig is dat nu wat beter. Ik heb de uitslag gekregen van de autopsie uit nl.....het is niet zo goed volgens de patholoog chlamydia (vroeger ornithose genoemd) de papegaaie ziekte dus..... :'(
ik ga zo vlug mogelijk starten met de behandeling >:( de DA zegt dat het zeker van die handelaar komt die mijn andere vogels heeft komen vangen....hij heeft ze eerst allemaal in zijn bakken gestoken omdat ik ziek was kon ik het niet zelf. Daarna heb ik mijn vogels er uit genomen die ik nog moest hebben.....
Ik heb hem vele vragen gesteld per mail, maar ik heb toch nog een vraag ...Hoe kom ik aan kalkarm water???
groetjes Anita

Patrick

Papegaaie ziekte is heel goed te behandelen en voor de rest duimen en hopen wat er nu nog leeft blijft leven. Extra zonnepitten en eivoer mag je in overvloed geven zodat ze in ieder geval op  gewicht blijven.
Verder alles goed ontsmetten (met Halamid) en zorgen dat er de komende weken niemand bij je komt met vogels of naar mensen toe gaan met vogels. Met een week of 3 a 4 kan je alles weer onder controle hebben en met 6 weken ben je er vanaf.
Snap niet dat ze dit niet hebben gevonden want er zijn inmiddels makkelijke testen die met 5 minuten antwoord kunnen geven of je dit wel of niet hebt.

Succes en sterkte en echt alles goed schoonhouden nu en ontsmetten want het virus kan 8 maanden aktief blijven in stof of dergelijke!!!
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

kuiserke

 :'( Ik weet het ....ik hoop dat ik geen sterfgevallen meer krijg ....ik heb halamid-d  staan mag ik dat gebruiken terwijl de vogels in hun volière zitten...de vogels binnen is geen probleem dat doe ik zelfs buiten met puur bleekwater en laat het wat intrekken ....maar deze in de volière? Een andere DA zei dat ik dat niet mocht gebruiken als de vogels in de volière zitten??? Op den duur weet ik niet meer wat te doen!! Ik heb vele vragen aan de DA gesteld ik wacht op antwoord en ook welke medicijnen want in belgie is alles op voorschrift....
ik heb het er erg lastig mee maar voor mijn beestjes doe ik alles!!!

milaja

je kan gedestileerd water kopen.
water uit de opvangbak van de condensdoger is ook kalk arm.

donsje

ik zou zeker geen gedistileerd water en water uit een opvangbak droger geven.
zou is op flessen water kijken in de winkel ,ik heb zelf een brita kan met filter gebruik dit voor verschillende aperaten en ik moet minder ontkalken en ik geef dit ook aan mijn vogels en drinken er zelf ook van.

kuiserke

Hallo, ik gebruik dus ook een Britta kan, deze had ik gelukkig staan. De valkparkieten hun stoelgang is al beter :) ik weet ik heb nog een lange weg te gaan. Bij de grasjes is het nog hetzelfde hun jongen blijven wel leven....ze zijn aan hun laatste kroost bezig die waren al allemaal geboren en worden nu ook behandelt. De vogels binnenshuis zien er triestig uit de antibioticum moet zijn werk doen he, ze zingen nog wel voor mij.... Het kleintje leeft nog steeds en krijgt in  zijn voeding de antibioticum, maar heeft een hele rare stoelgang groen en in sliertenniet altijd soms is het normaal ook. Het kan nu al vliegen maar hij eet niet zoveel dus doe ik verschillende maaltijden. Ik ben opgestart met Ornucure 5 gr/l water omdat ik dit in huis had. De DA. heeft nu SOLUDUX voor geschreven met de zelfde verhouding ik doe de medicatie ook op het eivoer.
dit is nu zoat de updategroetjes Anita

carco

Dus toch papegaaienziekte zoals je al eens bij handopfok aangekaart had?
Gelukkig kan je eindelijk gaan behandelen. Ik hoop echt dat je de rest van de vogels bij je kan houden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!