28 maart 2024, 23:11:41

Bij voeren

Gestart door terence, 10 november 2003, 22:19:50

« vorige - volgende »

terence

10 november 2003, 22:19:50 Last Edit: 10 november 2003, 22:53:40 by terence
Hallo allemaal,
Wij hebben een zielig valkje gekregen en die moet eigenlijk flink aankomen.
Het enige probleem is dat ze niet wil eten is het mogelijk om haar bij te voeren? en zo ja waarmee?

Ze is in iedergeval ruim anderhalf jaar jong want zo lang had de vorige eigenaar hem. (kinderboerderij) Ze kan ook nog niet vliegen is het mogeljk om een oudere valk nog te leren vliegen?

Speedy

Hoi Terence,

Hoe ben je zo zeker dat ie bij moet komen?
Weet je zeker dat ie niet ziek is?
Eet hij/zij helemaal niet zelf?
Je zou kunnen beginnen met eivoer geven.
En in het drinken zeker wat vitaminen en mineralen.
Dit is te koop bij de dierenwinkel, het is van bogena en het is voor grote parkieten en papegaaien.
Alshet echt zo is dat ie zwak is, kan je ook een beetje druivensuiker in het water doen. (mag ook van die dextro tabletten zijn, maar wel de naturel.)
Niet te veel.
Het beste is toch, als je twijfeld, om hem/haar te laten nakijken bij een dierenarts die bekend is met vogels.

Groetjes,
   Trudie

terence

We zijn bij de dierenarts geweet en die zei ook dat ze te mafer is.
eikrachtvoer gebruiken we al en vtiaminen en minaralen hebben we ook al in het water.
We hebben haar nu al ongeveer 2 weken en er is weinig vooruitgang in.
Eten doet ze zelf ook wel maar niet echt veel.
Drinken doet ze ook redelijk.
Ze komt alleen totaal niet aan/

Paul

Hoi Terence,

Je kan je valkje wat extra trosgierst geven daar komen ze best wel van aan maar hij moet natuurlijk ook de gewone zaadjes blijven eten.
Als je zelf wil voeren zal dat denk ik met een spuitje moeten en je valkje zal daar niet blij mee zijn.
Je kan dan pap voor handopfok gebruiken.
Ik heb zelf meestal cede maar je hebt het ook van nutribird en Kaytee en nog wat merken.
Cede kan je dan mengen met eivoer wat je gemalen hebt in een koffiemolen (ik heb er speciaal een voor gekocht).
Dan is het fijn genoeg om in een spuitje te doen.
Probeer anders eens of ie gekiemd zaad lekker vind dat is nog gezond ook :-)

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Terence,

Je bent al bij de arts geweest dus, maar kan het ook wormpjes zijn? ja ook valkparkieten kunnen ontwormd worden.
Ik heb het zelf nog niet aan de hand gehad, maar daar kunnen anderen zeker ook wel iets over vertellen.
Verder zou ik toch uitkijken met het voeren dmv een spuitje.
Ik ben zo bang dat je haar dan teveel geeft.
Probeer zeker nog even eerst met trosgierst, zoals Paul al zei.
Dit is zeker wel een dikmaker.
Ik hoop dat je verder veel plezier aan haar zult hebben.
Laat je weten hoe ze het doet?

Groetjes,
     Trudie

ziralioness

In dit geval zou ik zeggen... kijk of ze trosgierst wel eet, en zoja, voer haar zoveel ze lust. Het geeft echt niet als ze eerst even niets anders eet, dat wil ze nu toch ook niet.

Zolang ze na de eerste week maar ook weer gewone zaadjes gaat eten is er weinig aan de hand.
Met de vitaminen in het water is de kans klein dat ze vitaminegebrek krijgt. :)

Heel veel succes... verwen haar maar eens lekker...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

terence

Ze is al ontwormt de gierst eet ze ook niet veel jammer genoeg.
We bellen morgen dokter Feld wel op.