15 Valkparkieten hoeveel gram/kilo zaad geven ?

Gestart door Jeroenw, 1 augustus 2012, 11:45:09

« vorige - volgende »

Jeroenw


animallovertje

ik geef gewoon zoveel dat ze (ongeveer) opeten in een dag.. vanaf het begin bv een half bakje gegeven en als ik zag dat er veel overbleef de volgende dag iets minder net zo lang tot ik weet dat ze ongeveer genoeg aan hebben.. nu houden ze eigenlijk altijd net wat over.. maar ze zijn naar mijn idee niet te dik..
wanneer ze eitjes/jongen hebben geef ik ze wat meer.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Rissiejjj

Ik vul altijd de 3 bakjes welke in de voliere hangen.
Ik meet het niet af, zodra het leeg is krijgen ze nieuwe.

Reden dat ik niet afmeet:
Toen ik binnenshuis mijn 2 valken had werd de 1 heel dik en de ander werd te dun. Oftewel, de 1 at het van de ander op.
In de voliere zitten momenteel incl de jongen 22 valkparkieten en wil dat alle vogels genoeg kunnen eten. Dus gewoon de 3 bakjes en als het leeg is nieuwe. Geen enkele vogel is te dik.

Jeroenw

Je heb drie etensbakken voor 22 valkjes
Dat kan dan ook

Rissiejjj

Hier zitten ze soms met 4 vogels tegelijk in een bakje.
En toch wat ruzie, dan komen ze later maar terug bij de voerbak hoor.
Al hang je er 20 neer, er zijn toch altijd vogels die precies uit die ene bak willen en toch nog ruzie gaan maken.

Hier hebben ze 3 voerbakjes op zoveel vogels inderdaad.
1 water bakje een bakje waar nu het eivoer in zit en een extra bakje voor macaroni, brood en dat soort dingen. Fruit en groente krijgen ze buiten.
10 etensbakken lijkt me wel heel erg veel voor het aantal vogels. Maar ligt er ook aan welk formaat bakken je hebt. Ik heb van die metalen hangende bakjes.
Dit is wel een leuk voorbeeld van de maat die ik heb.
Hier heb ik er dus 6 in totaal van in hangen.

Jeroenw

ik heb kleine bakjes zeg maar gerust twee maten kleiner.
dan op de foto  :)


Birdie

Ik heb koffie lepels en daarvan geef ik ze 1 schepje per vogel, krijgen ze net op & de volgende dag een nieuw schepje & het oude weggooien.