7 mei 2025, 11:01:03

man of pop?????

Gestart door Riianna, 7 augustus 2012, 20:14:26

« vorige - volgende »

Riianna

hallo,

ik vroeg me af of mijn valkje een man of pop is..
rico is nu ongeveer 7 maanden..

alvast heelerg bedankt ;D

Jeroenw

Beschrijft zijn gedrag een fluit hij tikt met de snavel
Kan hij praten

Gr. Jeroen

Riianna

zijn gedrag beschrijven,
hy is heel rustig, ik heb hem eigenlijke nog nooit zien tiken met de snavel,
kroelen vindt ie heel erg leuk, en hy zoek wel veel aandacht..
praten doet ie niet echt.. hy probeert wel geluidjes na te doen..
ik heb er ook nog een grasparkiet er bij als ik zeg maar met hem naar de keuken ga, als die op me schouder ziit, roept die grasparkiet hem, en daar reageert die wel op, fluit ie terug..
voor de rest is die heel rustig..

Riianna

Ik hoop echt dat er iemand er andwoord op heeft!

Alvast heel erg bedankt,!

Jeroenw

Zo te horen een vrouwtje

Hij is zeven maanden

Heb hij zij de rui al gehad

Als zijn pareltjes blijven dan is het zeker weten een vrouwtje

Riianna

miesschien een hele domme vraag maar wat zijn parels?

de vorige baasje vertelde me wel dat zijn veren wel steeds verander ofzo, dat ie de ene keer grijzer is dan de andere keer dan is ze witter zegmaar..

Mark

11 augustus 2012, 00:52:43 #6 Last Edit: 11 augustus 2012, 00:54:28 by Mark
Die wit/grijze stippen op haar vleugels zijn de parels. Zo worden de "vlekjes" van opaline valkjes genoemd!

Gr

Oh en domme vragen bestaan niet!

Jeroenw

11 augustus 2012, 02:59:25 #7 Last Edit: 11 augustus 2012, 03:16:51 by Jeroenw
Citaat van: Mark op 11 augustus 2012, 00:52:43
Die wit/grijze stippen op haar vleugels zijn de parels. Zo worden de "vlekjes" van opaline valkjes genoemd!

Gr

Oh en domme vragen bestaan niet!

Er bestaan alleen domme antwoorden  ;) lol

Ja ik had dat erbij moeten zetten wat parels zijn  sorry ,
Dat is nou dom van mij  ;D

De parels de geel witte vlekken op de vleugels en rug . Je valkje
word ook een opaline genoemd . Vroeger noemde ze een gepareld
Opaline is de naam van nu . Je heb een opaline bondte valkparkiet

Een opaline man word geboren met parels de vlekjes waar we het over hebben gehad.

Als de man voor het eerst in de rui komt het verliezen van zijn ouden veren . Maakt plaats voor nieuwe veren . Dan komen de nieuwe veren zonder de parels terug. En krijgt dan een wildkleur uiterlijk en kan je hem niet meer onderscheiden. Van de wildkleur : gelenkop grijze lichaam. Maar die van jou is ook nog bont en dat houd in dat hij zijn parels langzaam gaat verliezen. Er gaat nog aantal ruien overheen .
Voor dat hij zijn parels verliest uiteindelijk heb je een bondte valkje

Bij de pop een vrouwtje
Blijf wel die vlekjes parels houden heel haar leven lang. Na rui na rui

Bont wat is bond?

Antwoord: bond is dat hij twee kleuren v heeft
Voorbeeld van een bonte valkparkiet mijn Sem  :)

Gr. Jeroen

Riianna

jeroen: dat is echt een hele mooie en een duidelijke uitleg,!
heb ik veel aan,! en begrijp het ook direct!

jaah idd hij verliest veren en donsveren, meer donsveren dan die andere veren, af en toe vindt ik een grotere veer van hem.
maar vroeg me af valkparkietem kunnen toch gewoon vliegen ofniiet? want de mijne rico die kan amper vliegen, komt maar een halve meter van de grond af, maar heb ook nog nooit een slachtveer van hem gevonden tenminste als ik het nu goed zeg :-[
kan zijn dat die gekortgewiekt is maar hoe zie je dat? of kan je dat niet zien.

ik vraag me af dat dan echt 7 maand is, want ze vorige baasje had hem uit een dierenwinkel weg gehaald.. en van verhalen hoorde ik dat die mensen wel liegen over de leeftijden,en of ze weten het niet priesies en zeggen maar wat.
ik vindt hem nog zo klein, ik vindt hem opt het oog nog jong lijken... of het ligt aan mij..

Rianne

Nog even terugkomen op bont, dat hij 2 kleuren heeft is wat algemeen. Bont kenmerkt zich door een witte of gele kuif, afhankelijk van mutatie. Deze kuifkleur is meteen al zichtbaar bij het doorkomen van de veerpennen en zal niet meer verkleuren naarmate het jong ouder wordt. Bonte valken hebben vaak witte of gele vleugelpennen. De ene heeft er heel veel, de andere maar 1 of 2, maar het is bont. Bont is vaak vlekkerig, er zit niet echt een patroon in tenzij je een getekend bonte valk hebt. Deze heeft bij voorkeur alleen 2 banen kleur bovenop zijn vleugels en verder is hij egaal van kleur.

Jeroenw

Citaat van: Rianne op 11 augustus 2012, 08:39:34
Nog even terugkomen op bont, dat hij 2 kleuren heeft is wat algemeen. Bont kenmerkt zich door een witte of gele kuif, afhankelijk van mutatie. Deze kuifkleur is meteen al zichtbaar bij het doorkomen van de veerpennen en zal niet meer verkleuren naarmate het jong ouder wordt. Bonte valken hebben vaak witte of gele vleugelpennen. De ene heeft er heel veel, de andere maar 1 of 2, maar het is bont. Bont is vaak vlekkerig, er zit niet echt een patroon in tenzij je een getekend bonte valk hebt. Deze heeft bij voorkeur alleen 2 banen kleur bovenop zijn vleugels en verder is hij egaal van kleur.

Mooi uitgelegd  :) ik heb het in het algemeen gehouden om het zo begrijpelijk te houden . Foto van een bonte valk daar kunnen ze eraan zien wat anders is dan bij een wildkleur .vandaar die foto.

Gr. Jeroen

Jeroenw

11 augustus 2012, 12:49:56 #11 Last Edit: 11 augustus 2012, 12:54:47 by Jeroenw
Citaat van: Riianna op 11 augustus 2012, 08:35:28
jeroen: dat is echt een hele mooie en een duidelijke uitleg,!
heb ik veel aan,! en begrijp het ook direct!

jaah idd hij verliest veren en donsveren, meer donsveren dan die andere veren, af en toe vindt ik een grotere veer van hem.
maar vroeg me af valkparkietem kunnen toch gewoon vliegen ofniiet? want de mijne rico die kan amper vliegen, komt maar een halve meter van de grond af, maar heb ook nog nooit een slachtveer van hem gevonden tenminste als ik het nu goed zeg :-[
kan zijn dat die gekortgewiekt is maar hoe zie je dat? of kan je dat niet zien.

ik vraag me af dat dan echt 7 maand is, want ze vorige baasje had hem uit een dierenwinkel weg gehaald.. en van verhalen hoorde ik dat die mensen wel liegen over de leeftijden,en of ze weten het niet priesies en zeggen maar wat.
ik vindt hem nog zo klein, ik vindt hem opt het oog nog jong lijken... of het ligt aan mij..

Hij is gekort wiekt .daarom kan hij niet vliegen.
Hoe je het kan zien.  foto vertellen zo veel meer hier een foto

De eerste valkje van mij is gekort wiekt de gene met parels
Zo als je ziet lijk de vleugel op jou bonte opaline valkje

De tweede de grote valkje kijk eens naar haar vleugels .zijn langer en uit dat korte vleugel dat je gewent ben t om te zien bij je valkje steken de lange veren uit

Zij is niet gekort wiekt en zo ziet een niet gekortwiekte valkje eruit

Even wachten na de rui . Dan groeien veren weer terug en kan hij weer vliegen

Je vraag of hij echt 7 maanden is

Aan zijn staart te zien moet hij wel minstens  6 a 8 weken zijn en al zelf standig . eet hij goed ?

Maar hij kan ook 7 maanden zijn .

Hoe lang heb je valkje in huis .

Gr. Jeroen

Riianna

Hallow Jeroen,

Bedankt voor die foto is een duidelijke foto,!

Uhmm jaah hy eet ggoed veel zelfs,! En drinkt ook goed,
Maar fruit eten of groente doet ie niet,!
Ik heb hem nu 2 maanden in huis
Ongeveer,!

Gr