12 mei 2025, 18:33:01

Dagboekje Tommy

Gestart door miep, 30 juli 2012, 14:44:08

« vorige - volgende »

miep

Leuk dat iedereen weer reageert, ik vond het ook al zo raar dat alleen savanne nog reageerde  ??? 

Maargoed,
vannochtend 'gevochten' met Charly, dat is pas fijn wakker worden, ze heeft tot drie keer toe bloedens gebeten.

ik laat haar maar gewoon haar eigen dingetjes doen, volgens mij vindt ze dat veel fijner. Stukje brood in de kooi gehangen, ze is er daarstraks steeds uit geweest. Ze moet duidelijk niks van mij hebben.

Maar het is heel anders dan Tommy, ik moet eerlijk zeggen dat ik had verwacht naar de verhalen die ik las dat ze wel wat meer tammer zou zijn eigenlijk. Ok dat ze wat afstandelijk is is logisch want het is allemaal nieuw.
Maar tot bloedens toe bijten, als ik haar voerbak wil verversen begint ze al heel erg aan te vallen.

Tommy zou iemand anders nooit zo hard bijten.
Maar ok. ik respecteer dat Charly daarin anders is. Ik ben niet zo bang aangelegd dus ik durf die voerbak er wel uit te halen ondanks haar aanval. moest ik op me werk een pleister vragen omdat het spontaan weer begon te bloeden haha  ;D en dan zo: " Niks aan de hand ik heb gevochten met me valkparkiet haha"

Gelukkig doet ze verder niets, dus als ik haar niet te pakken krijg als ze los vliegt, kan ik als ik naar me werk moet gewoon de deur sluiten en als het goed is zit ze als ik thuis ben in de kooi.

Ze is duidelijk heel erg verwend, maar dat wist ik natuurlijk al. Maar ik merk dat wel echt heel erg. Ze doet echt niks waar ze geen zin in heeft en alles op HAAR tijd.

ok prima. ze mag er ook zijn en als zij op die manier door het leven wil gaan is dat ook ok  ;D Tommy en ik hebben er in elk geval een orkest bij hihi  ;D

Savanna-c

Zo'n leuk verhaaltje maar is ze dan zo aggressief?

Wel raar, maarja :D

Echt leuk!!

miep

ja, ze is eigenlijk erg agressief. Zal ook door alle veranderingen komen natuurlijk. Maar op deze manier had ik het toch niet verwacht. Maarja daar kan de vogel zelf natuurlijk ook niets aan doen.

Jeroenw

Ja soms is het echt water bij de wijn doen ::)

miep

ik ben eigenlijk teleurgesteld
ik wilde daarnet eten geven, dus voerbak verversen en ze liet het bijna niet toe, was echt zo met haar kop naar mij toe aan het gaan en dreigen van te happen. En aangezien het al gebeurt is kijk ik liever uit want het doet pijn.

Maar het is gelukt.
Ik vind het echt niet leuk en echt jammer want ik ging juist voor een tam opvangertje omdat ik zelf het geduld niet heb om er eentje tam te maken. Natuurlijk moet ze wennen, maar het lijkt net alsof ze geen andere mensen dan het baasje gewend is. en doet echt agressief  :'(

patty

hey,
hoelang heb je het valkje nu. geef het wat tijd...rustig aan beginnen met praten. vertouwen weer opnieuw terug winnen.komt goed. laten zien dat je niet bang bent.geef er wat lekkers door de tralies...gewoon opnieuw beginnen.succes
patty en croky

Jeroenw

Ze bijt tot bloedens toe eigenlijk is ze heel bang
Je zal het hele tam maak programma opnieuw
Moeten doen trosgierst training kan het vertrouwen versnellen

In mijn ouden boekje staat hoe ik het gedaan heb
Met Linda en Bram

Gr. Jeroen

miep

hoi mensen  :'(
ik heb besloten een ander (goed!!!) opvang adres voor haar te zoeken, en gelukkig gevonden. Anders had ik haar niet weggedaan hoor, ik heb beloofd goed op haar te passen.

Ze gaat nu hier dicht in de buurt naar de mensen waar Tommy vandaan komt. Dat zijn echt hele lieve dierenvrienden met ontzettend veel beesten. Zij zijn daar echt alle dagen mee bezig, met een speciale tafel voor de vogels (in huis!) waar de vogels die losvliegen kunnen eten etc. Zowel volieres binnen en buiten en losse kooien (vogels die alleen zitten) Verder nog allemaal andere beestjes. maar in elk geval zullen ze goed voor Charly zijn dat weet ik zeker.

Ik ben gewoon geen geschikte persoon om een niet tam vogeltje tam te maken. Anders had ik b100 ook kunnen houden. Deze had ik juist omdat ze tam zou zijn. Niet dat het overkomt dat ik zomaar alle beesten weet weg doe; want dat is zeker mijn intensie niet.

Om er zeker van te zijn dat ik wel een tam vogeltje krijg. Heb ik aan de mensen waar Tommy vandaan komt gevraagd of ze een vogeltje voor me kunnen tam maken. Ze gingen mij bellen als er vogels eitjes hadden en dan mocht ik er eentje uitzoeken die ze gaan tam maken net zoals tommy.

Dan weet ik in elk geval zeker dat ik een tamme heb....
En kan ik natuurlijk ook zien of hun Charly daar wat tammer krijgen. Er is daar in elk geval wel een man in huis, misschien scheelt dat !  :)

patty

hoi,
wel jammer hoor dat je alles zo snel van de hand doet...en wat versta jij dan onder tam maken door andere mensen? het beste is een zelf zelfstandig vogeltje kopen en er ZELF HEEL HEEL HEEL VEEL TIJD mee doorbrengen.je moest is weten hoeveel  uur ik nog in de vakantie bij haar kooi heb gezeten om der vertouwen te winnen..en nu nog dagelijks na mijn werk..een tamme vogel moet je wel tam houden en dat kost tijd..ik denk dat jij beter alleen tommy moet houden. en verder geen vogeltjes moet houden.of veel tijd besteden met heel veel geduld.
gr patty,

Jeroenw

Ja moelijk zoiets ???

en ik gaat hier ook geen oordeel na je uit
Spreken. Alleen jij weet wat het beste denkt te zijn

Maar weet je als je een Valkparkiet zelf tam
Maakt .dat veel waarde voller voor je zelf is.
Dan dat iemand anders voor je tam maak

Dat gedult gedoe. Denk er niet aan gewoon doen
Als je merkt dat het werkt. Gaat je het leuker vinden en gedult
Komt vanzelf.

Meer doen dan denken is ook een keer goed

miep

ik dacht al zo soort reactie te krijgen.
ik snap wel dat het zo overkomt.

maar ik ben erg teleurgesteld.
ik verwachtte geen agressieve, mensenschuwe (en zelfs niet geringde ! illegaal dus) valkparkiet.

Nogmaals Charly kan er niets aan doen, en het is ook niet dat ik zomaar alles snel van de hand doe. Want zo ben ik niet, maar ik snap wel dat dat nu zo overkomt.

maar jullie kennen mij persoonlijk ook niet dus dat kan ik niemand kwalijk nemen  :)
Ik geloof wel dat de mensen waar ze van komt echt om het beestje geven op hun manier en daarom ben ik blij dat ze nu ook een goed thuis krijgt  :) Daar is ze echt op haar plek.

Jeroenw

Ik begrijp jou wel

Maar als je eens wist wat anders kan dat bespaar jou ook
Teleurstelling dat het niet gelukt is. Dit blijf altijd in je hoofd
Rond Spoken.

En met jou Valkparkiet kan het nog goed gaan
Het blijf jou vrije keuze . Altijd beter dan dat je met een valkje
Zit dat niet naar jou zin is en daardoor ook tekort
Komt

Illegaal Valkparkiet?

Het is ook een klik met elkaar hebben zo heb je ook met honden
En met mensen. valken hebben verschillende karakters.

Maar jou valkje is gewoon bang.

de keuze moet je maken zoals jij denkt goed te doen
Maar ga voor je zelf leed te besparen een paar punten
Na . voelt het goed?

miep

14 oktober 2012, 10:12:20 #162 Last Edit: 14 oktober 2012, 10:38:19 by miep
ik ga het proberen
en als het niet lukt heb ik altijd een backup waar ze terecht kan.

ik ga charly nog wat tijd geven
moest het niet lukken weet ik dat ze altijd een ander goed plekje heeft.

ik moet wel zeggen dat het echt op mijn lachspieren werkt.
Charly doet alle moeite om te proberen zonder bij mij te komen trosgierst te eten, terwijl Tommy bijna van me hoofd afkukelt om met zijn volle kop op een boterham met jam te kukelen (wat ook gebeurt) haha.

Tommy vliegt hele mooie snelle rondjes.
Charly denkt ik ga ook vliegen, en dan zo heel verstrooid fladderend door de huiskamer.
haha.
geen gezicht.

Goeiemorgen Charly, kooideur open. Charly direct eruit, rechtstreeks naar tommys kooi om tommy van de voerbak weg te bijten en daar te gaan zitten eten.

Gelukkig interesseert het tommy niets  ::)

patty

hoi miep,
ik bedoelde het niet negatief..maar een vogel tam maken gaat niet altijd ff snel als je hoopt. en elk vogeltje is anders. bij croky duurde het ook even voor dat ik mocht aaien.maar zo als je ziet komt het goed. en heeft ook nog der nukken met blazen... je moet gewoon der karakter leren kennen van charly. ze was eerst toch ook tam. dus ik ben blij dat je er nog wat tijd voor neemt...een  valkje kost altijd tijd. croky had ik ook pas rond de tien weken.gewoon weer opnieuw beginnen en veel geduld...begin eens met praten heel zachtjes. succes.
patty en croky

Rianne

Hoi,

ik las wat berichtjes in de recente berichtenlijst wat mijn aandacht trok.
Ik raad je aan om je nieuwe valk niet meer uit de kooi te laten, want ik neem aan dat het terugzetten erg veel tijd kost en stress oplevert ivm het vangen? Het beste is dan om pas te laten vliegen als ze op je vinger durft te stappen.  Het stappenplan tam maken staat op het Tam Maken forum. :)
Oh en een niet geringde valk is niet illegaal hoor, ringen is (nog) niet verplicht. Ik heb ook een wildkleur zitten zonder ring, ik had zijn ring omgedaan en kwam er te laat achter dat ie af was gevallen.