18 april 2024, 06:30:06

hoe of wat?

Gestart door Bianca, 26 november 2003, 21:56:03

« vorige - volgende »

Bianca

weet iemand van jullie hoe vaak je per dag moet voeren dan bij 5 weken
bij 6 weken en hoe gaat dat met afbouwen?
natuurlijk moet je van 3 naar twee en van twee naar een maar hoe lang moet je een periode aanhouden voor je weer 1 voeding per dag afbouwd?
Punky is nu namelijk 6weken oud, maar toen ik hem bij de kweker ging halen vorige week was hij nog wat aan de magere kant. Ook volgens de kweker zelf, dus moest 'm goed blijven voeren (2x per dag)
Dat doe ik nu ook nog.
Hij eet ook al een beetje zaadjes, maar schreeuwt (bedeld) nog erg veel, en is erg blij als het weer tijd is voor het papje.
alvast bedankt
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Hoi Bianca,

bij Plukkie ging dat eigelijk nogal handig. De krop neemt meer tijd bij het verouderen om te legen. Dus nou, bij 6 weken, zou je al moeten proberen hem zaad te laten eten. Doe je dat al?

Bij het afbouwen is het dus handig, als de krop leeg is, kan je nog wat wachten. Het gaat dus eigelijk wat vanzelf, dat afbouwen, maar met 5 à 6 weken moet je echt veel zaad beginnen te leren voeden. Je kan dat in zijn handopfokvoer doen (geef je met een lepel of spuit? Spuit is leuker, maar lepel is handiger om over te stappen). Ook kan ie zo hongerig zijn en zo hard krijsen, dat je 'm uit het potje zou kunnen laten eten, in de hoop dat ie dan ook zaadjes mee heeft.

Groetjes, Tara

Bianca

ik geef met een spuitje.
Hij eet ook wel zaadjes maar nog niet zoveel.
Hoelang denk je dat ik nog tweemaal daags moet geven?
oh ja dan nog iets ik heb 'm nu om 18.45 uur gevoerd en zit nu nog te krijsen en geloof me hij valt zowat om zo zwaar is ie :D
z'n hele krop zit afgeladen!
groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Coco en Chantal

Hoi ik heb coco ook met de hand groot gebracht.
En ik heb bij coco het bakje met een beetje pap in de kooi gezet, zodat als hij toch erg veel honger zou krijgen er zelf van zou kunnen eten en toen was hij ongeveer 7 weken toen ik dat deed, vond het toen best eng om hem niet meer zelf te voeren, dus deed ik het zo maar.
En na een paar dagen keek hij niet meer naar de pap om en heb ik het weg gelaten.
Hij zat wel elke keer onder de pap, want hij liep er gewoon door heen, ach ja je moet er wat voor over hebben he, telkens dat wassen hahaha.

Nou veel succes ermee.

Groetjes Chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes


Bianca


Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Coco en Chantal

O wat een schatje zeg, zou ook graag een lutino willen hebben  :-/
en dan net zoals coco met de hand groot brengen.ben jaloers op je hoor wat een poepie.

Groetjes chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes


Tara

.... Ja .... Ik had ook een lutino ....

Volgens mij kan je hem het best nog 2x daags voeren, maar na enkele dagen maar 1 keer meer, volgens mij het best 's morgens, omdat de meeste valkjes dan het meest eten. Je kan het best naar 1 keer per dag gaan, wanneer ie al tamelijk veel zelfstandig eet.

Groetjes, Tara

Bianca

hoi chantal

ik heb 'm bij een hele aardige en leuke kweker vandaan staat ook op deze site onder kwekers (hobbykwekerij in papendrecht)
Echt helemaal te gek we kregen ook het voer en de spuitjes er zo bij)
groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Ik weet niet of je het bericht hebt gelezen want je hebt maar iets later gepost dan ik. Dus daarom ff melden.

Verkopen ze daar zo'n jonge valkjes??? Jee .... Normaal dacht ik dat ook kwekers ze maar bij zelfstandigheid willen verkopen, niet dus :-/.

Bianca

 5 weken? :-*
Ik heb er toen meerdere kwekers gebeld en gemaild en sommige
deden ze al bij drie weken weg!
Dat vind ik pas vroeg! :'(
Ik moet wel zeggen dat de kweker mij vertelde dat de broertjes en zusjes al een stuk groter waren en dat punkster de jongste uit het nest is

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Hoi,

3 weken is inderdaad erg vroeg. 4 weken vind ik het maximum dat ze mogen weggedaan worden, maar 3 weekjes is nog wat te riskant...... Maar dacht dat vele kwekers wachtten tot ze zelfstandig waren. Maar ahhhh ze zijn erg lief, dat is natuurlijk een voordeel voor de koper.

Veel plezier verder met Punkster :).

Groetjes, Tara

Coco en Chantal

Hoi Bianca

ja leuk is dat he zo met de hand groot brengen, en 5 weken vind ik toch wel gaan hoor, ja 3 weken is veel te jong.
Onze Coco was 4,5 week en dat ging ontzettend goed, natuurlijk moet je wel geluk hebben, maar die kweker zou hem niet zomaar weg gedaan hebben als hij niet zeker wist dat ik het ook kon.
Ik heb coco zo vroeg genomen omdat ik altijd bang was van vogels  :-/ en nu van zo'n babyvogeltje kon dat natuurlijk niet hahaha, dus ik ben door coco van mijn vogel angst af.
Als ik nu een kooi zie met valkjes steek ik meteen mijn vingers er door heen hahaha ;D
Nou hier in de dierenwinkel zit ook een lutino valkje ook nog jong ik schat het 10 weken , maar het is een schatje hoor, ik weet niet maar mijn gevoel zegt dat het een popje is hahah, ben al een kenner aan het worden hahaha ;), nee die vrouw had gezegt dat hij|zij heel rustig was altijd dus vandaar dat ik dat denk.
Maar ik moet er goed over na denken of ik er wel een valkje bij neem, zal dan nog wel heel hard moeten zeuren bij mijn man hahaha, maar meestal krijg ik na een tijdje wel mijn zin ;D.

Nou veel succes met je valkje.

Groetjes Chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes