heeft deze lutino ook kan op een kaal plekje ???

Gestart door patty, 20 juni 2012, 20:37:01

« vorige - volgende »

patty

hoi,
ik vroeg me af of één mannetje lutino en moeder is één geparelde cinamon..heeft mijn valkje nu ook kans op een kaal plekje. het ziet er naaruit dat dit ook een lutino gaat worden...man of vrouw geen idee..verder weet ik niets. de andere jongen lijken op het vrouwtje.
ik lees alleen als er met twee rood oogen gefokt is dit verschijnsel krijgen..of vergis ik me?
hmmm. groetjes patty,
;D

*Yvon

22 juni 2012, 13:11:49 #1 Last Edit: 22 juni 2012, 13:14:05 by *Yvon
Hoi hoi

Ja,ook uit dit koppel kunnen lutinootjes geboren worden
met een kaal plekje.
Ikzelf heb ook zo'n soort gelijk koppeltje en die
hebben lutinootjes gehad met en zonder kale plekjes.
Oja,en mijn lutinoman heeft geen kaal plekje en is heel mooi van formaat.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

patty

ben net wezen kijken...die lutino is niet kaal..maar afwachten.

kaykiller

Citaat van: patty op 22 juni 2012, 17:31:16

ikheb 5 lutinos en 1 tje heeft maar een kale plek het komt door dat lutinos zwak zijn albinos hebben het zelfde probleem

patty

het kijkt dun naar niet kaal. ik hoop dat het na de rui voller wordt.

kaykiller

Citaat van: patty op 30 juli 2012, 13:00:16
het kijkt dun naar niet kaal. ik hoop dat het na de rui voller wordt.

ja ik hoop het voor je

Inge88

30 juli 2012, 18:35:49 #6 Last Edit: 30 juli 2012, 18:39:48 by Inge...
Citaat van: kaykiller op 30 juli 2012, 12:26:39

ikheb 5 lutinos en 1 tje heeft maar een kale plek het komt door dat lutinos zwak zijn albinos hebben het zelfde probleem

Lutino's en albino's zijn écht niet per definitie een zwakke mutatie. Het heeft ermee te maken of er teveel in is doorgekweekt. Bij albino's en lutino's ga je een kale plek zien als dit het geval is.

kaykiller

Citaat van: Inge... op 30 juli 2012, 18:35:49
Citaat van: kaykiller op 30 juli 2012, 12:26:39

Lutino's en albino's zijn écht niet per definitie een zwakke mutatie. Het heeft ermee te maken of er teveel in is doorgekweekt. Bij albino's en lutino's ga je een kale plek zien als dit het geval is.

drm zijn ze ook zwak geworde  :P of iemand plukt ze snachts haha

Patrick

Heeft niks met zwakte te maken. Er zijn zelfs kwekers die 2 rood ogen op elkaar zetten vanwege de kwaliteit van beide vogels en geen kale plek achter de kuif aanwezig is. Veel lutino's of andere mutatie kleuren met rode ogen zijn gevoelig voor de kale plek en kan enkel door strenge selectie eruit gekweekt worden.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Inge88

Citaat van: Patrick op 31 juli 2012, 14:33:11
Heeft niks met zwakte te maken. Er zijn zelfs kwekers die 2 rood ogen op elkaar zetten vanwege de kwaliteit van beide vogels en geen kale plek achter de kuif aanwezig is. Veel lutino's of andere mutatie kleuren met rode ogen zijn gevoelig voor de kale plek en kan enkel door strenge selectie eruit gekweekt worden.

Fijn dat jij dit even duidelijk maakt  :)

patty

Jeroenw