25 april 2024, 16:35:15

We worden gek van dat gegil!

Gestart door ilse2102, 26 juni 2012, 13:30:47

« vorige - volgende »

ilse2102

hoi, ik heb een pop van 1,5 jaar (Merel) en een mannetje van 1 jaar oud (Kai).  Het is een leuk koppel.  Merel bleef maar eieren leggen en op aanraden van iemand van hier heb ik er uiteindelijk een rooster in de kooi  gelegd om haar hiermee te laten stoppen.  Iedere avond gaat de kooi open, maar sinds het rooster in de kooi ligt komt Merel er niet meer uit.  Heel sporadisch nog een keer, maar binnen de kortste keren zit ze er weer in, terwijl ze vroeger constant bij ons zat en boven op de lamp of op de bank.  Kai komt er nog wel uit maar blijft altijd rond de kooi hangen.  Dat heeft hij altijd gedaan, geen probleem dus.  Maar Kai zingt (gilt) een hele avond keihard.  Of hij nu uit de kooi is of erin, dat maakt niets uit.  We moeten de TV op hardste volume zetten als we nog iets willen verstaan.  Ik begin dacht ik dat het wel over zou gaan, maar het blijft duren en we worden er supernerveus van.  Een deken erover heen leggen vind ik zielig, en dan kunnen ze er ook niet meer uit..  Wie heeft een verklaring voor het gedrag van Merel en wie weet hoe ik Kai wat stiller krijg??  Help want ik krijg steeds meer de vraag van kinderen en vriend om een leuke volière bij andere valkjes voor hen te zoeken.  En dat is mijn echte mijn laatste optie..
dank jullie alvast voor tips en tricks.
Ilse

Jeroenw

27 juni 2012, 14:04:14 #1 Last Edit: 28 juni 2012, 01:35:03 by Jeroenw
Hallo

1 jaar kan jonge mannen willen hun balz gedrag nog welleens oefenen
Leg aan de hormonen




Sven de Valk

Er staat boven kai is 1 jaar hahaha

Ik denk aan hormonen

kaykiller

zet het mannetje apart in een kooi hij zal z'n pop gaan missen dat gaatie mooi fluitne maar alstie dan weer gaat gille moet je er een bad handdoek overdoen helpt altijd  ;)

carco

Citaat van: kaykiller op 27 juli 2012, 20:43:00
zet het mannetje apart in een kooi hij zal z'n pop gaan missen dat gaatie mooi fluitne maar alstie dan weer gaat gille moet je er een bad handdoek overdoen helpt altijd  ;)


??? ??? ??? Mooi fluiten als hij zijn popje mist? Het is geen kanarie? Gaat ie alleen maar harder van gillen. Badhanddoek is niet echt diervriendelijk.
Klik op het plaatje voor onze site!




kaykiller

28 juli 2012, 00:11:48 #5 Last Edit: 28 juli 2012, 00:17:14 by kaykiller
bij mij niet  :P  en kanaries fluiten bijna niet of je moet een bastaard putter x kanarie erbij zetten dan gaan ze wel een beetje fluiten en bad handdoek maakt niks uit of gwn een handdoek als je een buitvoliere hebt leg je er toch ook iets op met dit warm weer is toch et zelfde?

carco

Jij zet je valkje in het donker tegen het gillen, dat is iets anders dan een volière afschermen tegen de warmte.
Is trouwens een beetje moeilijk bij een grotere volière om dat te doen  ::)
Klik op het plaatje voor onze site!




kaykiller

28 juli 2012, 18:48:50 #7 Last Edit: 28 juli 2012, 18:52:06 by kaykiller
Ja da weet ik ook wel maar dan is het ook donker in de voliere Zo Bedoel ik het ::) en als een vogel in een kooi zit is  toch ook nie diervriendelijk?  :o