valkparkiet in kooi aan het plafond?!?!

Gestart door Alexandra, 20 juli 2012, 22:45:22

« vorige - volgende »

Alexandra

Hallo medeforummers  ;)

Even een vraagje voor jullie; hebben jullie ooit wel eens gehoord van een valkparkiet in een kooi die aan het plafond hangt??

Positieve ervaringen of negatieve ervaringen????

Ik ben benadert door iemand die dit wil gaan doen, ik heb er totaal geen ervaring mee maar een onderbuik gevoel zegt mij dat ik er (nog) geen voorstander van ben ...

Zal de kooi niet gruwelijk gaan "schommelen" of gaan "overhellen" naar 1 kant als de valkparkiet in de kooi beweegt??

Ik weet ook niet wat de beweegredenen zijn om de kooi aan het plafond te hangen maar wil gewoon even op voorhand jullie reacties peilen ...

Alle reacties zijn welkom !!!

grts Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

mariska79

In mijn ouderlijk huis hadden wij ook vogels aan het plafon, dit omdat we ook drie katten hadden (Mijn moeder is dieren verzamelaar pfff). Als je de kooi goed inricht zal hij niet overhellen, en ja schommelen kan de kooi wel doen maar ik heb daar nooit een nadeel ingezien.

Ik zelf ben er geen voorstander van, je heb veel minder contact met de vogel. Als ik hier langs de volière loop, sta ik altijd even stil en praat ik met ze. Dit kan niet als hij boven jou hang, de vogels zien jou ook minder vaak.
Het verschonen van voer en water is ook lastiger, elke keer de kooi er af halen, en wat dacht je met vers fruit of groente  die mogen met deze temperaturen niet te lang blijven liggen, dus weer die kooi van het plafon.

Ik weet niet of dat die mensen daar ook roken, maar dit is wel het grootste nadeel, rook stijgt op en blijft hangen :-X

Wij hadden iets kleinere vogeltjes, dus ook kleinere kooien.
Een valkparkiet heeft een grote kooi nodig. Laat die kennis zich goed inlichten over de ophanging van de kooi. niet iedere plug en schroef kan de kooi dragen zeker niet als die gaat schommelen. De gevolgen zijn niet te over zien als deze naar beneden valt  :'( :'(

Een beetje lang verhaal maar hopelijk heb je er iets aan!!
Groetjes van een dieren gek

ManjaV

Ik heb gehoord dat het slecht is voor een vogel als hij hoog hangt. Te weinig zuurstof.
Ik zou het je kennis meteen afraden.
Voor welke vogel dan ook.

Groetjes
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

animallovertje

vraag me eerder af hoe groot die kooi is. want de enige hangkooitjes die ik ken, zijn absurd klein
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------