26 april 2024, 04:58:29

Vrouwtje gewond

Gestart door Josette, 2 juni 2012, 08:51:48

« vorige - volgende »

Josette

Ik heb een vrouwtje die zit samen met een mannetje op vier eieren. Nu heeft hij waarschijnlijk haar gebeten en is ze gewond aan haar poot. Als hij op de eieren zit of wil zitten, dan jaagt hij haar ook de hele kooi door. 

Moet ik ze nu scheiden??
Zij heeft vorig jaar haar jongen alleen opgevoed met de behulp van mij. Dus dat is niet een probleem.

Maar kan ik ze daarna weer bij elkaar zetten?


Sjeufke

Als hij echt zo vervelend tegen haar blijft doen kun je ze inderdaad wel scheiden tot de jongen uitgevlogen zijn. Je kunt ze daarna weer gewoon bij elkaar zetten. Heb ik ook al eens gedaan met een vader die de jongen in het nest plukte. Het weer bij elkaar zetten leverde toen geen enkel probleem  :).

Josette

heel erg bedankt voor je reactie.
Ik ga ze vanavond uit elkaar halen, gelukkig heb ik een kamer volière, dan hebben ze toch nog een beetje de ruimte.

Net de dierenarts gebeld of ik wat kan krijgen voor haar poot, het is een beetje dik en ze loopt nog een beetje mank. Wachten op het telefoontje wat handig is om te doen.

Sjeufke

Hoop dat ze snel weer helemaal opgeknapt is!
Veel succes ermee! Karin

Josette

Binky is weer helemaal genezen en er zijn twee jongen groot geworden. Vandaag precies een maand oud. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Sjeufke

Dat is mooi nieuws  ;D!

Groetjes, Karin