28 april 2024, 10:00:40

Aanschaf voliere

Gestart door KellieeOllie, 16 juli 2012, 11:14:40

« vorige - volgende »

KellieeOllie

Jeeeeetje, wat een mooie volieres zeg. Nu kan ik al helemaaaaaaal niet meer wachten! Helaas is mijn aankomende voliere niet zo mooi en groot als sommige die hier tussen staan! Maar wie weet in de toekomst...  ;D

Zo zie ik ook dat er bij sommige van die hele grote 'bomen' in staan, die echt op de grond kunnen staan. Komen die gewoon  uit t bos of zijn die echt gekocht?

En stel ik ga in het bos zoeken naar grote takken en/of boomstammen, moet ik die dan nog bewerken en helemaal schoonmaken, of kunnen die gewoon rechtstreeks de voliere in? En maakt het ook uit van welke boom dit afkomt? Niet dat ik er dadelijk een giftige stronk ofzo in heb staan hihi.


IK BEN JALOERS!!!

Groetjesss

mariska79

Ja mooie foto 's he, helaas heb ik geen tuin om een volière neer te zetten maar gelukkig kan ik wel genieten van andermans juweeltjes.

ik heb even iets gekopieerd van een ander topic :

//http://Soorten die sowieso mogen zijn: hazelaar, fruitbomen, berk en wilg.
Over de treurwilg bestaan wat twijfels, dus die zou ik maar gewoon niet doen. Ook hoor ik soms negatieve dingen over de takken van steenvruchten. Bij de berk mag je alleen in november en december snoeien.


Ik wil er bij zeggen dat een treurwilg absoluut niet mag, deze is namelijk giftig!!!!
steenvruchten is fruit met een harde pit bv een kers.

Zelf heb ik berketakken en gewone wilg. De takken heb ik schoon gemaakt met een harde borstel en kokend heet water.
kleinere takken kan je ook in de vriezer leggen.

KellieeOllie

Ik heb nu momenteel takken van een paastak. Deze komen uit de tuin van mijn oom. De grijzeroodstaart en mijn 2 tamme valkjes hebben hiervan gegeten. Hoop niet dat dit dan ook giftig is.

In ieder geval hartstikke bedankt voor de informatie. Dan ga ik toch maar eens opzoek naar Hazelaar, fruitboom of een berk.

Als mijn voliere staat met bewoners en al erin, ga ik ook een foto plaatsen.

;D ;D

Rianne

Hier krijgen ze al jaren af en toe wat paastakken en ze doen het gewoon nog ;)

mariska79

Een paastak is geen treurwilg  ;D
Wel familie van, ik heb ook takken van een gewone wilg in mijn kooi hangen, en af en toe mogen ze ook mijn "paastaken" volgens mij heet deze een krulwilg.

KellieeOllie

Haha, oh das mooi!

Ik kan al die bomen niet uit elkaar houden, dus ik ga maar eens op google zoeken naar bomen hoe ze eruit zien en dan naar het bos een paar mooie stronken/takken zien te scoren!

Helaas kan ik niet zo snel beantwoorden want mijn laptop is er gisteren mee opgehouden. Nu zit ik tussendoor op die van mijn moeder om even snel hier te checken hihi

Fijne dag! Groetjes