28 maart 2024, 14:05:55

Co-ouders

Gestart door -Sultan-, 19 juli 2012, 16:52:38

« vorige - volgende »

-Sultan-

Hallo,

Ik woon nog bij mijn ouders en heb een valkje (Sultan). Nu is het zo dat mijn ouders gescheiden zijn, en ik de ene week bij mijn moeder ben en de volgende weer bij mijn vader. :-\

Sultan is in de vakantie gekomen, en heeft dus 2 (bijna 3) weken aan mij kunnen wennen en is ook al vrij tam en zit graag bij mij ;D.
Over een paar dagen ga ik naar mijn moeder met Sultan. Het is maar 2 minuten in de auto en hij krijgt dezelfde kooi met dezelfde inrichting bij mijn moeder. Hij krijgt daar ook weer een paar weken om te wennen. En hij gaat daarna mee heen en weer elke week...

Bij de dierenwinkel zeiden ze dat een valkje daar aan kan wennen, maar ik wilde het nog even zeker weten. Ook ben ik benieuwd hoe ik de overgang met zo min mogelijk stress kan laten verlopen..?

Alvast bedankt namens Sultan en mij! :)

P.S. Ik vervoer hem in een schoenendoos met best een aantal gatenö

Inge88

19 juli 2012, 18:36:07 #1 Last Edit: 19 juli 2012, 18:42:52 by Inge...
Hoi,

Dit kan prima hoor. Ik heb 2 jaar lang in de weekenden van / naar mijn studentenkamer en ouders huis gereisd zonder problemen. Valkjes wennen snel en zullen met 2 woonplekken geen problemen hebben. Zeker niet wanneer je ook nog eens beide kooien hetzelfde inricht.

Als ik mijn valkjes tijdens de vakanties bij m'n ouders breng en ze uit de kooi zijn dan herkennen ze de "landingsplekken" in huis ook direct. Ze weten nog precies waar ze moeten zijn. En dat terwijl ze daar slechts elk half jaar / jaar zijn tegenwoordig.

Ik zou als ik jou was wel een echt vervoerskoffertje aanschaffen i.p.v. een schoenendoos. Deze kun je voor +/- 10 euro kopen bij een dierenwinkel. Ik raad je een vervoersmandje aan die ook wel voor fretten e.d. worden gebruikt. Je gaat je valkje immers vaak vervoeren en met een vervoersmandje weet je zeker dat je valkje niet onverhoopt ontsnapt, deze zijn goed afsluitbaar. Het kan je zomaar gebeuren. Daarnaast lijkt het mij prettiger voor het valkje.

Rianne

Ik ben het met Inge eens. Ook is een kartonnen doos niet veilig, ze kunnen er zo een gat in knagen en ontsnappen.

kuifje10

Ik vervoer mijn twee valken in een kattenreismand. Als de mand beneden komt en open op tafel staat, lopen ze er zelf in en gaan we fluitend in de auto op weg. Nooit last.