13 mei 2025, 17:07:31

vanaf wanneer mogen de jongen weg?

Gestart door Josette, 19 juli 2012, 10:24:57

« vorige - volgende »

Josette

Hallo,

Mijn koppel heeft een maand geleden twee jongen gekregen. Helaas heb ik de man apart moeten zetten omdat hij agressief was tegen het vrouwtje.

Nu zijn ze uit het nestblok en worden ze nog gevoerd door de moeder. Toen ze nog in het nest blok zaten heb ik ze een tijdje bijgevoerd omdat mijn vrouwtje wel erg dun werd. Dit vonden ze niet heel leuk. Vandaar dat ik er nu mee gestopt ben. Voor 1 van de jongen heb ik al een thuis gevonden. Maar nu is de vraag vanaf wanneer kan deze weg. Hij moet neem ik aan helemaal zelfstandig eten? en op welke leeftijd is dit ongeveer?

groetjes,
Josette

Rianne

Hoi Josette,

zie je de jongen wel al bij het voer zitten? Sommigen zijn met 8 weken zelfstandig, anderen met 12. Je moet ze zelf even in de gaten houden en anders in een andere kooi zetten zodat je kunt zien of ze zelf eten of niet.

Josette

nee ze zitten nog helemaal niet bij het voer. Ze worden alleen door de moeder gevoerd. De vraag vanuit de nieuwe eigenaar kwam van wanneer kan ik de kleine ophalen. dus vandaar mijn vraag van het jong moet toch zelf eten? Zeker omdat deze twee papvoeding niks vinden?

Alexandra

ze moeten eerst echt zelfstandig hun zaadjes kunnen eten voordat ze weg mogen !!!

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl