29 maart 2024, 00:45:28

Plukkie met hand grootbrengen

Gestart door Tara, 3 juli 2003, 00:38:22

« vorige - volgende »

Tara


Lique


Tara


Valerkiet

jah ik heb mischien een klein beetje overdreven..."sorry voor dat "
maar toch het is haar mening die jullie proberen te veranderen.
en dit is echt niet leuk.
ze vroeg eigenlijk niet wat jullie ervan vonden maar of het binnen 20 dagen goed was of het vroeger kon of dat het later moest :'(
ik wil gewoon echt geen ruzie dus sorry

Stijn dc

hello

bij deze is alles gezegd zeker!
het is heel goed dat mensen voor mekaar opkomen, maar elk mens moet los van iemand anders kunnen beslissen wat goed of slecht is! wij willen alleen helpen!
net als bij een hond==> euthanasie of niet!
dat kan alleen de baas beslissen!!

SDC:D

Valerkiet

ik ben stom en dom en... :'(
ikhad mij nooit never jamais moeten bemoeien :'( :'( :'(

Stijn dc

hello

jij ben niet stom en zo, je mag je wel moeien, des te beter, dan weet tara dat er ook mensen zijn die haar steunen en dat is heel belangrijk!!

SDC:D

Cobie

Hallo.

Nou stom vind ik je niet, het is voor tara fijn iemand te hebben die haar steunt.
Maar ik vind de kans die het valkje heeft niet eerlijk. En dat mag ik ook zeggen, of tara nou boos is of niet.
Ze kan kritiek verwachten dan had ze dit niet moeten plaatsen.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mirjam-Moniek

Oké, ik waag me in de discussie.
Ik zal eerlijk vertellen dat ik nu een valkparkietje met de hand groot breng nadat hij net was uitgevlogen. Ik zie dit valkparkietje niet als mijn baby, maar het geeft wel een soort van moeder gevoelens omdat je echt voor je vogeltje moet zorgen en er steeds voor klaar moet staan. Met de hand voeden is ook gewoon leuk.

Dus Tara, ik begrijp jou wel. Je wil graag weer het gevoel hebben dat iemand je nodig heeft. Zie ik dat goed? Er is niets mis mee dat je dat gevoel wil hebben. En als je dat krijgt door een jong valkparkietje met de hand te voeden, kun je dat inderdaad doen. Maar vooral om jezelf veel pijn te besparen, wacht tot de kansen van je jonge vogeltje erg groot zijn. Ik raad je aan het jonge valkparkietje dan zelf verder te voeren nadat hij is uitgevlogen. Dan heeft je valkparkietje je nog heel erg nodig, maar zijn zijn overlevingskansen ook erg groot. Ik weet dat het erg moeilijk is, maar probeer zo lang mogelijk te wachten met zelf gaan voeden.

Ik denk alleen niet dat dit valkparkietje jouw Pluk kan vervangen. Elk vogeltje heeft zijn eigen karakter en je zal nooit meer een vogeltje krijgen zoals Pluk. Pluk was een uniek vogeltje en daarom is er maar één van geweest. Met een nieuw vogeltje kan je ook een geweldige band opbouwen, maar wel anders dan die met Pluk. Want ook dit vogeltje zal uniek zijn en daarom is er ook van deze Pluk maar één.

Ik denk dat jij een heel lief en gevoelig meisje bent dat het nu heel moeilijk heeft. Maar ik denk ook dat je een heel verstandig meisje bent en dat je een goede afweging zult maken tussen wat goed is voor jou en wat goed is voor Plukkie.

Maar wat je ook besluit te doen, het verlies van Pluk zal je langzaam gaan verwerken. En ik weet zeker dat Pluk voor altijd een warm plekje heeft in jouw hart.

Tara

Mirjam-Moniek,

ik krijg hier de tranen in m'n ogen, dit is nou eens het berichtje waar ik op wachtte, ik weet dat ik m'n Pluk niet terug krijg, maar het is zoals je zegt, krijg ik wat moedergevoel terug enzo ... Ik wil het ook doen vooral omdat ik dan minder aan de oude Pluk zal gaan denken, alhoewel hij steeds mijn eigen hartje heeft. Ik zal dan wachten tot ze is uitgevlogen, ik zal er 24h/24h bij zijn tot ze zelfstandig is, en nog voor Cobie en Lique, ik weet heus wel dat een valkje een hartje heeft hoor ... Ik weet dat het een levend wezen is, daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken ;). Mirjam-Moniek, bedankt voor je lange mooie reactie thx  :-* :-* :-*

Groetjes, Tara :)

Valerkiet

echt heel erg mooi gezegt miriam moniek :) ;)
owja en het spijt me van daarnet hé :'(
zo bedoelde ik het nie.
en ik heb ook erg hard overdreven ::)
maar ik sta bij de mening van miriam moniek, ik vind het erg goed dat Tara een kleintje grootbrengt en dat zal haar erg hard opluchten en het is waar... het is en blijft een ander wezen.maar hij zal altijd in je hart leven Tara :) :-*

melanie

8 juli 2003, 15:06:45 #26 Last Edit: 8 juli 2003, 15:15:16 by melanie
hoi Tara,

Heb je op de forum kweken en dan mamma plukt veren gekeken? (blz 3 in het paars)
Als je dat hebt gelezen, begrijp je wel wat ik bedoel.
Het gaat nu heel goed met Baloo, ik stond ook voor de keuze om het jong zelf groot te brengen of kaal te laten plukken.
Ik heb nu weer een jong van 14 dagen , zodra ik merk dat de ouders niet goed voor hem zorgen of kaalplukken, haal ik hem eruit, en voer hem zelf.
Misschien heb je er wat aan.

veel succes met plukkie, groetjes Melanie