16 april 2024, 14:47:48

Plukkie met hand grootbrengen

Gestart door Tara, 3 juli 2003, 00:38:22

« vorige - volgende »

Tara

3 juli 2003, 00:38:22 Last Edit: 3 juli 2003, 00:38:44 by tara_dewulf
Hallo allemaal :).

Vandaag is kleine Plukkie een weekje oud :). Lief hé, soms doet hij al oogjes open en hij heeft vorige nacht pennen gekregen :). Nu zoals jullie allemaal weten is de vorige Pluk gestorven en nu wil ik de nieuwe ook met de hand grootbrengen :). Alleen jah, ik zou zo snel mogelijk beginnen, hoelang nog wachten is het beste? Echt nog 20 dagen??

Groetjes, en alvast bedankt.

Tara (die foto is van gisteren)

Lique

Hoi Tara,

Waarom zou je de nieuwe plukkie ook met de hand grootbrengen?
Het is toch niet nodig?
Ik blijf van mening, dat je gewoon iedere dag hem eruit moet halen, zo wordt hij net zo tam, en heb je stukken minder problemen ermee(tot geen problemen).

Groetjes Lique

Stijn dc

hello tara,

ik ben ook van mening net als lique dat dat het beste is! stel dat deze weer sterft, dan zit je daar weer mee!!
en dat wensen we jen iet toe!!

SDC:D

Tara

Ik vroeg toch dat niet, het kan me niet schelen, ik weet dat enkelen er tegen zijn, maar jullie begrijpen het gewoon niet :(. Ah laat ook maar, ik kom er zelf wel op.

Toch bedankt ...

Lique

Probeer het dan eens uit te leggen, wat wij niet begrijpen.

Stijn dc

hello tara,

je mag ook niet vergeten dat plukkie een levend wezen is he, kijk eens diep in je hartje, en zeg dan eens eerlijk wat nu het beste is: hem zelf grootbrengen met het risico dat hij toch nog sterft, of een gezond valkje dat toch nog tam kan worden??

SDC

Tara

Ok ....

Luister, Plukkie de eerste nam ik omdat hij werd kaalgeplukt. Dit zou nu ook kunnen gebeuren met de tweede doordat hij de 'aparte' is. Misschien ook niet maar dan nog ... Met de eerste heb ik heel veel herinneringen, heel erg veel, die ik niet allemaal ga vertellen voor ik in tranen uitbarst. Bijvoorbeeld die ene keer kwam hij vanuit de zetel tot me toe. Als ze op de grond zat en ze me niet vond riep ze en als ze me vond, kwam ze gelijk naar me toe. Als ik eten bij me had wou ze altijd vanalles en nog wat, zelf toen ze ziek was at ze zaadjes van m'n tong, ok, jullie vinden het beter dat ik geen volgende vogel zelf grootbreng, maar ik vind vanwel en er zijn er nog die dat vinden, gewoon omdat ik dan wat mijn Plukkie terug krijg. Door deze Plukkie zou ik wat minder verdriet hebben, doordat hij denkt dat ik zijn moeder ben, net zoals de vorige dat deed. Nou als ik hem gewoon veel bijhoud, zal hij nooit zo worden als de vroegere, maar als ik het wel doe, wordt hij het veel meer, en daarom wil ik het doen, jullie mogen me dom vinden, maar dan nog doe ik het, en wel over 3 weken. Want je weet niet wat het verlies is hé Lique, van dat beestje waar ik zo van hield, haar dood heeft m'n leven verpest, echt waar, meen ik. En ik wil haar wel op een of andere manier terug!

Valerkiet

3 juli 2003, 02:19:36 #7 Last Edit: 3 juli 2003, 02:20:15 by Valerkiet
ik begrijp je
en pleese zet haar niet nog meer onder druk :(
ja dan gaat je verdriet ook erg hart verminderen dan is het net alsof hij de echte plukkie is en dat alles je gelukt is enzo.
het is goed voor haar.
Begrijpen jullie het dan echt niet?? :'(
ze heeft haar kindje verloren en ze wilt het bterug en dan voelt ze het aan alsof het haar kindje is dat herboren is en ze wilt ook dat het haar kindje is en niet die van de valkparkieten.
hoppelijk begrijpen jullie het nu!!! :'(

ik zou het ook doen heur Tara!

Lique

Hoi tara, en valerie,

Tara, ik begrijp best dat je plukkie trug wilt, maar het is nou eenmaal gebeurt, en je kan er niks aan doen, het enige is dat je het kan verwerken.
Je weet waarom ik er op tegen ben. En jij bent nog erg jong, en je weet nog niet echt hoe je met het verdriet om moet gaan, als je een diertje kwijtraakt.
Hoe graag je Pluk ook terug wil, het kan gewoon niet, en het zal ook niet gebeuren. Het enige wat je kan doen, is de nieuwe pluk een goed leven te geven, door hem lekker bij de ouders te laten zitten.

Valerie,

Hoezo zetten we tara onder druk?
Ze komt met dit berichtje, en kan verwachten dat de meesten het er niet mee eens zijn.
Waaronder ik, en stijn.
Daarom hebben wij er ook op gereageerd.
Ik begrijp heel goed hoe moeilijk het is, om een diertje te verliezen, maar er moet nog wel onderscheid zijn, tussen mensen en dieren.
Een diertje kan je ook neit als je kindje zien. Ja wel op een bepaald opzicht, maar je moet weten wat de realiteit is.


Groetjes Lique

Stijn dc

hello

een valkje kan je inderdaad niet als kind zien, zo zie ik ze toch niet!!
een kind is iets van je persoonlijk terwijl dit van je valkjes is!!
ik zeg het nog maar is, laat het valkje zitten, plukkie komt niet terug!! als dat kon, ja...!!  een dier verliezen is het ergste wat je soms kan overkomen en ja... ik heb het meermaals meegemaakt, maar je mag een dier toch niet met een mens vergelijken, het leven gaat voort!!!

SDc

Cobie

Hoi Tara.

Zet het uit je hoofd meisje, dit gaat niet lukken.
Je kan op geen enkele manier je andere valkje vervangen nooit.
En als het misgaat wil je steun in je verdriet van ons.
Tara laat de ouders de valk grootbrengen, en geniet daarna van je valkje.

Veel liefs Cobie.

En voor je vriendinnetje
Jullie zijn nog zo jong je weet nog bijna niets van het leven.
Alleen kleine kinderen drammen door.
Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mandy

Tja, iedereen heeft hier een beetje gelijk vind ik. :-/

Je moet zelf bepalen wat je gaat doen Tara, probeer alle info objectief in je op te nemen en probeer alles ff goed op een rijtje te zetten en af te wegen wat verstandig is, wat je belangrijk vindt en wat jouw prioriteiten zijn. Jij moet zelf die beslissing maken en er voor de volle 100% achter staan.
Wij willen je allemaal graag helpen. Al deze reacties staan hier omdat we met je meeleven, vergeet dat niet. ;)

Ik persoonlijk ben ook geen voorstander van handopfok met als reden handtam maken.
Ik heb hier volop de bewijzen dat dat niet nodig is.
Neem nu die witmaskertjes die ik hier binnen had (en Pukkie voor Maris die hier nog eventjes is), die zijn echt gigantisch tam geworden nadat ik ze 3 dagen na het uitvliegen naar binnen heb gehaald. Ik zat net heerlijk met Pukkie te kroelen, hij/zij begint te tjilpen zodra ik stop met kroelen en net viel hij/zij in slaap in mijn hand. Pukkie roept naar me, wilt de kooi uit en alleen maar heerlijk bij je zitten.  :P
Een grasparkietje dat onlangs naar mijn nichtje is gegaan is zo tam dat ze 'm de kooi niet meer in krijgen, het enige dat ie wilt is bij je zitten, ze zeggen dat ie TE tam is! Dus echt Tara, het is niet nodig.  ;)
Ik pak ze zelfs niet vast als ze in het blok zitten, enkel als ik het blok verschoon en daar heb ik ook mijn redenen voor.
Ze reageren dan nl. instinctief verdedigend, ze zijn bang, gaan blazen, hun hartje gaat dan als een razende tekeer, te veel stress dus :o en dat vind ik niet goed.
Als je ze nu binnen hebt zitten, ze je een hele dag zien en je ze een aantal malen per dag eruit haalt is het wat anders, maar niet in mijn situatie met een buitenvolière.
Deze stressreactie heb je ook als je ze voor het eerst naar binnen haalt, maar in veel mindere mate, want ze hebben bij mij dan al 3 dagen die indrukwekkende buitenwereld, in bescherming van de ouders, mogen ontdekken. Als ze eenmaal een beetje aan de nieuwe indrukken van de "binnenwereld" gewend zijn begin ik met tam maken door ze vast te houden en ze mijn "Mandykroelfactor" toe te dienen! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Valerkiet

nu voelt ze zich alsof ze zwanger en dat ze over 19 dagen haar kind krijgt en die van het forum willen dat je het aborteerd.
ik weet dat jullie vinden dat je een valk nie als kind kunt beschouwen maar ind it geval wel.
en ik was van plan als mijn valkjes kleintjes krijgen er 1tje van met de hand op te voeden.

Cobie

Hoi Valerkiet.

Wat belachelijk zeg, hieruit blijkt maar weer dat jullie nog kinderen zijn. Jullie hadden voordat jullie aan valkjes begonnen 3 x na moeten denken.
Ook in een valkje klopt een hartje.
Hier kan ik echt boos om worden hoor. Jullie weten niet èèns wat het is om zwanger te zijn, laat staan dat je mag praten over abortus. Geef een valk een kans.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Lique

Hoi Valerie,

Ik denk dat Tara heel goed voor zichzelf kan spreken.
En Ook over haar gevoelens. Als Tara het echt zo zou zien, als dat wij maar vinden, dat ze hem aboerteren, is tara wijs genoeg om dat zelf te zeggen.
Dat je voor tara opkomt, prima, maar ik vind het niet terecht wat je nu zegt, over de 'mensen van het forum'.
Tara vroeg om advies, en wij geven dit. Wat ze verder doet, is haar zaak, daar ga ik mij niet mee bemoeien.
Ik zeg alleen mijn mening, zoals iedereen hier.