16 april 2024, 10:24:27

Prijs valkparkiet.

Gestart door .:jordy:., 18 juli 2012, 20:08:22

« vorige - volgende »

Jeroenw

Ik heb het Ria van den hoven discus
Zit er een bij mij in de buurt ?

.:jordy:.

Ik heb je bericht gezien Jeroen.Ben jij ergens niet bij kruis kade.Want daar heb ik ook een vogelkwekerij  gezien.

.:jordy:.

Ja het heet discus Ria van den hoven. (3e Pijnackerstraat 9 3035 CK Rotterdam)   (www.riavdhoven.nl)

Jeroenw

Nee ik zit vlak bij zuidplein en discus zit bestwel verdr bij vandaan
Ik heb je een pm gestuurd heb je hem al gezien

.:jordy:.

Ja ik heb hem gezien.

kuifje10

Ik heb nog 2 valkjes van nu 7 weken, helemaal zelfstandig en supertam.
Je zou ze kunnen ophalen bij onze dochter in Nieuwerkerk aan den IJssel.

En als je er goed voor zorgt, mag je ze voor een superzacht prijsje hebben.

Ik ben geen kweker maar ontdekte dat ik een meneertje en een mevrouwtje had toen ik een eitje op de bodem van de kooi vond.

Het zijn uiteindelijk drie valkjes geworden waarvan er eentje naar de vriendin van onze dochter is gegaan.

Ik kan ze niet zelf houden omdat er dan, denk ik het risico ontstaat van pa met dochter of ma met zoon.

kevin visser

Beste Jordi.


Ik zou voor een 50euro valkparkiet gaan.

want dierenwinkel parkieten kosten meestal
niet meer dan 15/20euro en hier zijn redenen voor...

1 er kan een ziekte bij de vogels zitten.
2 ze zijn niet tam
3 er zitten soms wel een paar tussen van een jaar oud.

voordeel van een kweek valkparkiet ( die wat duurder is )

1 de meeste verzorgers houden goed alles schoon
2 de valkjes kunnen zelfs nog jong zijn zodat je ze zelf
tam kan maken
3 de kans is eigenlijk groter dat ze gezonder zijn
en in de meeste gevallen zijn het ook nog hele mooie
valk parkieten ! :D


En ik wil niet zeggen dat de dierenwinkel slecht is
maar ik heb liever 1 bij een goede kweker weg
dan bij een dierenwinkel.  :)

.:jordy:.

Kevin visser het is de omgekeerde.Juist bij de winkels zijn ze 40-60 euro en bij kwekers zo,n 15-20 euro.  :D

Jeroenw

Citaat van: kevin visser op 22 juli 2012, 13:09:27
Beste Jordi.


Ik zou voor een 50euro valkparkiet gaan.

want dierenwinkel parkieten kosten meestal
niet meer dan 15/20euro en hier zijn redenen voor...

1 er kan een ziekte bij de vogels zitten.
2 ze zijn niet tam
3 er zitten soms wel een paar tussen van een jaar oud.

voordeel van een kweek valkparkiet ( die wat duurder is )

1 de meeste verzorgers houden goed alles schoon
2 de valkjes kunnen zelfs nog jong zijn zodat je ze zelf
tam kan maken
3 de kans is eigenlijk groter dat ze gezonder zijn
en in de meeste gevallen zijn het ook nog hele mooie
valk parkieten ! :D


En ik wil niet zeggen dat de dierenwinkel slecht is
maar ik heb liever 1 bij een goede kweker weg
dan bij een dierenwinkel.  :)


Het is ook maar net wat je zelf wil als je in een dierenwinkel loop en je ziet een valkparkiet en je bent er weg van, dus ja wat je zelf wil

En het klopt wel wat je zeg bij kweker heb je meer keus ook Niet altijd

Bij mij kan je kiezen tussen een cinnamon of een cinnamon witmasker ;D

Omdat ik maar 1 nestje heb maar ze zijn mooi en het zijn schatjes

Dus ja  ::)

Patrick

Vogels uit de dierenwinkel kunnen ook goed zijn en je hebt er garantie (6 maanden). Veel kwekers geven ook garantie (vraag er naar als je komt kijken voor een vogel) maar aan de andere kant zijn het levende dieren dus wat versta je onder garantie? leuk discussie puntje trouwens.

In principe komen de vogels in een dierenwinkel altijd bij een kweker vandaan alleen is de vraag wat er tussen de tijd van kweker naar dierenwinkel is gebeurd. Grote winkel ketens willen wel eens met handel vogels werken die ze in grote aantallen opkopen en zo verspreiden over een aantal winkels. De afkomst is dus moeilijk te achterhalen en vooral als ze geen kwekers nummer hebben (zelfs dan kan het nog moeilijk zijn).

Zelf ben ik voorstander van als een koper langs een kweker gaat. Je ziet de ouders en je kan dingen vragen zoals welke splitten ze eventueel hebben. Mannen zijn moeilijker jong te krijgen omdat 4 kleuren geslachtgebonden zijn bij de valkparkieten en zo makkelijker een popje te krijgen is (wil je speciaal een man of pop jong hebben). Je ziet hoe ze erbij zitten (binnen of buiten) en welk voer ze krijgen. Prijzen zijn ook gunstiger als in een dierenwinkel ook al twijvel ik af en toe wat sommige kwekers durven te vragen voor een normale opaline bonte witmasker bv.

Het is altijd aan te raden om bij diverse kwekers langs te gaan en heb je er zelf geen verstand van neem iemand mee die er wel verstand van heeft.

Hoe kom je aan kwekers bij jou in de buurt.......... zoek een vogelvereniging op bij je in de woonplaats of in de buurt en neem contact op met de ringen commissaris of de voorzitter en vraag wie er zoal met welke vogels kweekt ;-)


Genoeg mogelijkheden dus om een keuze te maken ;-)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

.:jordy:.

Ik was er deze week niet niet ik kom altijd in de weekend thuis.Oke ik heb alles begrepen.Ik ga eens goed nadenken  :)