28 maart 2024, 18:09:42

Prijs valkparkiet.

Gestart door .:jordy:., 18 juli 2012, 20:08:22

« vorige - volgende »

.:jordy:.

Hallo ik ben Jordy.Als ik jarig bent(27 juli)krijg ik een valkje van me ouders.Ik heb alles gelezen hoe valken zich gedragen enz.,ik weet ook dat je heel veel tijd moet besteden en ik ga akkoord. ;)En eerst begon ik met parkieten. Ik vind een ding wel heel raar.Ik zoek soms op computer de prijs van een valkparkiet.Ze zeggen dat het 15-30 euro voor een wildkleur kost.Maar bij mij kost een wildkleur gewoon 60 euro en een wat mooiere duurder.Ik koop ze bij de dierenwinkel(ria van den hoven) ze zijn ook met jongen valkjes gekomen.Ze zien er wit met geel uit,volgens mij zijn die zeldzaam.Mijn vraag: is het goed dat ik een gewone wildkleur van 60 euro kan kopen.(ik weet niet dat ze hand tam zijn)Een ding vind ik ook raar, hoe kan een wildkleur misschien 15 euro zijn terwijl een parkiet 25 euro kost terwijl valkparkieten groter en tammer worden  ???

Groetjes Jordy uit rotterdam ;)

Manouk

Hallo Jordy,

Ik denk dat jij met de wit/gele valkparkiet een lutino bedoeld en deze zijn niet echt zeldzaam..
Ik vind 60 euro echt veel te veel geld voor een wildkleur, dierenwinkels hanteren wel vaker hogere prijzen..

Misschien kan je ook eens kijken of er kwekers bij jou in de buurt zijn,
dan weet je ook waar de vogels geboren zijn, hoe oud ze zijn, vaak kan je dan ook nog even kijken waar ze groot gebracht zijn en de ouders zijn ook vaak aanwezig..

Bij een kweker worden ze vaak handtam gemaakt en ik vertrouw de meeste dierenwinkels qua leeftijden en mutaties/geslachten ook niet echt!!

Wat jij (en je ouders) willen is natuurlijk altijd prima, maar ik zal toch echt aanraden om even verder te kijken voor een valkparkiet van een kweker!!

groeten
Manouk

.:jordy:.

Oke ik zal eens kijken als er een kweker in de buurt is.We kopen ook tegelijkertijd een voliere.We hebben besloten om 2 valkjes te kopen als de prijs van de wildkleur minimaal 30 euro is.Ik had ook een vraag, wanneer me valkparkieten ooit gaan kweken kunnen de jongen dan andere kleuren zoals wit enz krijgen.Of zelfde kleur als de ouders. ;D

Manouk

Ikzelf verkoop mijn wildkleurtjes voor €17,50
ik heb zelf een aantal duurdere mutaties zitten, maar zelfs die komen niet boven de 60 euro uit...

het ligt eraan welke twee valkjes je bij elkaar zet.. ook heeft het te maken met de splits die de ouders hebben, dit zijn genen die de valkparkieten dragen, maar die je niet aan de buitenkant ziet!!
Dat hele split gebeuren is wel een lastig verhaal....... vooral als je net begint.

Als je bijvoorbeeld 2 wildkleur valkjes hebt, zonder splits, krijg je alleen maar wildkleur jonkies eruit...

groetjes
Manouk

.:jordy:.

Dankjewel Manouk.Helaas kon ik geen kweker van valk parkieten hier in Rotterdam kunnen zien.Er is wel een kweker van Engelse parkieten.Maar ik ben niet van plan Engelse parkieten te gaan aanschaffen.Misschien ergens anders in Zuid-Holland iets te vinden.Liever wil ik niet naar Den haag gaan.

Jeroenw

Manjav is in Rotterdam en Mandy in Spijkenisse

carco

Zat kwekers hier in de buurt hoor.
( O.a. ik  ;D )

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




.:jordy:.

Dankjewel Jeroen en Carco blijkbaar heb ik niet goed gekeken op internet ;D.Ik zal wat rond snuffelen op de site.Om 2 valkjes te aanschaffen. ;)

Jeroenw

18 juli 2012, 22:53:52 #8 Last Edit: 18 juli 2012, 22:58:35 by Jeroenw
Graag gedaan !

Ik moet me zelf ook maar melden  :-[
Alleen ik heb geen wildkleur maar cinnamon jongen zitten
En ik woon in Rotterdam vlakbij zuidplein

Manouk

En zo kunnen we elkaar allemaal weer helpen !!

Nu heb je misschien meer keus om een leuk vriendje uit te zoeken voor je verjaardag ;)


carco

Citaat van: .:jordy:. op 18 juli 2012, 22:52:55
Dankjewel Jeroen en Carco blijkbaar heb ik niet goed gekeken op internet ;D.Ik zal wat rond snuffelen op de site.Om 2 valkjes te aanschaffen. ;)


We hebben hele mooie jongen zitten op het moment.
Geen wildkleur.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




.:jordy:.

Jeroen:ik kom vaak bij zuid plein daar zit ook ergens die dierenwinkel (Ria van den hoven) :)

Manouk:helemaal eens met jou,we helpen elkaar goed. ;)

Caroline:Oke,leuk dat er ook anderen kleuren zijn ;D

Jeroenw

Citaat van: .:jordy:. op 19 juli 2012, 10:21:41
Jeroen:ik kom vaak bij zuid plein daar zit ook ergens die dierenwinkel (Ria van den hoven) :)

Manouk:helemaal eens met jou,we helpen elkaar goed. ;)

Caroline:Oke,leuk dat er ook anderen kleuren zijn ;D


Ik stuur je een privé bericht  voor gegevens over de jongen enz  en je kan een kijkje nemen in mijn dagboek
Dan weet je ook hoe het bij mij gaat mijn website is nog niet klaar ik wacht met verderbouwen van mijn site als ze allemaal in de veren zitten
Kan ik ook zelf zien wat ik te bieden heb  ;) alles moet bij mij zeker zijn anders bied ik het niet aan

Gr. Jeroen

.:jordy:.

Ik ga eens kijken dat ik bij jou een valkje kan kopen ;DVandaag ging ik eens naar Ria van den hoven.De oudere valkparkieten waren er niet meer, er waren jongen valkjes.Die kosten 40 euro.Ik zei tegen de man dat ik ze leuke vogels vind en dat ik over een paar weken een voliere bij hun gaat kopen.de man bleek niet geinteresseerd te zijn wat ik zij over de valkjes.Toen ik de valkjes zag heb gezien dat hun ogen dicht staan en dat hun niet kletsen.Is dit de normale gedrag van de valkparkieten  :-\

Jeroenw

Waar zit die Ria van den hoven moet dicht bij mij zijn maar ik ken ze niet regeer via privé bericht

De ogen moeten open zijn en ze moeten alert en levendig zijn