19 april 2024, 09:25:31

hebbedingetjes

Gestart door miep, 25 juli 2012, 18:11:40

« vorige - volgende »

miep

Over een maandje krijg ik mijn valkje in huis. Ik ga een voliere kopen en voer enz.
ik zou graag willen weten of jullie tips hebben wat ik absoluut qua speeltjes in huis moet hebben voor mijn valkje !
maken jullie zelf misschien ook dingen voor je vogeltje ?

Inge88

25 juli 2012, 18:40:11 #1 Last Edit: 25 juli 2012, 18:45:11 by Inge...
Ik heb ruim 5 jaar geleden een soort schommel / hangende landingsplaats gemaakt voor mijn 2 valkjes. Nog steeds een groot succes, is echt hun stekje buiten de kooi. Ik heb deze nu boven de kooi hangen met een haak aan het plafond, zodat poepjes gewoon in de kooi vallen. Zoals je op de foto's kunt zien hing hij toen boven een andere zitplek die de boel opving ::)

De zitplek eronder heb ik ook jaren handig gevonden, totdat er in mijn huidige appartement geen goede staanplek voor was. De schommel was alsnog populairder.  :D

Zoals je ook kunt zien is de schommel geschikt voor grootgebruik  :P Er passen met gemak 8 valkjes op. Ieder een eigen stok.






miep

Kinderspeelgoed en dingen waar papegaaien tegen kunnen
http://www.koppiekrauw.com/tips/tips-speelgoed.htm

kunnen valkparkieten daar ook tegen ?
takken van fruitbomen, dennenappels etc. en kinderspeelgoed ?

Inge88

Dennenappels en kinderspeelgoed zoals van die grote houten kralen of duplo  :-X; ja dat kun je ze ook geven.
Welke takken je van fruitbomen mag gebruiken, weet ik zo niet...

kaykiller

Citaat van: Inge... op 30 juli 2012, 15:20:41
Dennenappels en kinderspeelgoed zoals van die grote houten kralen of duplo  :-X; ja dat kun je ze ook geven.
Welke takken je van fruitbomen mag gebruiken, weet ik zo niet...


kralen? een forse mannetjes vogel eet da zo op :o

Inge88

Citaat van: kaykiller op 30 juli 2012, 16:51:23
Citaat van: Inge... op 30 juli 2012, 15:20:41
Dennenappels en kinderspeelgoed zoals van die grote houten kralen of duplo  :-X; ja dat kun je ze ook geven.
Welke takken je van fruitbomen mag gebruiken, weet ik zo niet...


kralen? een forse mannetjes vogel eet da zo op :o


Ohja, ervaring mee?

kaykiller

Citaat van: Inge... op 30 juli 2012, 17:10:28
Citaat van: kaykiller op 30 juli 2012, 16:51:23
Citaat van: Inge... op 30 juli 2012, 15:20:41
Dennenappels en kinderspeelgoed zoals van die grote houten kralen of duplo  :-X; ja dat kun je ze ook geven.
Welke takken je van fruitbomen mag gebruiken, weet ik zo niet...


kralen? een forse mannetjes vogel eet da zo op :o


Ohja, ervaring mee?


ja gelukkig kwam het er de volgende dag er weer uit was een fake diamondje haha ::)

Inge88

Ik heb 't over grote houten kralen he... zie foto hierboven met schommel, dat soort kralen. Die hebben ze hier nog nooit kapot gekregen.

kaykiller

Citaat van: Inge... op 30 juli 2012, 20:38:58
Ik heb 't over grote houten kralen he... zie foto hierboven met schommel, dat soort kralen. Die hebben ze hier nog nooit kapot gekregen.

ikdach van die plastic kralen maar hout kan geen kwaad  :P