29 april 2024, 10:40:34

Trostgierst Allergie?

Gestart door Birdie, 15 december 2012, 11:47:05

« vorige - volgende »

Birdie

Geachte leden van dit forum,

Mijn Valkparkiet is nu ongeveer 4jaar oud.
Toen ik hem kreeg en hem trostgierst gaf vond zij het erg lekker.
Helaas begon ze over te geven en met de kop te schudden en alles kwam er zo weer uit (dit was toen ik haar net kreeg zij was z'n 1jaar toen ik haar trosgiest begon te geven. )

Nu is mijn vraag: Kan ik het weer proberen of is het echt een allergie?

dank u zeer voor uw hulp.

Sanna

Hallo Birdie,

Allereerst, welkom hier!

Het klinkt alsof je valkje de eerste keer gewoon te gulzig was, vooral ook omdat je zegt dat hij het erg lekker vond. Het kan zijn dat hij over moest geven omdat hij er simpelweg te veel van had gegeten. Ook kan het zijn dat hij eerder iets anders op had waar hij misselijk van geworden was. Bijvoorbeeld een sappige plant ofzo. Je kunt het beste proberen hem een klein stukje te geven en hem daarna een tijdje in de gaten te houden of hij weer gaat overgeven. Een trosgierst allergie lijkt me een beetje stug, maar zeg nooit nooit. Als hij echt weer alleen na het eten van trosgierst over gaat geven zou je eens een vogelarts moeten bellen. Telefoonnummers vind je in de linker kolom op deze pagina, onder het blokje 'Dierenarts'.

Groetjes, Sanna

Birdie

Dank u, voor de informatie ik zal het proberen, ze heeft nergens anders last van behalve dat ze een beetje "dik" is, ze is nogal groot en breed, ongeveer 1.5x zo groot als haar kooi genoot.

Ik geef ze 1x per week 2 schepjes eivoer, 1 schepje snoep zaad, 1 schepje vitamine E & 1 schepje uit een vitamine pak dat ik bij de groot handel heb gehaald, misschien word ze hier een beetje dik van maarja vliegen vinden ze geen van beide iets ze zitten meestal alleen maar op je schouder.. of op de schommel ^^

Birdie

De trosgierst ligt in de kooi, helaas is het stokje ervan af gebroken dus kan ik het niet ophangen, nu maar kijken ik zal blijven posten wat er gebeurd.

Alvast bedankt, en een fijn weekend verder!

sepke

Met een wasknijper kun je het zo weer ophangen.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Birdie


Birdie

tot zo ver heeft ze nog niet over gegeven dus ik denk inderdaad dat ze gewoon teveel at.

Bedankt voor jullie hulp!

Birdie

Het gaat nu gewoon goed, ze heeft niet meer overgegeven :)

fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!