28 maart 2024, 19:07:25

voer veel telang in krop

Gestart door vogeltje, 27 mei 2003, 19:53:22

« vorige - volgende »

vogeltje

hallo,
ik heb een probleempje met 2 jonge valken van ongeveer 2 wkn oud.
via kennissen van mijn broer heb ik ze gekregen omdat volgens de eigenaar de ouders het voeren niet meer aankonden ze zouden teoud zijn.(14 jaar).
ik heb ervaring met handopfok, maar zoals dit heb ik nog nooit meegemaakt.
het duurt minimaal 8 uur voordat de kroppen leeg zijn en ook zijn ze heel vreemd van vorm, net of ze uitgerekt zijn.
nu heb ik het vermoeden dat er iets met ze aan de hand is, maar ik weet niet wat.

Speedy

Hoi Vogeltje,

Zou het lukken ze op de foto te zetten en hier te laten zien?
Misschien dat er dan iemand iets over kan zeggen, mij lijkt het ook heel vreemd inderdaad....

Groetjes,
Trudie

vogeltje

hai, nee helaas heb ik niet de mogelijkheid om ze op foto te zetten.
echt ziek zijn ze ook niet want ze reageren al heel allert op al mijn reacties, maar het zit me niet lekker.
volgens mij heeft die vent het eerst zelf geprobeert met opvoeden en heeft hij overvoerd

Ellen

He get...................wat een eng verhaal.
Hoop dat het allemaal mee valt en dat het
gewoon goed komt.
Veel sucses met de handopfok.

Groetjes Ellen.

Paul

Hoi Vogeltje,
Ten eerste is 14 jaar niet te ooud voor de ouders, ze kunnen tot 17 jaar ongeveer prima een nestje grootbrengen.
Maar het kan toch altijd gebeuren dat de ouders de jongen niet meer voeren helaas :-(
Normaal is de krop na ongeveer 4 uurtjes leeg en kan hij weer gevuld worden.
En bij mijn jongen ziet de krop er soms ook heel uitgezakt uit maar die worden gewoon door de ouders gevoerd.
Het is ook geen schoonheid een valkenjong :-)
Eigenlijk zijn ze mooi van lelijkheid .
Maar als je ze ongeveer om de 4 uur voert kan je ze bijna niet overvoeren normaal gesproken.
Hopenlijk gaat het je lukken met het grootbrengen, 2 weken is nog wel heel jong maar het kan zeker lukken.
Ik heb hier een valkje wat met 2 dagen met de hand is grootgebracht en die is kerngezond :-)

Groetjes,  Paul