7 mei 2025, 22:53:01

enorm geschrokken

Gestart door Izzy, 6 juli 2012, 22:16:38

« vorige - volgende »

Izzy

Vanmiddag viel mijn valk Izzy, een vrouwtje van bijna 4 jaar, ineens van boven naar beneden in haar kooi, wild fladderend alsof ze vast zat, en daarna bleef ze met gespreide linkervleugel, een raar linkerpootje, haar bekje wijd open en vreemd ingevallen oogjes zitten.
Even later trok haar vleugel weer in, het bekje bleef open, vleugeltjes stonden af.
Ik heb haar direct uit de kooi gelaten, ze heeft een half uur zo op mijn schouder gezeten en toen wilde ze heel erg knuffelen. Daarna begon ze weer te piepen en zich te poetsen en heb ik haar teruggezet in de kooi waar ze meteen begon te eten. Ze heeft een poos geslapen (gewoon op 1 pootje, kop in de veren) en nu is alles weer goed.
Ze vliegt als vanouds door de kamer, heeft heerlijk op mijn borst geslapen en is haar kooi weer ingegaan om te eten, niets meer aan de hand.
Wat kan er gebeurd zijn?
Ik denk dat ze ergens van is geschrokken. Hoort deze reactie daarbij?
Herkent iemand dit?
Ik ga maandag op vakantie en wil graag met een gerust hart weg, anders ga ik niet....

carco

Het klinkt als een epileptische aanval?
Klik op het plaatje voor onze site!

Izzy

Ze is altijd kerngezond en levendig en nu ook weer. Kan zo'n aanval uit het niets komen?
En wat kan ik doen om herhaling te voorkomen?

Ik zelf heb de indruk dat ze ergens heel erg van geschrokken is.
In verband met de warmte hadden we het raam opengezet en dat is ze niet gewend. Misschien dat ze schrok van iets dat langsreed?
Vooral omdat ze een uur later weer kerngezond was?

Groetjes, Karin