18 juli 2025, 16:27:31

Het dagboek van Ruki en Kuifje!

Gestart door Savanna-c, 2 juli 2012, 17:56:53

« vorige - volgende »

Welke naam is leuker?

Bambi
0 (0%)
Pringle
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 7 juli 2012, 12:34:31

patty

ik gebruik extra vital voeding en volgens de dieren winkel hoef je geen extra eivoer te geven, alleen als ze in de rui zijn heb je daar andere preparaate voor.en ik heb ook gedroogd fruit...nee daar wil ze niets van weten...haha alleen de nootjes die erbij zitten die wel. zelfs der snoepstengel...is nog steeds niet op.die zit al vanaf zaterdag in der kooi....ik doe ook 1 keer in de week de snippers vervangen. de zit stokken ook elke week soms meer. hangt ervan af ....

miep

ik heb zoiets, zo natuurlijk mogelijk is het beste.

Kijk eens wat voor een planten ze mogen enzo
meelwormpjes (gedroogd)

fruit, groente, zaadjes
dan krijgen ze hun vitamine ook binnen.
In de natuur krijgen ze ook geen vitaminedruppels  ;)

Savanna-c

tja ik ben niet zo van de planten plukken, je weet maar nooit... Ik haal alleen wilgentakken, maar ik wil ook wel planten plukken maar ik denk heeel snel O nee straks is het niet de goede en rijgen ze gif binnen...

miep

verdiep je erin...
magrietjes en paardebloemen kan je toch plukken.
neem ze mee naar huis en kijk vooral naar de stengels.

Paardebloemen zijn snel in de war te brengen met andere bloemen die erop lijken, maar onderzoek het en je haalt ze echt uit elkaar. Gewoon mee naar huisnemen en onderzoeken eerst voor jezelf, heb ik ook gedaan en ik kan ze heel goed uit elkaar houden nu.

En bij magrietjes moet je uitkijken dat het geen straalbloemen zijn, zie je ook aan de steel en het blad wat aan de stelen zit.

Gewoon eerst onderzoeken, en als je weet welke erop lijken dan weet je het op den duur echt wel.

mij lukt het ook  :)
goed opzoeken op internet. begin met die twee, kan je het altijd nog uitbreiden.
ze vinden de blaadjes heerlijk !
ik dacht dat ik magrietjes had geplukt vandaag maar naar onderzoek bleken het straalbloemen...

maar paardebloem heeft ie al wel gehad, smaakte zeer goed :-)

en meelwormen ?

miep

ps je kan natuurlijk ook zaadjes kopen van de planten die ze mogen en zelf kweken dan heb je altijd de goeie :-)
en staat leuk op je vensterbank  ;)

Savanna-c

Ja dat wil ik wel zelf planten hihi, want onderzoeken zou ik geen tijd en geduld voor hebben, ivbm huiswer enzo....

Ik geef wel lieguster bleek niet giftig te zijn en we hebben het genoeg in de voortuin en achtertuin dus daar laat ik ze 1x per week aan plukken haha, vinden ze geweldig !!

En volgens mij hebben we vogelmuur in de tuin maar ik weet niet zeker of het het is en dan misschien hebben de katten er op geplast ofzo ??? Hmmmmm ik blijf het moeilijk vinden!

patty

of gewoon naar een tuincentrum gaan....

Savanna-c

Pfffffffffff, druk druk druk!!

Een berg huiswerk, gisteren weg geweest naar de elf fantasy fair :) en morgen ook nog meteen na school weg!

Gelukkig vandaag veel tijd besteed aan mijn poepie's ze mochten net buiten de kooi slapen, en hoe een half uur heb ik niks gehoord en zaten ze heerlijk te slapen op het hoogste plekje: Het klimgeraamte... (Ik kan hem wel naar benede halen via een touw ;D )

Maar helaas zijn ze er gisteren dus niet uit geweest... en morgen dus ook niet ik voel me echt schuldig maarja... Ik zal ze dinsdag belonen met een stronk trosgierst wat ze niet zo veel meer krijgen!

Maar als we op vakantie gaan ooit (misschien nooit haha) Dan moeten ze ook in de kooi blijven en dan komt er alleen iemand om het eten te doen.... dus ja...

Ik denk dat ik geen gras of andere natuurlijke dingen ga plukken/kopen ik moet weer even gaan sparen vind ik zelf, dus ik geef ze nu een heleboel groente en fruit bijna elke dag hoewel ze het niet super lekker vinden  :-X Ruki hield eerst heeeeeeeel erg van appel maar nu wil hij het niet raar....

'

SMILEEEEEEEEEE!

Sanne388

Wat een leuke foto's !
Vooral de laatste van kuifje vind ik echt heel erg leuk ;)
Ik laat mijn valkjes ook niet elke dag eruit hoor. Soms kan het gewoon niet als we allebij moeten werken hier bijvoorbeeld. Of als het erg warm is en de achterdeur moet wel open ivm de warmte voor de hond. Maar als de tijd en de gelegenheid er is natuurlijk wel. 
Maar des te blijer zijn ze als het wel weer kan dan maken ze er echt een feestje van ;)

Savanna-c

Ja dat is waar... aar toch ze zijn er eigenlijk nog nooit de hele dag niet uit geweest, alleen toen Ruki nog niet tam was en een keer toen Ruki nog alleen was...

En ja he die foto zo lief echt alsof hij naar zichzelf lacht!!

patty

och wat lief die laatste foto...de rest ook hoor. echt twee lieverds.

Savanna-c

Savanna-c

Hallo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het gaat super ggoed hier! Ik mocht Kuifje vandaag kroelen en Ruki ook dus ik heb twee kroelertjes hier :) Maar het is maar af en toe dat Kuifje zijn kopje klaar houdt hoor haha,

Gisteren mochten ze niet uit de kooi omdat ik weg was (IK WAS NAAR LADY GAGA!!!  :o :o :o :o :o ::) ::) ::) ::) ;D ;D ;D ;D ;D ) En het was super!!!!! Maar vandaag zijn ze weer helemaal blij en hebben hun 2 rondjes vliegen ingehaalt en hebben iets van 6 rondjes gevlogen :o het zijn 2 gezellige valkjes :)

maar ik denk eigenlijk toch wel dat Ruki een popje is want hij heeft nog nooit zo gebabbeld als Kuifje woow die is een kletskaus en hij gaat maar door en hij gaat maar door, en Ruki doet alleen dat hypere gekrijs en prrr als hij iets lekkers eet...

Is het dan zeker dat Kuifje een man is (is het wel maar van het gedrag) En omdat Ruki best wel stil is een pop?

Het kan natuurlijk altijd anders zijn maaarja...

Ruki is nog steeds beginnende ruiganger hahaha, overal donspluisjes en als hij vliegt pfff, maar de normale veertjes heb ik niet, 3 maar, ik wil zoooo graag een berg veren hahahaha, maarja dat kan natuurlijk niet een een paar seconden ;D

Dit was dus weer een update :)

xxxxxxxxx

patty

hoi,
ik heb ook alleen maar kleine veertjes...geen grote tot nu toe...het wordt werk iets minder met de veertjes