19 april 2024, 19:10:53

Het dagboek van Ruki en Kuifje!

Gestart door Savanna-c, 2 juli 2012, 17:56:53

« vorige - volgende »

Welke naam is leuker?

Bambi
0 (0%)
Pringle
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 7 juli 2012, 12:34:31

Savanna-c

2 juli 2012, 17:56:53 Last Edit: 24 april 2013, 20:09:25 by Savanna-c
Haai allemaal  ;D

Ik ben Savanna en ik ben 15 jaar  ::), ik vind valkjes echt super leuke beestjes  :) :) :) :) :) :) :) :) :-* :-* :-* :-* :-*
Daarom ga ik er 2 nemen, eerst 1 en als hij tam is nog 1  ;D Het wordt vast super leuk, ik wilde daarom hier een dagboekje beginnen om te vertellen hoe het gaat met ze enzo! Ik heb bij voorstellen mezelf ook al voorgesteld maar nu begin ik echt met een dagboekje!

Vannavond ga ik bij de kweker een valkje uitzoeken, wel een mannetje.  ::) ::) En dan gaan we ook een afspraak maken wanneer we hem gaan ophalen, als we hem op  gaan halen gaan we meteen naar een vogelarts, om hem te laten testen op die enge ziektes, want we willen natuurlijk niet dat hij alle andere vogeltjes in de buurt besmet  :-\. Ik hoop echt dat hij geen van de ziektes heeft want dan moeten we hem natuurlijk terug geven aan de kweker.  :'(

Het wordt echt geweldig, ik heb super zin in vannavond!

*dit stukje tekst is verwijdert*


*Esther*

Hoi Savanna,

Geen idee hoe het zit met de leeftijden hier. Iedereen kletst hier door elkaar maakt niet uit hoe oud je bent. Als het maar over valkjes gaat.  ;D

Veel plezier met het halen van je valkje!

gr Esther

Savanna-c

2 juli 2012, 18:54:09 #2 Last Edit: 2 juli 2012, 20:35:56 by Savanna-c
hey ! bedankt voor je reactie, eindelijk iemand die er ook niets van snapt maar , ik vind het een beetje gek als ik dan vrienden wordt die 10 jaar ouder is dan mij  ::) ::) ::) ::) ::) ::) maar als iedereen dat doet dan doe im het ook  ;D

Nu weg om er 1 te kiezen

doeixx

Savanna-c

2 juli 2012, 20:34:04 #3 Last Edit: 5 juli 2012, 09:50:21 by Savanna-c
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ben zo blij!!!!!!!!!!!!

Ik ben net bij de kweker geweest en dit wordt hem:

Wildkleur opaline man, als ik het goed heb, (of gewoon wildkleur gepareld, wat is het verschil eigenlijk? 8))



Ik hoop dat hij het doet  ::)


Ik heb ook al een naampje bedacht: Ruki (roekie) dat betekent leider in een andere taal  :) :) :) :) ;D ;D ;D , ik weet alleen niet meer welke taal  :-[

xxxxxxSavanna
ps. Ik zeg voortaan xSa, want zo noemen mijn vrienden me ook  ::)

xxxxxSa :-* :-* :-* :-*

Savanna-c

2 juli 2012, 20:37:17 #4 Last Edit: 5 juli 2012, 09:51:15 by Savanna-c
haaai,
Ik zie net dat de foto niet werkt :(
Ik probeer het eventjes opnieuw!

http://savanna-c.hyves.nl/#publicgroups_default_redesign_1=1&mb=1505232611.0.|6||8044700|||8||1505232611|6Sfx|&__state__=1

Dit is een link naar mijn hyves profiel waar ik de foto op heb staan :) waarschijnlijk kun je hem wel zien , dan zie je meteen mijn profiel foto samen met mijn vader  ::)

xxxxSa

Ik heb het verrandert en via photobucket gedaan ! nu doet hij het wel!

Savanna-c

Haaaaaai, ik ben echt te hyper, omdat ik hem heb gekozen dus ik schrijf hier voor de 4e (?) keer  :o .
Dus ik ga maar even wat over mezelf vertellen *nog meer ?*

Ik ben dus Savanna en ben 15 jaar  ::)

Ik had eerst iets van een jaar geleden een hamstertje genaamd Momo, maar die is helaas overleden  :'(, al gauw voelde ik me heel eenzaam zonder een leuk vriendje dus wild eik graag een nieuw diertje, eerst wilde ik een cavia, daarna wilde ik een chinchilla, maar al gauw EEN VALKPARKIET toen ik even wat dingen las en filmpjes op youtube gekeken had was ik in ''de hemel''  ;D Ik vond ze zoooooooooooo schattig, dus ik begon te sparen..... ik had alles een beetje bij elkaar berekent en het moest iets van 100 euro zijn, niet dus. uiteindelijk heb ik 233 euro gespaard en ben ik begonnen met inkopen doen.  ::)

Ik heb een mooie kooi/voliere beteld dit is hem:
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grote_parkiet/montana/218433

en ik wil ze pellets gaan voeren van harrison's (als ik het goed heb  :-X)

Ik heb nog meer dieren:
3 katten Nalu, Keoni en Tos-Ti  ::) leuke naam he? ;dp *ik weet het  ::) katten ---> vogels  :-X gaat niet samen, maar ze komen in mijn kamer te staan boven en de katten mogen alleen benede, en ik heb een sleutel dus ik doe mijn deur op slot!  ;D*

En mijn zusje heeft een vis, mijn zusje heet Zamira en ze is 12 jaar  ;D

Dat zijn de dieren die ik voor de rest nog heb, en mijn verhaal waarom ik graag valkjes wil !

xSa

Savanna-c

3 juli 2012, 12:39:17 #6 Last Edit: 3 juli 2012, 17:46:43 by Savanna-c
heei allemaal,!

ik heb een poll geplaats met de vraag of mijn gekozen valkje wel echt een mannetje is, mijn moeder denkt namelijk dat het een pop is, maar de kweker heeft een calculator (?) waarmee hij uitrekent of het een man of pop is en zegt dat het een man is... ??? ??? ???

Willen jullie als jullie toch mijn dagboekje lezen de foto bekijken en stemmen?

Alvast super erg bedankt!

xSa

Rissiejjj

Aan de foto kan je niet zien of het een man of pop is.
Het is een jonge vogel zeg je, dan zie je na de eerste grote rui ongeveer of het een man of pop is, een man verliest dan zijn parels.

Maar als de kweker zegt dat het door de mutatiecalculator een man is, dan moet je hem maar geloven, aan het uiterlijk kan je het niet zien namelijk.

Je kan hier nog is neer zetten wat de ouders zijn en de splits van de ouders, misschien kunnen mensen het hier dan eventjes narekenen.

Savanna-c

3 juli 2012, 13:14:47 #8 Last Edit: 3 juli 2012, 17:46:26 by Savanna-c
Haai , Rissiejjj

Bedankt voor je reactie, ja ik had het al een paar keer gelezen dat dat zo bij parels is, maar ik dacht, tja misschien kan het gewoon  :-[ ;).

Maar dat is blijkbaar niet zo,

volgens mij zijn de ouders:
Lutino pop (met gele vlekjes, is dat dan geparelt want ik dacht dat poppen altijd die gele vlekjes hadden?) en Witmasker man.

Ik hoop dat hier iets uit gehaald kan worden  ::). En anders het geeft niet ik vind hem lief, ook al is het een vrouw!  :) :-*

Ik ben alleen bang dat de volgende dan misschien wel een man is, en dat ze dan baby's krijgen maar dat kan ik helemaal niet verzorgen, daar is mijn kooi/voliere te klein voor! En ik vind het zo zielig om de eieren weg te halen!

xSa

patty


ik kan wel heel veel foto's zien...welke is het dan. ben zeer benieuwd
naar jouw valkje...dan ik ook een stem achterlaten. hihi ;D

Savanna-c

3 juli 2012, 17:42:24 #10 Last Edit: 3 juli 2012, 17:45:59 by Savanna-c
Haai Patty,

Als je de link aanklikt komt hij bij mij meteen in beeld, ik weet niet hoe ik een foto moet uploaden hier dus daarom had ik het via de link gedaan...

maar ik zal de naam van de foto op de site met al de andere vogeltjes even hier neer zetten: 120623 Wildkleur Opaline de 13e van onder af geteld.

Ik hoopp dat je hier iets mee kunt :)

xSa

Savanna-c

Haai,

Ik heb nog een vraag, namelijk:

De kweker neemt geen vogels terug, dus als ik hem test en hij is ziek, mag ik hem niet terug brengen, moet ik hem dan wel of niet laten testen? als hij toch nergens anders heen kan?

De kweker wil hem dan niet terug om de rede dat hij ziek is, maar omdat hij al een keer zoiets meegemaakt had, hij kreeg een keer een verkeerd gekortwiekde vogel terug. En hij wil niet dat er ooit nog eens zoiets gebeurd!

xSa

Savanna-c

3 juli 2012, 18:20:25 #12 Last Edit: 3 juli 2012, 18:22:03 by Savanna-c
Citaat van: patty op  3 juli 2012, 17:32:22

ik kan wel heel veel foto's zien...welke is het dan. ben zeer benieuwd
naar jouw valkje...dan ik ook een stem achterlaten. hihi ;D


Haai Patty,

Als je de link aanklikt komt hij bij mij meteen in beeld, ik weet niet hoe ik een foto moet uploaden hier dus daarom had ik het via de link gedaan...

maar ik zal de naam van de foto op de site met al de andere vogeltjes even hier neer zetten: 120623 Wildkleur Opaline de 13e van onder af geteld.

Ik hoopp dat je hier iets mee kunt Smiley

xSa[/color]

patty


nice, mooi valkje. hoe oud is ie nu? :)

Savanna-c

3 juli 2012, 21:53:17 #14 Last Edit: 5 juli 2012, 09:59:40 by Savanna-c
heey,

Hij is nu 7 weken, maar hij kan al zelfstandig eten  :).

xSa

ps. Patty, jouw valkje is ook super lief, schattig, nicee, cutie en natuurlijk leuk  :-*