28 maart 2024, 16:00:06

We blijven hem maar pap geven!!!!

Gestart door Kaminten Schrijver, 26 oktober 2002, 00:12:37

« vorige - volgende »

Kaminten Schrijver

Beste mensen
Ik heb een lieve jonge Valkparkiet Puk, hij is ongeveer 2 a 3 maanden oud, maar we voeren hem nog steeds pap :o!
Is hij te oud?
Ik weet echt niet wat ik moet doen, want als ik hem pap gegeven heb eet hij daarna gewoon zaadjes, maar voordat ik pap geef is hij heel driftig en dan schreeuwt hij alleen maar.
verwen ik hem teveel? moet ik langzaam minderen met pap geven of gelijk stoppen of moet ik gewoon doorgaan totdat hij er geen intresse meer voor heeft?
Antwoord mijn vraag alsjeblieft want ik maak me een beetje zorgen :-/

groetjes van Kaminten

Tara

Hoi Kamentin,
ik dacht dat ik ergens een gezien hebt dat je langzamer moet pap geven. En meer zaad proberen, veel succes, groetjes, Tara&co

linda

26 oktober 2002, 17:44:06 #2 Last Edit: 26 oktober 2002, 17:46:05 by linda
 halloooooooo,
Als je ziet dat hij alleen kan eten dan stop maar met die pap hoor , die vinden het gewoon leuk.Je bent er mee bezig he en ze hebben zo graag aandacht.Onze pico hebben wij ook met de hand grootgebracht en  als die de fles zag dan werd hij wild  ;D ;D ;D die was er ook zot van.Maar als ze groter worden en je ziet dat ze zonder die pap kunnen dan stop er maar mee, wij hebben hem toen eivoer bijgezet en zaadjes en dan neemt  hij wat hij lekker vind .Trosgierst is ook fijn om hem dat te geven dat krijgen ze gemakkelijk open die zaadjes.Als wij tegen pico zeiden "pico pap" dan moest je hem zien , makkelijk he eten krijgen en er geen moeite voor moeten doen  :D :D :D maar genoeg is genoeg en ik was ook niet van plan om nog een pot nutribird te gaan bijhalen want dat is niet goedkoop, dus toen hij alleen kon eten weg met die pap .Ik heb er stilletjes aan elke keer een voeding vanaf gedaan, geminderd met andere woorden en op een paar dagen was hij van de pap af . Als hij honger heeft zal hij wel eten zeker als je weet dat hij het kan.Ik hoop dat je hier wat aan hebt en geef ik het begin een beetje eivoer bij.groetjes linda pico en caro

Kaminten Schrijver

 :-* :'( ;D :D ::)hey ::)
Bedankt voor de adviezen :) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-/
Maar er zit altijd zaad en trosgierst en nog meer voer en water in de kooi, maar daar eet hij pas van na de pap!!!!!
Dan is hij ook rustiger.  :-/zijn alle valkparkieten zulke driftkoppen als ze honger hebben?

roderick

Ik denk als je hem geen pap meer geeft dat hij vanzelf honger gaat krijgen en denkt nou dan neem ik maar die zaadjes. Je kan het hem misschien nog een keer pap geven als beloning of even om te  verwennen, want hij is er blijkbaar dol op, maar ik weet niet zeker of je dat moet doen want mischien ben je dan weer terug bij af. Maar wacht voor de zekerheid even op nog wat reacties van wat meer ervare mensen. Want ik heb pas 4 maanden valkparkieten. Mijn valkjes hebben namelijk nooit pap gehad toen ik ze kocht aten ze al gewoon zaat. ''succes''

groetjes roderick

V_Valkie

Gewoon geen pap meer geven en een bakje eten in de kooi zetten,een beetje ernaast (als op de bodem is) zodat ie het kan vinden en dan leert de valk heus wel voer te eten.
klikt hard maar anders blijft ie pap eten.