Hoe vaak voeden valken hun jongen van 2 a 3 dagen

Gestart door Jeroenw, 1 juli 2012, 17:50:45

« vorige - volgende »

Jeroenw

Ja hoe vaak ?

Pap is als ze zo jong zijn elk twee uur en in de nacht niet

Maar hier voeden mijn valken hun jongen de hele nacht door
Ik ben welleens wakker in de nacht en dan hoor ik ze hun jongen voeden en over dag gaat dat ook heel vaak door.

Het is me vledejaar niet opgevallen dat ze zo vaak hun jongen voeren
Bij deze koppel laat er geen gras over groeien

Bij mij is het geleerd zodraai het donker is dan stop het voeren tot het morgen licht aanbreekt . Maar hier maak het niet uit

Gr. Jeroen

Rissiejjj

Ik heb de valkjes dan wel niet binnenshuis maar regelmatig als ik savonds laat in de schuur sta hoor ik ze nog voeren.
Of ze het in de nacht doen weet ik niet, maar in het donker dus in ieder geval wel.

Ze voeren vaak, maar dat moet ook, als het jong bedelt krijgen ze vrijwel altijd wat. Alleen maar goed, ouders die zo goed inspelen op de jongen.

Jeroenw

Ze spelen goed in op de jongen. Ja heel goed . dag en nacht  ;D
Het is hun eerste nestje . Ze doen het goed lijkt het overvoeren
Kan toch niet?

Rissiejjj

Als de jongen het goed doen zou ik me niet druk maken.
Vorige ronde had ik een nest met 3 jongen, de jongen waren soms meer krop dan jong, zoveel werden ze gevoerd, maar ze zijn alle 3 uitgegroeid tot super mooie en sterke jongen.

Ik vertrouw altijd op mijn koppels, zij weten prima wat ze moeten doen, hoeveel ze moeten voeren, wanneer ze moeten voeren. Wij mensen observeren en maken daar een schemaatje van, oke Dit koppel voert dan en dan, dus dat zou wel zo horen. Zou vast ook werken, maar de vogels zelf houden ieder hun eigen ding erop na.

Jeroenw

Dankjewel
Het is een zeer gerustelde raad . Het stel me gerust :D
Gebeurt niet vaak meestal zijn er nog tien topics en 20 berichten nodig
Om me gerust te laten stellen klasse

Nogmaals dank