valkje 8Dagen oud met spreidpootspalkje krijg geen eten!

Gestart door deesvalkjes, 1 juli 2012, 17:17:28

« vorige - volgende »

deesvalkjes

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Ik heb en nestje van 4 jongen waarvan er 2 spreidpootjes hebben.
het jongste valkje is nu 8 dagen oud. Nu vandaag zag ik dat zijn kropje leeg was. hij kan niet goed met zn spalkje omhoog staan voor eten. hij is ook verzwakt en donker roze van kleur. (Uitdrogings verscheinselen?)

Het oudste jong het zelfde verhaal maar niet verzwakt.

nu heb ik ze pap gegeven. in een schaaltje gezet zodat ze omhoog staan. en dit zo in het broedhok. voor het oudste jong werkt het. hij kan nu goed omhoog staan (door te leunen tegen d rand van het schaaltje) om eten te krijgen van de ouders.

Alleen de jongste is nog erg verzwakt en ook een stuk kleiner. Ik heb hem net nog een voeding gegevn om aan te sterken.

daarstraks lagen de andere jongen over hem heen. dus ik heb hem
weer goed gezet . hij ligt steers onderuit op zn buikje en hoofdje opzei.

Ik weet verder niks meer te doen.heeft iemand nog andere ideen?

Deesvalkjes

Jeroenw

Moeilijk om daar het juiste oplossing voor te geven wens je veel sterkte en ik hoop iemand hier op de forum jou de gouden tip zal geven

Gr. Jeroen

deesvalkjes

Hallo jeroenw,

Bedankt voor je reactie. ik hoop het ook idd.

Ik bedenk me net dat ik dit topic mis beter bij spoed had kunnen zetten. weet alleen niet hoe ik dit kan verplaatsen.

gr dees valkje

carco

Wat gebeurt er als je de bandjes van zijn pootjes haalt? Krijgt het dan wel eten?
Ik weet dat dat er op een gegeven moment om moet, maar helaas ken ik dit ook. Ze zijn niet sterk genoeg om omhoog te komen en krijgen, heel logisch,dus ook geen eten.
als het nu wel eten krijgt zonder bandjes geloof ik dat ik die er toch af zou houden tot het wat ouder is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




deesvalkjes

Beste carco,

Op het moment heb ik de ringen vervangen voor een touwtje. hiermee kan hij beter staan maar optimaal is het niet. op het moment krijgt hij wel te eten gelukkig. Dit is ook nog is het kleinste jong dus hij heeft het extra moeilijk om zijn eten te bemachtigen. het oudste jong kan wel staan met zijn spalkje krijgt wel wat te eten maar niet zoveel als de 'goede' 2 jongen helaas.

voor nu blijf ik hoop houden dat het allemaal goed komt en ik houd het in de gaten.

gr deesvalkjes

carco

Het zal inderdaad niet optimaal zijn, maar ik denk op het moment dat het belangrijker is dat het gevoerd wordt.
Succes! Ik hoop dat ze groot gaan worden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




deesvalkjes