16 april 2024, 13:28:15

dagboek croky

Gestart door patty, 28 juni 2012, 21:09:26

« vorige - volgende »

patty

ze was vandaag wel erg van het bijten. ik heb der twee ker terug gezet in der kooi.dan roept ze wel ff.maar dan wacht ik gewoon tot ze rustig is.. en die tijd wordt steeds korter. :D. en dan mag ze er weer uit. straks wilde ze niet uit het vogelhuisje komen.ik heb er zelf weer uit moeten vissen onder protest.maar na en knuffel en hup der kooi in. omdat ze rustig was heb ik haar een stukje cornflake gegeven.en dat vond ze heerlijk.nu zitten we saampjes tv te kijken. nog één dag je werken en dan weekend.ben er am toe, hel mijn rug zit vast :(

Jeroenw

Citaat van: Savanna-c op 20 september 2012, 21:05:31
Ö Nou ik wil ook ruiende valkjes ;D


Het is een hele opgave voor het valkje de rui
Extra kracht voer is geen overbodige luxe  ;) :D

Crocky ze komt ook in de pubertijd. zo te lezen Ze gaat je uit proberen hoe ver
Zij het te vertellen heb bij je en dat bijten hoord er ook bij  ;D

gaat goed, Je doet het goed

Sterkte met je rug even volhouden dan weekend !

Jeroen




patty

hoi,
ik heb twee plantjes gekocht en multie vitamine voor de rui. ik in de dieren winkel gevraagd voor dat plantje of andere planten...nee, geen planten bij de dierenwinkel. toen vertelde een andere klant dat er een vogel tentoonstelling was in het tuincentrum. ik ben daar niets wijzer geworden. uiteindelijk heb ik naar het plantje gevraagd waar jeroenw het over heeft gehad met savana... dit was het plantje volgens de verkoopster.zie foto. croky is gelukig. dit was niet giftig en al het het andere ook niet.








miep

sooooo sweet !

let wel op de kaka he.... teveel is niet goed

patty

tja zijn ontlasting wisselt toch. meestal vast maar  soms dun...en dat net achter elkaar..

Savanna-c

Ja dat hebben valkjes ook, lijkt water maar daarna is het weer normaal misschien door de snelle tempratuur verrandering?

Iedereen is nu een beetje verkouden toch misschien hebben de vogels er ook last van zou kunnen toch?

Ik ga ook in het tuincentrum kijken :) Ik kom er toch langs op de fiets maar eigenlijk moet ik nu kiezen stekje of gewoon kopen hmmm,

en Ps wat ik kaka????/

patty

kaka is strond...hihi.

Savanna-c

Oo waarom noemen jullie het kaka hih?

miep

dat is een belgisch dialect ;-) Wordt tegen kindjes gezegd.
kaka en piepie. Piepie is dan plas  ;)

ja dunne ontlasting is niet zo goed, dat krijgen ze van teveel van sla en ander groenvoer. dus let er een beetje op  :)

patty

vraag het is aan miep....

patty

sla krijgt ze bijna nooit... en ander groenvoer of fruit wil ze niet. dit heeft ze altijd al gehad. mischien drinkt ze veel. maar het is niet altijd.ik zal het eens aan de kweker vragen.

Jeroenw

Citaat van: Savanna-c op 21 september 2012, 19:09:00
Ja dat hebben valkjes ook, lijkt water maar daarna is het weer normaal misschien door de snelle tempratuur verrandering?

Iedereen is nu een beetje verkouden toch misschien hebben de vogels er ook last van zou kunnen toch?

Ik ga ook in het tuincentrum kijken :) Ik kom er toch langs op de fiets maar eigenlijk moet ik nu kiezen stekje of gewoon kopen hmmm,

en Ps wat ik kaka????/


Savanna dan heb je gelijk een volwassen plant
En van dat plant kan je zelf ook stekjes van maken
Stekjes groeien snel zegmaar kan ook allebij  ik stuur ik ze alsnog Nasr je op heb je een plant extra gratis zeg maar  ;D

Ja !! Patty Dat is de plant  :D
In dat plant zitten ook vitamines en mineralen
Als hij groot is zoals bij mij nu is. Is het  ook nog een mooie kamerplant
Ik knip de takjes eraf dat lang is geworden en geef het aan me valken
Zo blijf me plant heel en mijn valkjes hebben hun groenvoer.

Jeroen



patty

hoi jeroenw,
das een goede tip.ik heb er twee gekocht. één plantje staat ergens anders.

Savanna-c

Haai, best wel een mooie plant idd ik vind het wel wat !!

Trouwens mijn valkjes krijgen nu ook bijna geen groente en fruit omdat ze pellets hebben maar ze drinken wel een stuk meer, de pellets ruiken ook best sterk misschien iets pittigs?

Ik was ook vandaag in het tuincentrum maar ik heb het niet gezien...

Alleen nu is de ontlasting wel weer normaal?

-------------------------------------------------------------------------------

Hoe is het nu met Croky nog lief?
IK heb nu ook zo'n veer gevonden van Ruki precies hetzelfde formaat! Misschien heeft hij gehoort dat ik wilde dat hij ook zo'n mooie veer liet vallen :)

patty

hoi,
met croky gaat het goed savana. of en toe een beetje stout.maar meestal is ze heel lief. vandaag weer lekker geknuffeld op de bank. ze komt vanzelf bij me zitten en gaat zo zitten dat ik er moet kroelen.. erg aandoenlijk. ik geef ze nu ff tijdelijk vitamine druppels over der vier en in het water, mijn god wat stinkt dat zeg. :-\.. maar ze hebben het me het aangeraden voor de rui. en ander zegt dat hoeft eigenlijk niet omdat ik extra vital voeding geef. tja eerst maar is kijken wat dit doet. na erm gezellig dagje gisteren bij bavaria....op het dak.ik had een kaartje gekregen voor één extra feestje on top. maar ik miste croky best wel. ik was blij dat ik weer thuis was. en croky had me volgens mij niet echt gemist. ze zat keurig op het touwtje te slapen en wenste niet gestoord te worden. dus vandaag hebben we de schade weer ingehaald.
groetjes patty en een vrolijk ondeugende croky.