28 maart 2024, 11:59:50

dagboek croky

Gestart door patty, 28 juni 2012, 21:09:26

« vorige - volgende »

patty


weer eventjes tegen mijn borst aan gedrukt. naar met een beetje gepik ging het weer een stukje beter ;D... ik heb er mee naar voren genomen en op mijn schouder gezet. toch is ze even blijven zitten..ik ben weer blij
toen is ze terug gevlogen naar de kooi. ik heb er weer op laten stappen en terug in de kooi geplaatst. toen meteen trosgierst uit mijn vingers laten eten. en dat deed ze. ;D

Savanna-c

Jammer dat Croky hard bijt...

Maar dat hij op je schouder is blijven zitten :)

patty


wilgentak....gevonden bij mij om de hoek.ze werd helemaal wild.ik heb ze maar op de bodem gelegd.morgen vroeg naar der uit...geen idee of dit goed is.
???

Jeroenw

13 augustus 2012, 01:07:28 #198 Last Edit: 13 augustus 2012, 01:09:26 by Jeroenw
Hoi :)

Legt eraan waar je wilgentak gevonden Heb
Niet op een Plaats met veel vuil en uitlaat gassen

En ik neem aan dat je tak ook eerst heb schoongemaakt
Voor dat je de wilgen tak in de kooi deet ;D

Wilgen tak mag tenzij niet verontreinigt

Mooi foto en valk

Gr. Jeroen

patty

hey
ik woon in een mooi natuur gebied... en waar ik deze geplukt heb was zeker niet waar auto's komen. ik heb hem wel onder de kraan gehad. met koud water... is dat voldoende?

Inge88

Citaat van: patty op 11 augustus 2012, 14:11:07
ja savanna croky bijt erg hard.... het is wel iets minder hard geworden maar ze kan er echt wat van. och jij mag ruki kroelen en crocky is nergens bang voor...behalve kroelen. volgens mij heeft de kweker dat ook niet echt gedaan. maar ze verder doet ze het goed. ze blijft nog niet lang op mijn schouder zitten... nee, meteen weer naar de veilige kooi.
:-\


Hier is het Indy, mijn popje die nergens bang voor is en lekker dingen uitprobeert. Paddy het mannetje is juist snel bang als hij iets ziet of krijgt wat hij niet kent. (wat een boer niet kent...  ::)) hij wil dan nog weleens een uur lang met recht opstaande kuif naar "dat ding" staren. Het nauwlettend in de gaten houden. Uiteindelijk geeft hij toe, vooral omdat Indy er vaak allang mee aan de haal is gegaan.  :-X

Ook Indy bijt van haarzelf al harder dan dat Paddy dat doet. Eigenlijk zoals Savanna omschrijft. Paddy's bijten lijkt meer op een zachte aanrakingen. Indy echter is gewoon wat lomper  :P Dat is ook zo met het eten van een broodje bijvoorbeeld. Zij rukt er stukken brood vanaf, terwijl Paddy heel zorgvuldig het broodje beetje bij beetje opeet.

Savanna-c

Haha ja dan lijkt mijn valkje wel een beetje op Paddy , want Ruki eet ook hele kleine mini hapjes haaha,

Citaat van: patty op 12 augustus 2012, 20:20:00

wilgentak....gevonden bij mij om de hoek.ze werd helemaal wild.ik heb ze maar op de bodem gelegd.morgen vroeg naar der uit...geen idee of dit goed is.
???


Nou dat wilgen takje vind ze vast super leuk!! 

patty

een heel verhaal getypt....in eens alles kwijt. :'(. maar in het kort ... na een Eerste dagje alleen gezeten te hebben, met radio uiteraard  ;D was ze best rustig toen ik thuis kwam om vier uur. na ff wat gespeeld te hebben op tafel met alweer de consumptiebonnen. is ze zelf weer in de kooi gaan zitten. ze zoekt het echt niet om te vliegen... een beetje lui ??? maar ik heb er weer ff waker gemaakt om te spelen. weer een lesje vast pakken en aaien.. whaha, nog steeds geen voorstander van. :(. maar ik denk echt dat ik geen knuffel valkje heb. is niet zo erg. maar ze moet wel leren hoe het is om in  de hand gehouden te worden. misschien voor de dierenarts of wat anders. maar na een tijdje kwam ze van zelf uit de kooi op tafel. en in eens heeft ze het licht gezien. ze vliegt naar de woonkamer toe  :D eindelijk,maar ze weet niet goed waar ze moet landen.uiteindelijk plofte ze voor op tafel tussen de kaarsen... geen zorgen ze waren niet aan. dit deed ze twee keer maar landen niet op de kooi..maar op de grond. ze stapt dan wel gelijk op je hand dan. maar de eerste stap met rond vliegen is gezet. nu slaapt ze bijna en de kooi is weer dicht . het is veel te donker...komt het ooit toch eens goed met croky...maar op kippetje reageert ze beter. vreemd. ;D

Savanna-c

wat leuk dat Croky lekker heeft gevlogen :) En wat goed dat Croky op de grond is geland mijn valkje vond aan het begin de grond doodeng :)

Inge88

Wanneer je valkje op de grond land en heen en weer gaat rennen... *tippel tippel tippel* zo'n grappig gezicht en geluid  ;D

Savanna-c

Ja dat klinkt echt grappig!

patty


ff het weer kijken.



patty

we zaten voor in de kamer maar ze durft niet echt. ik heb de standaard voor op tafel geplaatst. en heb de later op mijn vinger mee genomen naar de kamer. ze heeft heeft fijn tv gekeken... en wil waarschijnlijk een eigen fb pagina. ;D. daarna nog wat gespeeld en gepoetst en toen zelfstandig terug in de kooi. nu zit ze weer boven op der troon naar buiten te gapen. maar ik heb het idee als we weg zijn dat ze niet zoveel eet. als ik thuis kom en vrolijk tegen der praat gaat ze gelijk eten... vreten. net of er leven ervan afhangt. :-\ is dat normaal? ze heeft nog even op mijn rug schouder gezeten. ik heb der zelf vanaf gehaald, en op tafel geplaatst.
groetjes patty en crocky

miep

nou dat 'vreten' doet mijn b100 toch ook wel heel erg hoor.
Dan denk ik echt zit dat beest heel de dag te eten of wat ?  8)
Maarja de 'zaadjes' moeten eerst nog goed gekouwt worden natuurlijk

patty

hey miep,
heeft jouw valkje tandjes ;D... maar ik heb het idee als we niet thuis zijn dat ze veel minder eet. oja en pasta vindt ze heerlijk. als ik dat in mijn handen heb weet ze niet hoe snel ze bij mij moet komen. maar het plakt zo. en sla en mais da is ook erg intersant. maar fruit niet zo. :P