29 maart 2024, 03:13:29

dagboek croky

Gestart door patty, 28 juni 2012, 21:09:26

« vorige - volgende »

Savanna-c

Het gaat hartstikkegoed!

Ruki is 's avonds heel sjaggie dus ja misschien te weinig slaap dejouwe (de mijne wel daarom is hij sávonds sjaggie)

Maar ja een middaghumeurtje klink wel logisch :)

patty

later heb ik er weer uitgelaten..met mijn vinger voor op het plankje neer gezet met wat trosgierst in mijn handen. ze was zo gulzig en flink aan het bijten aan dat stukje trosgierst. ik kon het niet vast houden ze bijt gewoon kei hard in je vingers. ik heb het weer weg gelegd. dan maar niets. ik heb zo even wat aandacht gegeven, en dat ging redelijk goed. toen maar weer in de kooi gezet. tja morgen heeft ze peg want dan zijn wij een dagje dierentuin... kan ze ff bij komen van de indrukken vandaag.maar fijn dat het met ruki goed gaat. croky heeft denk ik toch meer tijd nodig.  :(

Savanna-c

Ja wat meer tijd zou ook wel goed zijn denk ik :)

patty


eerste echte kennismaking met de spiegel en de mooie bling bling kraan.ze ging meteen van mijn hand mee naar het aanrecht... met de borst naar me toe.... vandaag is ze weer één beetje lief. het echt langzaam. nee ze wil nog niet geaaid worden..  naar het water straaltje vindt ze wel leuk.  :)

Jeroenw

Ik denk gewoon aaien  :)
Ze is tam en was al handen gewend.je houd haar tegen je borst aan en aaien, in begin is ze onwennig maar dan laat ze het toe.

Ik denk dat zij nu de baas over jou word  ;)

Dadelijk als ze in de pubertijd komt word het steeds moeilijker met aaien . Maar doe het wel met liefde niet te hart niet te cruw

Geef het vijf minuten van ontwenning

Succes

patty

hoi
zal ik eens proberen straks... ze kan anders hard bijten.nadat ik heb een pleister om mijn vinger zitten en dan is het iets minder scherp ik zal is proberen dat ze met zijn gezicht  naar mij zit op mijn vinger en dan tegen mijn lichaam houden.  ik hoop dat ik het niet verpest. ik denk wel dat ze
weg vliegt of gaat bijten. ik ben bang dat ze daarna niets van me moet hebben.maar ga het zeker proberen.

patty

ik heb het gedaan...het ging inderdaad niet verkeerd... ;D. ze draait zich snel om en dan laat ik er iedere keer overstappen van hand naar hand. en vliegt dan terug op de kooi. dit heb ik drie keer achteren gedaan... en ze vindt dat consumptie bonnetje heel leuk. en daar mag ze als beloning mee spelen... maar straks nog eens proberen. één goede tip. heb je er nog meer?  ;D

Jeroenw

Ik ga zo een foto maken met een van mijn valkjes
Om je te laten zien hoe te laten wennen aan aaien :)

Jeroenw

10 augustus 2012, 14:01:42 #188 Last Edit: 10 augustus 2012, 14:18:10 by Jeroenw
Het was nogal ingewikkeld hahaha
Het geef je een idee van



Met 1  Hand kan ook maar met twee handen is handig

Leg eraan ook hoe de kweker mee is omgegaan met kroelen
Je houd de kleine bij je hart leg je hand over croky
Hij zal het even onwennig vinden maar geef niet snel toe
En als hij rustig op je borst leunt ga je hem zach jes aaien en spreek je
Hem lief toe

Succes

patty

ja, dat zal niet mee vallen om daar één foto van te maken.ik ga het zo proberen..

patty

tja.het valt niet mee...maar we zetten door.ze is vlugger dan ik. en draait meteen om.  ik laat ze iedere keer weer opnieuw opstappen. hihi, af en toe met gepik. ze laat wel wat meer toe zonder te bijten.nadat als ze weg kan gaat ze we ook vandoor.   ;D

patty

hey,
het gaat iets beter. het werkt wel... alleen vaak herhalen. straks mee naar de woonkamer gewandeld. op mijn hand.nu net heb ik er ff op mijn schouder gezet.hihi. volgende keer gewoon verder van de kooi af gaan staan dan zal ze nog niet zo snel terug vliegen. maar komt goed kan alleen geen foto's maken.ik ben niet zo handig als jeroenw.

patty





het dagje zijn we weer goed begonnen. eerst ff kijken hoe zwaar crocky is en dit is 88 gram.  :D. ik heb ze weer eventjes tegen me aan gehad maar ze is het er nogsteeds niet mee eens. maar het ging langer goed als gisteren. wel iets rustiger maar toch bijten. gelukkig niet zo hard. ze heeft nog even gespeeld in de kooi. nadat ik mijn ontbijt naar binnen gewerkt had moest ze de kooi verlaten. ik heb er op tafel gezet op de standaard. alle stokken eruit en poetsen maar. ze kon niet wachten tot ik klaar was met der kooi.. telkens zat ze weer op de kooi. ik haar weer op tafel gezet. met nee, we zijn nog niet klaar. tot drie keer toe. uiteindelijk heb ik de grote dikkere stok boven uit de kooi gehaald en in plaats daarvan een dunner touw geplaatst. die houten stokken zitten nu onder in de kooi. voor de buitenkant kooi heb ik weer twee andere touwen gekocht. ik heb er weer terug ingezet en ze was weer in der nopjes. later heb ik haar kennis laten maken met de nieuwe touwen aan de buitenkant. ze zat daar zo lekker :D. ik heb er toen nat gesproeid...en heerlijk dat ze het vond. ze zat ondersteboven aan het touw. nu is ze weer een middag dutje aan het doen. straks maar eens oefen met tegen me aan houden. maar toen ze straks boven op haar speeltje zat mocht ik al heel zachtjes aan der kuifje zitten... ;D zonder dat ze pikte. och komt goed...veel oefenen. of iemand nog meer tips en Trix..ik hoor ze graag.
groetjes patty en crocky

Savanna-c

Zo ben weer even bijgelezen hiet het gaat goed lees ik? :)

Wat leuk dat Croky water leuk vind, Ruki moet er niets van hebben hij zit er alleen met zijn pootjes in haha, en dat spiegelbeeld... WOW dat gaat bij jou wel een heel stuk beter dan bij mij, als ik maar 2 seconden een spiegeltje laat zien Dan begint hij hard te blazen en te pikken,

Maar ik ben erg blij voor je dat het goed gaat tussen jou en Croky,

Maar er is 1 ding die ik nog niet goed snap...
Bijt Croky echt zo hard? Ruki bijt echt heel zacht je voelt het niet eens alleen het puntje van de snavel raakt je aan meer voel je niet!
Vreemd dat Croky hard bijt...

patty

ja savanna croky bijt erg hard.... het is wel iets minder hard geworden maar ze kan er echt wat van. och jij mag ruki kroelen en crocky is nergens bang voor...behalve kroelen. volgens mij heeft de kweker dat ook niet echt gedaan. maar ze verder doet ze het goed. ze blijft nog niet lang op mijn schouder zitten... nee, meteen weer naar de veilige kooi.
:-\