29 maart 2024, 13:56:02

dagboek croky

Gestart door patty, 28 juni 2012, 21:09:26

« vorige - volgende »

Wendy..


Hoi Patty,

Leuke foto's! Ik zag dat je een closetrolletje in de kooi hebt liggen. Ik knip deze altijd open en halveer ze.
Als deze op hun hoofd komt te zitten dan kunnen ze niet zoveel meer  ;)

groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Jeroenw

Citaat van: Wendy.. op  5 augustus 2012, 16:46:44

Hoi Patty,

Leuke foto's! Ik zag dat je een closetrolletje in de kooi hebt liggen. Ik knip deze altijd open en halveer ze.
Als deze op hun hoofd komt te zitten dan kunnen ze niet zoveel meer  ;)

groetjes
Wendy


Ze kunnen dan alleen weg rollen hahaha

Wel goede tip ondanks mijn grapje dat wel Sirieus nemen van Wendy

Gr. Jeroen

Mooi Lutino

patty

hoi  maar komt goed.. ik haal ze optyd weg?

patty

bij nader inzien doet croky niet zoveel met dat rolletje. maar het is één goede tip.thanks.  8)

patty


erg lief, en zo nieuwsgierig.

Savanna-c

Ahg wat lief :)
Wat en leuke speel standaart zeg!

patty

thanks, heb ik zo bij de kooi gekregen. goed schoongemaakt en ontsmet.
wel handig als ik de kooi moet schoonmaken... kan ze ergens zitten. :D

Jeroenw

Citaat van: patty op  6 augustus 2012, 19:01:16

erg lief, en zo nieuwsgierig.


Misschien gezicht bedrog maar ik zie haar groeien, ze word ook voller
Ze ziet er goed uit

Gr. Jeroen

patty

thanks jeroenw. nadat ik zit dat niet zo. wegen kan ik er niet omdat ze niet op weegschaal blijft zitten...mischien toch maar eens proberen met trosgierst. ze heeft wel ander voer. extra vital. daar kreeg ze alleen klein parkieten zaad... ze krijgt iets meer  als vijftien gram. trosgierst krijgt ze alleen buiten de kooi. of om haar te lokken naar de tralies. ik leg het niet standaard in der kooi. moet wel special blijven. ze eet goed. mar vliegen doet ze echt niet. ja als ik er met het stokje mee naar woonkamer neem. dan probeer ik haar over te laten stappen op mijn arm. gisteren zat ze erop maar ze was zo bij de kooi. meer ze komt alleen maar op dat standaardje en op tafel en naar de kooi... ze is wel één beetje geknipt door die mensen omdaat ze te veel vaart heeft bij het landen. ze kan gewoon vliegen.... ik hoef croky nooit te vangen, ze gaat vanzelf in de kooi. nog wel tenminste.
groetjes ons.

patty


ja, het is gelukt.. ik weet niet wat ze mag wegen. maar ze weegt 87 à 88 gram

Jeroenw

7 augustus 2012, 12:38:45 #175 Last Edit: 7 augustus 2012, 12:45:03 by Jeroenw
Ze Is goed op gewicht.
Ik merk zelf (ik leer) zo als velen hier
Op de vorm dat het moeilijk te zien is aan
Het uiterlijk van een valk hoe zwaar ze is
Mijn vera bv is groter dan haar broers en zusjes
En net zo groot als een volwassen valk hier vergeleken
In mijn volière . ze is lang maar dun,omdat ze
Nog maar 5 weken is. Ze moet nog in de breedte groeien

Maar ze weegt wel 99 a 100 gram
Dat zal ik haar niet geven omdat ze zo dun is

Een valkparkiet is goed opgewicht als ze tussen de 80 en 100 gram weegt
Er Zijn erbij die meer wegen  ;D

Croky is goed op gewicht.

patty

7 augustus 2012, 13:02:31 #176 Last Edit: 7 augustus 2012, 13:05:46 by patty
fijn om tehoren  ;D ik heb geen idee wat ze woog toen ik er kreeg. de kweker voelde dat meestal. maar ik mag er niet aaien dus weet ik dat niet. ik dacht van morgen ze moet nog vers eten krijgen. dus mooi het voerbakje op de weegschaal gezet en het was zo gebeurd. alleen mijn weegschaal gaat veel te snel uit. :( naar mijn valkje is  ook niet zo groot. mijn gevoel zij dat het goed was... volgende week weer eens wegen. ik heb der vandaag weer één klein beetje gesproeid, ze vond het geweldig.
ze heeft me flink zitten uitdagen om maar naar de kabels van mijn pc te kunnen knabbelen... vandaag wilde ze wel op mijn vinger zitten. zelfs op mijn hand tijdens het sproeien. nog even gespeeld met de consumptie bonnen. één beetje geproefd van wat appel. en nu weer lekker aan het rommelen met de beukensnippers... het deurtje is weer even dicht.niet teveel in eens willen. volgende week mag het baasje weer werken.
maar bedankt voor het compliment.
gr croky en patty

patty

7 augustus 2012, 16:43:40 #177 Last Edit: 7 augustus 2012, 16:46:01 by patty
hallo,
na eventjes in de kooi hebben zitten slapen,mocht ze er weer uit. lekker meteen op mijn vinger.hihi. ze vindt het stokje reuze interessant...als ik croky op tafel zet. en het stokje een stukje verder weg hou dat ze er niet op kan klimmen. springt vliegt er zelf op... wel grappig. kan bijna met der naar het circus. even op tafel gespeeld en vooral richting mijn kabels...  :o ;D later heb ik er weer op mijn vinger laten stappen en op het aanrecht geplaatst. ik heb een grote spiegelwand tegen de muur aan zitten. beetje donker bronze. in mijn aanrechtblad zitten wat glinsters in en dat vond ze wel mooi. maar er gebeurde niet veel. dus naar een paar minuten heb ik haar maar weer op tafel gezet. eerst nog rondje huiskamer..hihi ;) maar was blij dat ze weer op het vertrouwde stekje zat. toch maar weer terug naar der kooi.op mijn vinger er weer ingezet. ik heb der even wat trosgierst uit mijn hand laten eten door de tralies. ze was zo boven. ik heb meteen geprobeerd der kuifje te aaien.. heel zachtjes liet ze het toe. maar ze is der nog niet vertrouwd mee. het was weer een bijzonder dagje. wat me wel opvalt is dat als ze weer in de kooi zit dan is ze volgens mij allemaal verhaaltjes aan het tetteren... net of ze de indrukken dan aan het verwerken is. :) zo zie je maar.
op naar morgen weer een mooie dag.

patty


vandaag weer gewogen... nog steeds 87 à 88 gram. ze heeft lekker gespeeld.goed op mijn vinger zitten. maart dit is haar vaste stek buiten de kooi. lekker dutten. >:(

patty

hoi,
ik kom net ff van de kaper.manlief was thuis met croky. de kooi heeft constant open gestaan. er is niets gebeurd zegt mijn man... ze was vrij rustig. ik zit achter aan tafel één kado in te pakken. ze zit al buiten de kooi te stieren en op en neer te klimmen. ik zet er op tafel en in eens bijten niets van me willen weten... echt proberen te bijten als ik ze op wil laten stappen. eindelijk zet ik gewoon door. en zet er met de vinger terug in der kooi. met het deurtje dicht. ff gemopperd zodat ze merkt dat wij daar niet van houden. ben meteen van de kooi weggelopen en voor op de bank tv gaan kijken. ik zeg met tegen mijn man als ze zometeen begint te schreeuwen. gewoon negeren. maar het valt mee. ze is stil. af en toe één schreeuwtje.vreemd. middag humeurtje????