3 augustus 2025, 01:12:20

dagboek croky

Gestart door patty, 28 juni 2012, 21:09:26

« vorige - volgende »

patty

kom ik beneden zit ze heerlijk te slapen...

animallovertje

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

patty

och ik ben al weer een heel eindje met het vertouwen.misschien is ze wat kies keurig. ;D. maar ze is weer ontspannen.

patty

ze heeft het best goed gedaan...ze heeft weer trosgierst uit mijn hand gegeten zelfs echt zo'n klein bolletje. ook toen ik mijn hand binnen in de kooi had. toch stiekem ff weer mijn vingers verkennen. toen wij samen aan tafel zaten ik met mijn rug richting de kooi kwam ze zelf weer op het plankje buiten de kooi een kijkje nemen. ik haar maar niet aankijken maart wel roepen zachtjes....oooo was dat lekker, hallo, kom dan.keer fluiten. ff rond gekeken op der plankje ging ze weer in de kooi. ik zat met mijn rug dertig cm van de kooi. ik heb er een wc rolletje in gelegd..erg nieuwsgierig ging ze snel benden kijken.ik heb er weer naar boven gelokt met een druifje. ze pikte een keer. ze was er zo bij. later heb ik het maar in der voerbak gelegd.... en de deur dicht gedaan. het is weer mooi geweest voor vandaag. wer zijn nog ff een hapje wezen eten. en toen we terug kwamen zat ze lekker op der speeltje te slapen....ik ben te vrede.ik heb echt van af half tien vanmorgen tot hals zes bij de kooi zitten kletsen en met mijn pc natuurlijk...

patty

Savanna-c

Ze is echt heel erg lief en je bent al weer goed op weg!
Succes!

patty

vandaag de kooi weer open gezet en ze doet af en toe een rondje kooi aan de buitenkant.

erg leuk. ze wil nog steeds niet op mijn vinger. maar ze fladerde van ochtend van de kooi in mijn horgordijn bij mijn tuindeuren. daar zat ze te knagen...ik heb er met de stok er van af gehaald en dat vond ze prima. ik wilde haar achter op tafel zetten maar ze fladerde op mijn schouder omdat ik tussen de kooi en de tafel stond.. ;D dus zat ze er heel eventje en ik heb haar toen een beetje trosgierst gegeven... maar het was van korte duur. ze fladerde terug op de kooi. ik mijn horgordijn toen maar open gedaan. later heb ik haar van de kooi gehaald met een stokje. ze bleef zitten en heb er bij het raam gehouden...met trosgierst daar heeft ze lekker zitten knabbelen en naar buiten zitten kijken. later is ze zelf weer terug gefladerd naar de kooi. af en toe komt ze ff kijken en kwettert vol op in haar voerbakje. maar ze komt niet verder dan der plankje of rondje kooi. hihi. och het is een begin. nu is de kooi weer dicht en zat net voor even mijn broodje te eten. je merkt meteen als de kooi gesloten is dat ze je aandacht begint te trekken met fluiten. ik zit nu weer achter aan tafel en blijft roepen. maar ik reageer nu niet teveel. anders denkt ze dat het hier altijd feest is. ze is nu wel drukker aan het worden om haar aandacht te krijgen.maar eventjes negeren is toch niet zo erg dacht ik. kortom het was weer een gezellig boel hier in huize patty. ;D vandaag heeft ze veel gegeten. maar trosgierst krijgt ze alleen in de kooi uit mijn hand of buiten de kooi...ze mag er wel wat voor doen.en het klimmen gaat ook steeds sneller. nouw dat was het weer even voor vandaag. als iemand nog tips heeft dan hoor ik ze graag.
groetjes van patty en croky,

Savanna-c

Wow dat doe je snel!
En ze blijft zelfs gewoon op dat stokje zitten!?
Ruki wilde er de 1e week alleen uit en ging op de kast zitten en ik kreeg hem niet te pakken en hij bleef ook niet zitten nu nog proberen op je hand en dan ben je bijna klaar!

Nog meer succes :)

Jeroenw

Ajh leuk mooie foto's

patty

hoi,
croky zit hier een partij te kwetteren...ik heb net der kooi een beetje verplaatst voor de achterraam. van morgen met het voer ververse heb ik er met hetstokje uit gehaald en dat vond ze niet erg. ik heb er boven op de kooi gezet en ff later gelokt met haar eigen eten. ik heb het bakje naast er gehouden en op laten stapen. ik ben toen op de grond gaan zitten met der en heb uiteindelijk het bakje met haar der op tegen mijn schouder aangezet. ze blijf daar wel een paar minuutjes zitten maar niet op mijn schouder. ze zat 10 cm van van gezicht vandaan... ik was al blij... uiteindelijk vloog ze zelf naar de kooi en is er in gaan zitten. ik ben weer de heel de dag met haar bezig geweest,het was weer een feestje. ze heeft haar drinkbak ontdekt als badje..ik heb er twee keer zuiver water ingedaan. hihi. ik heb dus de maag kiezel en het grit in 1 bakje gedaan en dat ander bakje met water gevuld en wat hoger in de kooi opgehangen. ik heb dus ook haar kooi voor de tuindeuren gezet. en heb er eerst voor ik dat gedaan had haar met stokje uit de kooi gehaald en op tafel gezet. ze zat spannend te kijken en vloog toon boven op de stoel. toen ik klaar was heb ik er op mijn vinger laten opstappen en dat ging onder een klein protest goed. ik heb er toen boven op de kooi gezet. na een paar minuten ,omdat ze zo naar buiten zat te kijken heb ik er weer oplaten stappen. en boven mijn verwachting bleef ze weer zitten en heb er weer voor het raam gehouden...heel dicht bij met der snavel heeft ze kunnen voelen. ;D ik heb er weer terug op de kooi gezet. daar heeft ze nog een tijde je zitten kijken en is zelf weer terug de kooi gegaan... ik heb echt vorderingen gemaakt. ;D ik heb trouwens nog steeds contact met die mensen waar ik der gekocht heb. ze vinden het leuk dat ik hun ook op de hoogte hou van alle gebeurtenissen. en ik kan met mijn vragen terecht als ik dat wil. ik ben weer een blij mens en dat binnen een week.  ;D

patty

tja jeroenw ik weet niet of het echt fluiten is. maar ze er is opgaan letten of ze de klanken en het tempo overneemt. wie weet kan het als nog een mannetje zijn...och voor mij maakt het niet zoveel uit. als ze maar gelukkig is.

Savanna-c

Haha goed om te horen dat het al goed gaat :)

En? Eet ze al fruit?

patty

het is meer proeven dan eten. ik zit dat muon foto een blauw vakje is met een? ....geen idee hoe dat kan. of zien jullie de foto wel. ???

patty

patty

het gaat steeds beter...  ;D ik heb een kein klimrekje naast me staan op tafel met een suk trosgierst er aan.. ik zit hier lekker aan de pc. en ze komt vanzelf vanaf de kooi aan vliegen op het rekje... na even wat gestreusel zit ze gewoon op tafel. ze wordt steeds brutaler. ze zit aan mijn kabels van de pc en dat mag natuurlijk niet. ik leg iederekeer mijn hand erop en zeg nee. ik heb gisteren een plantenspuit gekocht maar dat vond ze nog wel eng..ze komt steeds dichter bij de pc kijken hihi. aaien mag ik er nog niet maar dat komt vast nog wel. nu is ze weer in middels naar de kooi terug gevlogen. zit lekker te eten.hmm en ik zal zo de bende die ze heeft gemaakt maar weer eens opruimen. nu kan ze nog even spelen. maar vanmiddag mag ze weer alleen thuis blijven tot van nacht. de baasjes gaan even een festivalletje pikken. ik ben een tevrede mens.  ;D