18 april 2024, 18:01:21

dagboek croky

Gestart door patty, 28 juni 2012, 21:09:26

« vorige - volgende »

patty

dat denk ik ook... och dat komt wel goed ze zit zich nu te poetsen en kijkt wat ik aan het doen ben...somige valkjes houden daar gewoon niet van. ik merk wel dat ze niet de simste is. ik heb nu een buigbarestok buiten de kooi maar durft niet om het hoekje. en als ik haar help met de stok dan lukt het wel. dat accepteerd ze wel. ben allang blij dat ze niet schuw is.. ;D

kaykiller

Citaat van: patty op 30 juli 2012, 20:15:28
ik ben echt niet klein zerig maar het is wel door hoor... ik laat niet zomaar los. maar ze was zo aan het schreeuwen en bijten. dat was echt zielig. ik moet gewoen iets meer geduld hebben. als ik zo door ga dan gaat het echt niet lukken. en als ze met de stok in en uit de kooi komt en dadelijk een keer bij komt zitten komt de rest van zelf.... misschien heeft ze iets meer tijd nodig. :D


als ze schreeuwt moet je er mee stoppen je kunt hem ook proberen te lokken met zonnebloem pitjes helpte bij me 1 eerste tam valkje

animallovertje

of met een rietje.. die van mij zijn daar helemaal gek van!! en komen soms zelfs sneller naare en rietje dan naar trosgierst :)

en inderdaad.. ze komt er zeker weer overheen.. gewoon tijd geven en rustig ermee aan de gang gaan!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

patty

haha, das grappig. ik heb extra vital daar zitten kleine zonnebloem pitjes in maar die zitten er morgen ochtend nog in die eet ze niet veel... ik ben nog aan het uitvissen wat ze echt lekker vindt. :P

Patrick

Kan je niet met je rug voor de opening van de kooi zitten zodat ze uit der eigen op je schouder kan gaan zitten. Neem wel een goede stoel waar je het zelf lang in kan volhouden. Neem een rol meelkoekjes....... glas water of limonade... trosgierst werkt niet dus laat dat maar zitten....... stuk appel of ander fruit.

Iedere valkparkiet is nieuwsgierig dus zal uiteindelijk vast komen kijken wat jij aan het doen bent en vooral wat je eet. Gewoon negeren tot ze echt brutaal gaan worden en dan zelfs nog met je kop weg draaien. Als ze het dan bijna opgeven pas toegeven en een klein stukje geven wat jij eet.
Je vogel is al tam geweest dus dat trukje van tam worden gaat gerust lukken maar het vertrouwen is even weg en je wilt dit zo snel mogelijk weer krijgen wat niet gaat werken. Niet jij moet er naar toe gaan maar je moet juist nu de valkparkiet uit der eigen laten komen. Omdat ze al handvoeding gewend is dan kan je er vanuit gaan dat ze ook weten dat wat JIJ eet hun ook kunnen eten maar pas wanneer jij het toelaat.

Na de eerste keer dat deze methode werkt kan je de tijd steeds korter maken en een band opbouwen door sneller toe te geven en iets te eten geven. Probeer wel zo gezond mogelijk te blijven met dingen aanbieden en zorg ervoor dat ze wel de normale zaden blijven eten.

Doordat je steeds met trosgierst aan de gang bent geweest kan je vogel best denken ow......... die dingen weer er gaat dan iets gebeuren wat ik niet wil dus ik kom gewoon niet!!!!! Doorbreek deze gewoonte ;-)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

patty

ik zat al met mijn rug naar der toe en een sliert trosgierst naast me op tafel. ik heb er net een stukje appel gegeven, naar ze pikte een beetje vijandig. uiteindelijk heb ik het maar in de voerbak gestopt. poch morgen weer op nieuw beginnen. maar dat ga ik is proberen zelf laten komen. thanks ;D

kaykiller

Citaat van: Patrick op 30 juli 2012, 20:38:29
Kan je niet met je rug voor de opening van de kooi zitten zodat ze uit der eigen op je schouder kan gaan zitten. Neem wel een goede stoel waar je het zelf lang in kan volhouden. Neem een rol meelkoekjes....... glas water of limonade... trosgierst werkt niet dus laat dat maar zitten....... stuk appel of ander fruit.

Iedere valkparkiet is nieuwsgierig dus zal uiteindelijk vast komen kijken wat jij aan het doen bent en vooral wat je eet. Gewoon negeren tot ze echt brutaal gaan worden en dan zelfs nog met je kop weg draaien. Als ze het dan bijna opgeven pas toegeven en een klein stukje geven wat jij eet.
Je vogel is al tam geweest dus dat trukje van tam worden gaat gerust lukken maar het vertrouwen is even weg en je wilt dit zo snel mogelijk weer krijgen wat niet gaat werken. Niet jij moet er naar toe gaan maar je moet juist nu de valkparkiet uit der eigen laten komen. Omdat ze al handvoeding gewend is dan kan je er vanuit gaan dat ze ook weten dat wat JIJ eet hun ook kunnen eten maar pas wanneer jij het toelaat.

Na de eerste keer dat deze methode werkt kan je de tijd steeds korter maken en een band opbouwen door sneller toe te geven en iets te eten geven. Probeer wel zo gezond mogelijk te blijven met dingen aanbieden en zorg ervoor dat ze wel de normale zaden blijven eten.

Doordat je steeds met trosgierst aan de gang bent geweest kan je vogel best denken ow......... die dingen weer er gaat dan iets gebeuren wat ik niet wil dus ik kom gewoon niet!!!!! Doorbreek deze gewoonte ;-)


met de rug naar hem toe XD krijg je wel rugpijn van dnek ik haha

animallovertje

Citaat van: kaykiller op 30 juli 2012, 21:08:14
Citaat van: Patrick op 30 juli 2012, 20:38:29
Kan je niet met je rug voor de opening van de kooi zitten zodat ze uit der eigen op je schouder kan gaan zitten. Neem wel een goede stoel waar je het zelf lang in kan volhouden. Neem een rol meelkoekjes....... glas water of limonade... trosgierst werkt niet dus laat dat maar zitten....... stuk appel of ander fruit.

Iedere valkparkiet is nieuwsgierig dus zal uiteindelijk vast komen kijken wat jij aan het doen bent en vooral wat je eet. Gewoon negeren tot ze echt brutaal gaan worden en dan zelfs nog met je kop weg draaien. Als ze het dan bijna opgeven pas toegeven en een klein stukje geven wat jij eet.
Je vogel is al tam geweest dus dat trukje van tam worden gaat gerust lukken maar het vertrouwen is even weg en je wilt dit zo snel mogelijk weer krijgen wat niet gaat werken. Niet jij moet er naar toe gaan maar je moet juist nu de valkparkiet uit der eigen laten komen. Omdat ze al handvoeding gewend is dan kan je er vanuit gaan dat ze ook weten dat wat JIJ eet hun ook kunnen eten maar pas wanneer jij het toelaat.

Na de eerste keer dat deze methode werkt kan je de tijd steeds korter maken en een band opbouwen door sneller toe te geven en iets te eten geven. Probeer wel zo gezond mogelijk te blijven met dingen aanbieden en zorg ervoor dat ze wel de normale zaden blijven eten.

Doordat je steeds met trosgierst aan de gang bent geweest kan je vogel best denken ow......... die dingen weer er gaat dan iets gebeuren wat ik niet wil dus ik kom gewoon niet!!!!! Doorbreek deze gewoonte ;-)


met de rug naar hem toe XD krijg je wel rugpijn van dnek ik haha

je moet juist je nek recht houden ;) dus de andere kant op kijken.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

patty

komt goed.
we zullen zien.morgen gewoon de kooi openlaten en dan ga ik met mijn rug naar gaat toe zitten aan tafel... ik hoop dat het werkt.ik zal zoveel Mogelijk dingen op tafel laten gebeuren dat ze nieuwsgierig gaat worden. maart het is een eigenwijs valkje. ;D

patty

ze kijkt wel maar durft niet... ik zit schuin aantafel en blijf haar roepen. ik zit hier met heerlijke aardbeiden. ik Had een stukje aan een prikker gepikt omdat anders de aardbei uit mijn vinger glipt. en dan komt ze gelukkig wel weer wat proeven. ik heb hier mijn bordje nog staan met broodkruimels en stukjes aardbei. ze kijkt wel en soms lijkt het of ze uit de kooi wil komen maar nee toch maar niet. ik zo nog eens proberen of ze op de stok komt zitten. en dan haal ik eruit de kooi met de stok. :)

animallovertje

je moet niet alles in 1 dag willen ;) geef haar de tijd om je rustig te ontdekken ;)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

patty

ik heb er met de stok uit de kooi gepakt en dat liet ze weer toe. ik probeerde haar weer op tafel te zetten maar ze vloog weer op het deurtje. na een paar minuten is ze toch in de kooi gaan zitten en zit nu lekker te smullen. ik ga zo wat anders doen en dan zie ik wel hoe het vandaag loopt. ik ben blij dat ze me weer een beetje vertrouwd.  ;D

Jeroenw

Weet je wat ook goed kan helpen

patty

31 juli 2012, 12:42:59 #148 Last Edit: 31 juli 2012, 12:48:49 by patty
hey,
net kwam ze van zelf ff uit de kooi op het plankje wat ik er heb aan gemaakt.maar toen viel de sepia van de kooi omdat ze het touwtje door geknaagd heeft. hihih. ze zit nu boven op haar speeltje een beetje te dutten. ik laat de kooi openstaan en ik zit hier gewoon aan tafel vol lekkers aan mijn laptop. zo ff boven wat doen. ik laat de aardbeien restje gewoon op mijn bordje liggen. meestal praat ik gewoon hardop. en dan kijkt ze wel. ik liet net via internet vlak geluidjes horen daar reageert ze wel op. maar nu staat gezellig de tv aan. af en toe kwettert ze wat.... och komt goed. ik ga der niet meer uit de kooi pakken. ze mag het zelf doen of anders blijft ze maar zitten. :D

patty

bovendien als ik zo boven ben is ze niet alleen in de kamer maar met mijn man.... ze is druk met poetsen.hihi. ;D