29 maart 2024, 01:35:36

dagboek croky

Gestart door patty, 28 juni 2012, 21:09:26

« vorige - volgende »

Savanna-c

Ah wat goed zeg! haha die aardbij, ik ben nu een lijst met groente en fruit aan het afwerken om te kijken wat hij lekker en niet lekker vind, maar tot nu toe alles jammie voor Ruki, en eet Croky de komkommer ook, haha wel leuk dat ze zoveel speelt, vast erg leuk om te zien trouwens Hele schattige foto  :) ;D :D ;) :-*

patty


even een middag dutje. na het spelen met komkommer en de stokjes die van de trosgierst die ik bij elkaar gebonden had... ze waren zo los. naar wilde wel ff met me spelen aan de tralies van de kooi met één stokje..en stiekem mijn vingers erbij pakken... om af te tasten. ;D

patty


en maar wachten tot ie er zelf uit komt maar nee zelfs met torsgierst niet uit zijn kooi tekrijgen.  ??? nu ik niet kijk en met mijn rug naar de kooi zit komt ie wel bij het open deurtje kijken. lijkt wel als je haar in de gaten houd dat ze juist andere dingen gaat doen. met mijn vinger nee dat gaat niet lukken. ik heb hier een een sliert trosgierst naast mijn pc liggen. ik zit een halve meter van de kooi af. ik dacht ik probeer het is zo.  ;D

kaykiller

Citaat van: patty op 30 juli 2012, 16:08:28

en maar wachten tot ie er zelf uit komt maar nee zelfs met torsgierst niet uit zijn kooi tekrijgen.  ??? nu ik niet kijk en met mijn rug naar de kooi zit komt ie wel bij het open deurtje kijken. lijkt wel als je haar in de gaten houd dat ze juist andere dingen gaat doen. met mijn vinger nee dat gaat niet lukken. ik heb hier een een sliert trosgierst naast mijn pc liggen. ik zit een halve meter van de kooi af. ik dacht ik probeer het is zo.  ;D


hoe oud istie nu?

patty

hoi,
ongeveer nabij de 10 weken. nog piep. ik heb net ff de kooi verbouwt. een buigbare stok aan de buiten kant en een plankje voor aan de kooi.
ze zat net aan de buitenkant maar het ijzerwerk kan ze niet zo omheen een beetje glad..anders valt ze misschien van de kooi. ;)

kaykiller

Citaat van: patty op 30 juli 2012, 16:38:30
hoi,
ongeveer nabij de 10 weken. nog piep. ik heb net ff de kooi verbouwt. een buigbare stok aan de buiten kant en een plankje voor aan de kooi.
ze zat net aan de buitenkant maar het ijzerwerk kan ze niet zo omheen een beetje glad..anders valt ze misschien van de kooi. ;)


dan moet je hem snel tam krijgen :p ik had mijn witmasker cinnamon opaline van 4 weekjes in 2 dagen tam maar ik had z'n vader erbij gekocht en samen in een kooi dus was eerder gewent ik hoop dat je hem deze week tam krijgt  ;)

patty

ze blaast niet meer maar vindt mijn vingers nog gewoon eng. en bij de kweker is ze met de hand gevoed... daar was ze supertam. ze zat bij haar op de schouder liet zich knuffelen zelf door jongen kinderen. maar hier moet ze er weinig van hebben. ik leg bewust geen trosgierst in der kooi. om he t zo speciaal temaken ... ik hoop dat werkt. ze is zeker niet schuw. kan zo in de kooi zonder dat ze op fladerd. hihi

kaykiller

Citaat van: patty op 30 juli 2012, 17:11:45
ze blaast niet meer maar vindt mijn vingers nog gewoon eng. en bij de kweker is ze met de hand gevoed... daar was ze supertam. ze zat bij haar op de schouder liet zich knuffelen zelf door jongen kinderen. maar hier moet ze er weinig van hebben. ik leg bewust geen trosgierst in der kooi. om he t zo speciaal temaken ... ik hoop dat werkt. ze is zeker niet schuw. kan zo in de kooi zonder dat ze op fladerd. hihi


stapt ze wel gwn op de hand of moet je haar bij de rug pakken en dan op je schouder of hand zette?

patty

ik kan er wel pakken als ik wil. maar dat probeer ik te voorkomen. ze eet uit mijn hand in de kooi. en proeft af en toe aan mijn vingers. maar ze komt niet zelf uit de kooi. en na een half uur geknabel uit mijn hand wil niet op mijn vinger zitten.pfff je moed wel engelen geduld hebben....

Inge88

Citaat van: kaykiller op 30 juli 2012, 17:25:43
Citaat van: patty op 30 juli 2012, 17:11:45
ze blaast niet meer maar vindt mijn vingers nog gewoon eng. en bij de kweker is ze met de hand gevoed... daar was ze supertam. ze zat bij haar op de schouder liet zich knuffelen zelf door jongen kinderen. maar hier moet ze er weinig van hebben. ik leg bewust geen trosgierst in der kooi. om he t zo speciaal temaken ... ik hoop dat werkt. ze is zeker niet schuw. kan zo in de kooi zonder dat ze op fladerd. hihi


stapt ze wel gwn op de hand of moet je haar bij de rug pakken en dan op je schouder of hand zette?


Kans is aanwezig dat 't valkje gewend is om met de volle hand gepakt te worden, aangezien 't een papvalkje is. Maar opstappen moet ze ook gewoon leren.  :) Ik vind 't zelf wel heel handig om mijn valkjes gewoon met de volle hand te kunnen pakken; vinden ze geen probleem, zijn 't gewend en dan heb je zelf de controle als je ze b.v. in de kooi wilt zetten. Anders heb je kans dat ze van je vinger afvliegen, omdat 't gepuis zich prima vermaakt buiten de kooi  ::)

patty

hoi,
metde stok vindt ze niet erg daar kan ik gewoon mee lopen en blijft ze gewoon op zitten. ik ben bang dat ze dadelijk helemaal niets meer van me moet hebben. als ik de stok er ondersteek zeg ik iederekeer op en dat doet ze wel. hmmm. ???

patty

hoi,
ik heb het net met de vollehand geprobeerd maar dat werkt niet echt bijten en niet zo zuinig uiteindelijk heb ik haar gewoon weer in de kooi gezet. maar kun nu wel weer op nieuw vertrouwen winnen...hmmm nu mag ik alleen trosgierst van de buitenkant kooi geven en dan kijkt ze nog van wel of niet. nu maar weer laten rusten,morgen weer een dag.  :-[

kaykiller

Citaat van: patty op 30 juli 2012, 19:48:25
hoi,
ik heb het net met de vollehand geprobeerd maar dat werkt niet echt bijten en niet zo zuinig uiteindelijk heb ik haar gewoon weer in de kooi gezet. maar kun nu wel weer op nieuw vertrouwen winnen...hmmm nu mag ik alleen trosgierst van de buitenkant kooi geven en dan kijkt ze nog van wel of niet. nu maar weer laten rusten,morgen weer een dag.  :-[


die van mij maakt het niet veel uit met de vollehand maar hij is pas 6 weekjes 1 keer beet die maar voelde erniks van gwn blijve proberen of gwn niet ik zal hem eerst op je schouder zetten en trosgiert geven dan naar de hand proberen te laten lopen jonge valkje bijten tochnie door  :P

patty

ik ben echt niet klein zerig maar het is wel door hoor... ik laat niet zomaar los. maar ze was zo aan het schreeuwen en bijten. dat was echt zielig. ik moet gewoen iets meer geduld hebben. als ik zo door ga dan gaat het echt niet lukken. en als ze met de stok in en uit de kooi komt en dadelijk een keer bij komt zitten komt de rest van zelf.... misschien heeft ze iets meer tijd nodig. :D

animallovertje

door hem zo te pakken maak je ze alleen maar bang!!!

je zult nu weer even opnieuw moeten beginnen met het vertrouwen.. inderdaad met trosgierst.. en net zo lang tot ze zelf op je vinger stappen.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------