3 mei 2025, 11:42:13

Valkparkiet met een pootje,

Gestart door Renique en Svetlana, 15 juli 2012, 15:28:46

« vorige - volgende »

Renique en Svetlana

Beste Forumleden, als eerst willen wij ons even voorstellen,
wij zijn Svetlana en Renique, En hebben sinds kort een valkparkiet uit de dierenwinkel gekocht. we zijn er heel blij mee, Maar gister werd ons een valkparkiet aangeboden met 1 pootje, Zo was die geboren. vandaag hebben wij hem gekregen , en hebben hem gelijk bij ons andere valkje in de kooi gedaan, Dit ging gelijk goed, ze fluiten naar elkaar en kunnen goed met elkaar overweg, Nu is mijn vraag, Leert de valkparkietje met 1 pootje vanzelf om naar het stokje toe te klimmen? of moeten wij daar een trapje voor maken, zodat het wat gemakkelijker wordt?
ze is nog geen half jaar oud, en weet ook niet anders dat ze maar een pootje heeft, Graag willen wij weten wat hier aan te doen is, om haar zo een makkelijkmogelijk leventje te geven,
Alvast heel erg bedankt,. Met vriendelijke Groeten,
Svetlana en Renique.

hilde

hallo
welkom op het forum.

ik heb ook een valkparkiet met 1 pootje .

heb een plankje gemaakt in de kooi zodat hij daar op kan rusten en lopen  .dit gebruikt hij veel meer dan op een stok te zitten .
klimmen doet hij ook goed met 1 pootje .

groetjes vanuit belgie

bobbie

Hallo,

ik heb jarenlang een valkparkiet gehad met 1 pootje. Ze kunnen zich heel goed redden en inderdaad had ik ook brede rustplaatsen gecreƫerd in de kooi. Hij kon klimmen als de beste en hij had een vriendinnetje. Hij kon niet 'treden' om te paren maar hoe creatief ze zijn blijkt uit het volgende: hij bleef van alles proberen om het te laten lukken en uiteindelijk had het vrouwtje door dat ze moest kippen tegen de tralies aan zodat hij zich vast kon houden aan de tralies om te kunnen wipwappen. Het lukte niet helemaal maar goed genoeg.
Oftewel: hij zal een valkjeswaardig bestaan krijgen.
Hij kan natuurlijk niet op je hand stappen maar ik die van mij met 2 handen oppakken.

Succes, Nel :)

Renique en Svetlana

Hallo, Wat super van alle leuke reacties. ;D
Wij hebben hem nu nog in een kooi die redelijk klein is, maar we willen van ons dressoir een grote vogelkooi maken, doormiddel van er bovenop een hele grote voliere te bouwen , zo hebben ze alle 2 lekker de ruimte, ook is ons net opgevallen de de valkje met een pootje ook 2 nagels mist, Is dit ook niet erg?
we hebben nu een zelfbouw trapje gekregen van ons buurman, waardoor die lekker naar zijn stokje kan klimmen en daar zonder moeite op gaat zitten haha, Ze zijn alle 2 heel erg lief, Maar tam maken ben ik druk mee bezig!
Met vriendelijke Groeten, Renique en Svetlana. :)