21 juli 2025, 16:58:22

papegaaienziekte?

Gestart door Lique, 24 oktober 2003, 00:00:53

« vorige - volgende »

Irene

26 oktober 2003, 15:22:06 #90 Last Edit: 26 oktober 2003, 15:26:06 by irene
Hallo,
laten we aub stoppen met de zeer uiteenlopende meningen te plaatsen over waar het vandaan gekomen is en wie daar dan eventueel schuldig aan is.Daar heeft niemand nu wat aan.Niemand is geholpen met het plaatsen van een beschuldigende vinger, als dat al mogelijk is! Laten we liever stil staan bij alle vrienden die nu  in rotsituatie zitten! Daar gaat het nu ten slotte om!!!!
:-/ Sorry, wilde ik ff kwijt!
Lieve Lique, Peter en den anderen; heel veel stekte morgen; ik denk aan jullie!!
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

ria

26 oktober 2003, 18:40:52 #91 Last Edit: 26 oktober 2003, 18:47:20 by ria
Hallo,

Ik zit even met grote verbazing te lezen. Als ik na lang nadenken na het telefoongesprek met Lique, mijn eigen mening heb gevormt over het hele gebeuren, dan mag ik dat kennelijk hier niet uiten. Het is alleen de bedoeling dat we hier op een medelevende toon tegen elkaar aan praten. En tuurlijk vind ik het ook heel erg wat er nu gebeurt. Maar zodra je een mening hebt over het een of ander dan is het verboden hier op de site om dat te melden. In het ergste geval wordt je verbannen van de site. Er zijn vermoedens van papagaaienziekte geuit en dat dan ook door meerdere personen. Ik zou dan zelf bij dit vermoeden direct naar mijn eigen huisarts zijn gegaan of de eerst hulppost van het ziekenhuis om een onderzoek te laten opstarten. Ik had dan niet drie dagen gewacht omdat het hier om een bedreigende ziekte gaat. Ik weet uit eigen ervaring hoe of het is om iemand aan een bedreigende ziekte te moeten verliezen.

Maar goed als eigen meningen hier op de site er niet toe doen dan is het maar beter denk ik dat ik me niet meer op deze site vertoon. Reageren op dit bericht heeft dus ook geen zin, want door mij worden deze berichten niet meer gelezen.

Het ga jullie allen goed.

Ria

Suzanne

Ik reageer dus toch, want ik zit dit stukje ook vol verbazing te lezen. Ria, als je dit nog leest, volgens mij vat je het een en ander wat te zwaar op, iedereen geeft zijn eigen mening over het geheel, en dat moet ook kunnen lijkt me. Net zo goed als jij je mening moet kunnen uiten.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Peter

CitaatHallo,

Ik zit even met grote verbazing te lezen. Als ik na lang nadenken na het telefoongesprek met Lique, mijn eigen mening heb gevormt over het hele gebeuren, dan mag ik dat kennelijk hier niet uiten. Het is alleen de bedoeling dat we hier op een medelevende toon tegen elkaar aan praten. En tuurlijk vind ik het ook heel erg wat er nu gebeurt. Maar zodra je een mening hebt over het een of ander dan is het verboden hier op de site om dat te melden. In het ergste geval wordt je verbannen van de site. Er zijn vermoedens van papagaaienziekte geuit en dat dan ook door meerdere personen. Ik zou dan zelf bij dit vermoeden direct naar mijn eigen huisarts zijn gegaan of de eerst hulppost van het ziekenhuis om een onderzoek te laten opstarten. Ik had dan niet drie dagen gewacht omdat het hier om een bedreigende ziekte gaat. Ik weet uit eigen ervaring hoe of het is om iemand aan een bedreigende ziekte te moeten verliezen.

Maar goed als eigen meningen hier op de site er niet toe doen dan is het maar beter denk ik dat ik me niet meer op deze site vertoon. Reageren op dit bericht heeft dus ook geen zin, want door mij worden deze berichten niet meer gelezen.

Het ga jullie allen goed.

Ria
Hallo Ria,

Jammer dat je zo over denkt. Het gaat hier echter over verschillende meningen, zelf meng ik mij vrij weinig in meningsverschillen maar deze keer wil ik ook maar eens reageren.

Je bent vrij om een mening te geven, dat is ook de bedoeling van een forum, of deze mening ook de mening is van een ander persoon is niet altijd zeker. Ieder denkt anders over een onderwerp, net zoals over dit onderwerp.

En de gedachte dat je geblokkeerd wordt van deze website als je niet dezelfde mening hebt als mij of Lique dat vind ik erg jammer. Je kent ons ook persoonlijk dus je weet dat wat je schreef over het blokkeren niet klopt. De mensen die in het verleden geblokkeerd zijn, proberen moedwillig iets te verpesten van de site. Een mening geven hoort daar niet bij.

Wij hebben vrijdag in de na-middag ook kontakt gehad met de huisarts en deze meldde dat wij maandag ochtend direct aan het begin van de ochtend terug konden. Het is zoals eerder beschreven ook niet zeker of het hier inderdaad om de gevreesde papegaaienziekte gaat. Als de huisarts meld dat maandag ochtend vroeg genoeg is dan neem ik dat graag van mijn huisarts aan, hij is diegene die voor arts geleerd heeft, ik niet.

Zelf zou ik het jammer vinden als je niets meer van je laat horen door een meningsverschil...

Groetjes,
Peter

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik zit de hele tijd al met een vraag.

Kan een mens ook ziek worden van een valkje dat besmet is, maar de symptomen van papegaaienziekte niet vertoond?
Dus van hun stof en als ik per ongeluk wat ontlasting binnen zou krijgen?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

:D :Dhoe wil jij ontlasting binnen krijgen van valkjes??

Suzanne

Mariska, ik zit me de hele tijd af te vragen of Pingstein ook een valkparkiet is, of een ander soort parkietachtige?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

26 oktober 2003, 20:10:26 #97 Last Edit: 26 oktober 2003, 20:11:23 by Mandy
Je bedoelt dus eigenlijk van een valkje dat drager kan zijn en anderen kan infecteren Mariska?
Als dat zo is dan gaat dat via de ontlasting, dus als je toevallig ongemerkt een spoortje op je vinger hebt en je gaat daarna chips eten ofzo en lekker je vingers aflikken...
Maar ik weet niet wat ons maagzuur daarmee doet, misschien worden alle bacteriën dan al gedood? Ik weet het echt niet... ::)
Verder kan het inderdaad ook via stof en veren verspreid worden.

Verder voeg ik me helemaal toe aan deze laatste opmerking van Peter naar Ria toe.
Kom Ria, daar blijf je toch niet voor weg zeker. Een mening is een mening en iedereen mag die uiten. En daar is een forum voor en het is geen must dat iedereen het eens moet worden met elkaar, want dat bereik je soms gewoonweg niet.
Als je zelf maar achter je eigen mening staat en naar de kritiek van een ander kunt luisteren is er toch helemaal niets mis? ;)

Ik kan ook morgen pas naar de huisarts toe. En denk jij dat ze je zo goed helpen bij een huisartsenpost? Lees de laatste berichten er nog maar eens goed op na in de kranten. Ik weet zeker dat ik dan juist niet serieus genomen zal worden, mijn huisarts morgen wel.
En het gaat hier niet om een ziekte van mens op mens zoals al eerder is genoemd. Dus geen epidemie van papegaaienziekte hoor. Je hebt alleen jezelf er maar mee als je er te lang mee rond blijft lopen.
Ik loop er misschien al vanaf juli mee rond, maar ik weet het dan ook pas sinds donderdagavond en heb vrijdag meteen gebeld.
Dus wat kan je nog meer? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

CitaatMariska, ik zit me de hele tijd af te vragen of Pingstein ook een valkparkiet is, of een ander soort parkietachtige?

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

Einstein is een valkje, maar iemand heeft het kopje van haar bovenop het lijf van een pinguin gezet. Dus vandaar Pingstein, ipv Einstein.

Dit is de originele foto van Einstein, die daarvoor gebruikt is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Suzanne

Whoehahahahahaha, ik had het nog niet eens in de gaten, kun je nagaan hoe goed het gelukt is  ;D Of ik ben zo'n sukkel, dat kan natuurlijk ook  :-/ ::)

Kolkkie

Hoi Mandy,

Ik vroeg het mij af of het ongemerkt doorgegeven kan worden aan mensen. Zometeen heb je de papegaaienziekte terwijl je er niet eens aan denkt.
Ze zijn hier nog gezond, dus hoef ik mij denk ik op dit moment niet druk te maken. Ik hou ze wel goed in de gaten.

Groetjes,

Mariska

Tara

Hahah Suzanne die vind ik wel goed :D.

Hoi Ria,

ik vind het best jammer dat je het forum af gaat door wat meningsverschil, ik heb ook al vaak meningsverschil gehad, en weet soms hoe je je dan voelt, maar dat is nog geen reden om weg te gaan. Iedereen heeft een andere mening, nouja, sommige dezelfde maar het zou jammer zijn dat er daardoor een ruzie ontstaat en men het forum verlaat.

Groetjes, Tara

Kolkkie

CitaatWhoehahahahahaha, ik had het nog niet eens in de gaten, kun je nagaan hoe goed het gelukt is  ;D Of ik ben zo'n sukkel, dat kan natuurlijk ook  :-/ ::)

Je bent geen sukkel hoor ;). Rene (diegene die hem gemaakt heeft) heeft hem echt passend bovenop het lijfje gezet. Echt heel erg mooi gedaan vind ik.

Eigenlijk gaan we een beetje erg offtopic ::) (sorry Lique)

Groetjes,

Mariska

VaLKPaRKieTJe

Hoi Peter en Lique,

Veel sterkte morgen bij de arts, en laten we hopen dat het niet zo erg is als het op dit moment lijkt, en dat met een kleine ingreep alles verholpen kan worden.

...en de rest met zieke valkjes of zelf ziek,

heel veel sterkte en beterschap en laat deze ellende nou eindelijk eens tot een einde komen.

Groetjes Mariette

Marianne

Hoi Angelique en Peter,

Heel veel sterkte bij de dokter vandaag.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!