Wie kan mij vertellen welke mutatie mijn man is?

Gestart door deesvalkjes, 25 juni 2012, 16:35:33

« vorige - volgende »

deesvalkjes

Goede middag,

Is er hier iemand die mij kan helpen erachter te komen om welke mutatie dit gaat wand via internet kom ik er niet uit.

Hij is iig geen wildkleur man wand deze heb ik namelijk ook in de voliere zitten.

Hij is zo'n 5 jaar oud met zwarte ogen.

Alvast bedankt!

Desiree

*Yvon

Hoi

Ik denk dat hij een cinnamon is.
En als ik het goed zie heeft hij wat wazige vlekjes wat parels geweest kan zijn.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

deesvalkjes

hallo Yvon,

ja die vlekjes klopt. het midden is lichter dan de rand van het veertje zeg maar.

Ik heb zelf een cinnamon pop gehad maar deze was donkerder. klopt het dan dat een cinnamon man lichter is dan de pop?

ik heb hem van naar zeggen 12 weken oud maar het kan zijn dat hij ietsje ouder was maar zeker onder een half jaar dus dan had ik toch nog opaline moeten zien?

gr desiree

*Yvon

Hoi Desiree

Cinnamon heb je in verschillende tinten.
Plus dat als ze in een buitenvoliere zitten anders opkleuren door de zon.
Of er een verschil van kleur tussen man of pop zit weet ik niet.
Ik heb ook een man en pop en de pop is mooier van cinnamonkleur dan de man.  :D
Als jij hem al vanaf een half jaar hebt dan had je de parels wel
gezien moeten hebben.
Die verliezen ze na de 1ste en 2de rui ongeveer.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

deesvalkjes

hoi yvon.

dat van de 1e 2e rui heb ik idd ook al eerder gehoord vandaar dat ik het nog maar even vroeg. hij is nog steeds de zelfde kleur hoor. ze zitten nu een week of 5/6 buiten in de voliere dus hij is nog niet echt verkleurd nog.

bij mijn pop was het toen der tijd goed te zien dat ze cinnamon was. bij hem zie je wel een bruin gloedje maar heeeel erg licht en daar hij lichtgrijs is van kleur en mij popje toen wildkleur had met bruin jasje zeg maar dacht ik zelf niet aan de cinnamon maar het zou natuurlijk kunnen.

misschien heeft iemand anders nog een idee?

iig bedankt voor het terug reageren

gr desiree