18 april 2024, 17:09:44

Erg rustig door rui?

Gestart door DvE, 18 juni 2012, 15:13:39

« vorige - volgende »

DvE

Mijn valkparkiet man, 3,5 jaar oud, is al een paar weken erg rustig voor zijn doen. Hij fluit wel af en toe zijn deuntje en wil graag uit zijn kooi zoals normaal. Maar hij zit ook meer met zijn oogjes dicht en meer te slapen dan voorheen. Hij eet prima. Wel is hij enorm in de rui. Zou het door de rui kunnen komen dat hij wat slomer is dan anders? Of kan ik beter naar de dierenarts gaan voor onderzoek?

En als je denkt dat het door de rui zou kunnen komen, hoe lang duurt dat dan normaal gesproken?

Alvast bedankt voor je reactie!
Hartelijke groeten,
Daphne

Jeroenw

19 juni 2012, 21:26:24 #1 Last Edit: 19 juni 2012, 21:29:30 by Jeroenw
Heb je hem pas in je bezit? Ja gevaarlijk hoor om hier over te oordelen
Het is altijd handig om hem ook na te laten kijken door een va arts

Ik kan zeggen dat het door de rui komt en leg hij ineens dood op de bodem van de kooi dat misschien voorkomen had kunnen worden als je naar de va arts was gegaan.



DvE

Hi JeroenW,

Bedankt voor je reactie.

Nee, ik heb mijn vogel niet pas sinds kort. Ik heb hem nu ruim 2 jaar. Misschien dat ik inderdaad beter met hem naar de vogelarts kan gaan. Niet dat ik echt het idee heb dat hij ziek is maar het is zo moeilijk bepalen bij die tere diertjes, hè? Ik heb aan de ene kant wel de indruk dat het met de rui te maken heeft, maar aan de andere kant heeft hij andere jaren niet zo gereageerd op de rui. Maar misschien is de rui dit jaar heftiger dan andere jaren? Ik weet niet of dat kan.
Hartelijke groeten,
Daphne

smiley

Hallo DvE

Onze vogels zitten binnen en krijgen daardoor niet genoeg zonlicht .
En ook eten ze vaak niet genoeg gevarieerd groente en fruit enzo.
na een poosje ga je dan dit soort dingen merken slecht rui of problemen met de kweek enz .
Ik zou je vogel extra eivoer aan bieden en vitaminen geven waar ook zeker A en D in zitten en als het even kan extra kalk .
Ik had ook een valkje die anders was dan anders ik heb hem toen ook extra toevoegingen gegeven en hij knapte daar echt van op .
Nu zingt en fluit hij weer !! zie na een paar dagen nog geen verschil dan zou ik hem zeker even laten nakijken .
Je zou alvast zijn mest kunnen laten onderzoeken !!
Dat verteld ook al heel veel over je valkje .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

DvE

Dank je wel voor je reactie, Conny!

Hmm, mijn vogel krijgt al 2 van de 3,5 jaar dat hij oud is, Harrisons Bird Food en hij krijgt ook zo eens per week zaad en hij krijgt fruit en onkruid en groente waar hij ook van eet. Bovendien staat hij met geschikt weer vaak hele dagen of in elk geval urenlang buiten met zijn kooi. Eigenlijk zou hij dus niet de door jou beschreven tekorten mogen hebben.

Maar ik begrijp uit jullie reacties wel dat het niet vanzelfsprekend is dat een vogel wel erg rustig is door de rui? Zucht, misschien toch morgen maar even met hem langs de vogelarts.
Hartelijke groeten,
Daphne

smiley

Hallo

Jouw valkje krijgt alles wat hij nodig heeft al toegevoegd ...
Ik zou hem dan zeker even na laten kijken ...

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Jeroenw

Sterkte morgen wel doen hoor, :-*

carco

Het lome kan heel goed door de rui komen hoor!
Ik merk het vaak genoeg aan mijn vogels dat ze een stuk rustiger zijn dan anders daardoor. Dit kost heel veel energie voor ze om  nieuwe veren aan te maken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Jeroenw

Hallo dve

Weet je nu wat meer over je valkparkiet man hoe gaat het?