geen valkje maar een vlaamse gaai eten

Gestart door nikkwaus, 19 juni 2012, 23:20:44

« vorige - volgende »

nikkwaus

meschien iets wat hier niet hoort maar heeft toch spoet nodig.
ik heb een jong vlaamse gaai gevonden waar van hij al even buiten rond liep zijn nest is kapot gegaan en heb hem opgevangen.
mijn vraag is zou hij maaien lussen (zoon maai die je ook aan de vishengel doet)
en wat zou die nog meer lussen brood heeft die liever niet (was tedelijke oplosing)

gr nikky

mariska79

Bel de dierenambulance, die brengen het jonge diertje naar een vogelopvang. Als jij hem met de hand opvoed zal de kans op overleven in de natuur zeer minimaal zijn, omdat hij niet bang is voor mensen

smiley

Hoi

Ik ben toevallig pas in de vogelopvang in Rotterdam geweest .
En daar heb ik gehoord wat een kraaiachtigen daar te eten krijgen .
Je neemt een blikje katten voer doe die in een zeef en spoel alle gelei eraf .
De gelei in niet goed voor ze ,dat kan in de krop blijven hangen omdat het zo plakkerig is .
Je maakt dat kattenvoer fijn en doe er pinky's doorheen ( dat zijn jonge meelwormen ) als ik het goed heb .
Maar alleen het kattenvoer kan ook totdat je hulp hebt geregeld .
Want daar heeft Mariska gelijk in het is een wilde vogel en dat moet hij ook blijven !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Jeroenw

Smiley Helemaal top maar pinkys zijn pas geboren dode muizen
Die ze ook aan reptielen te eten geven.



carco

Pinkys zijn meelwormen ,worden zo heel vaak genoemd door mensen die volgels houden. Neophema's krijgen ze ook nogal eens. Lijkt me niet dat die muizen te eten krijgen  :P
Klik op het plaatje voor onze site!




animallovertje

bij pinky's moet ik ook gelijk aan (dode) baby-muisjes denken.
zo worden die namelijk genoemd. nog nooit gehoord dat dat ook meelwormen zijn.

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

carco

zie oa hier:

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=3475

zijn dus maden  :P

Misschien voor allebei gebruikt?
Ik heb er nl nog nooit van gehoord dat het muizen zouden zijn ???
Klik op het plaatje voor onze site!




animallovertje

google maar eens op afbeelding: pinkies ;)

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Jeroenw


Hier is een beschrijving

Muis pinky ( baby ) levend
Het is ons erg opgevallen dat de meeste geïmporteerde voederdieren veel minder van kwaliteit zijn dan in Nederland gefokte voederdieren, We zien dat deze dieren vaak mager en ziek zijn. Omdat wij alleen het allerbeste aan onze eigen reptielen willen voeren zijn we zelf knaagdieren gaan kweken. Wij voeren onze knaagdieren alleen het allerbeste voer en houden hierbij gelijk rekening met de voeding behoeften van reptielen in het voer zit dan ook al extra kalk en vitamine A / B complex en D3 verwerkt. Pinky's ( kale nestmuizen ) / Fuzzy's ( nestmuizen met haar en springers ( halfwasmuisjes ) die bij ons worden verkocht, worden vers geraapt, dit wil zeggen dat dit nog dezelfde dag moedermelk heeft gedronken en niet al een paar dagen in de winkel heeft gelegen zonder voeding. Omdat wij een grote kweek op hebben gezet zitten wij zelden zonder deze voederdieren en kunnen wij ook voor een erg lage prijs leveren.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Jeroenw


smiley

ik heb toch echt witte wormpjes gezien en geen muizen !!
Dacht dat het jonge meelwormen waren ,zouden ook maden kunnen wezen ..
Maar daar noemen ze ze pinky's ze waren ongeveer een cm lang en heel dun ....

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Jeroenw

Hahaha lOl
Nog niet eens zo gek eigenlijk kraai achtige
Zijn ook roofvogels ze eten ook mollen en kleine
Knaagdieren alleen ik weet niet of dat ook
Voor de Vlaamse gaai geld

animallovertje

zo te lezen zijn er inderdaad ook worden van vleesvliegen die pinkies heten.. maar dat is denk ik een minder bekende versie dan de muizen :) omdat je die ook vooral vind als je googled ;)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

mariannenl

misschien wat laat maar pinkies, ingevroren bij de dierenspeciaalzaken te verkrijgen zijn maden van vliegen
Zeer eiwitrijk en goede voeding voor insekten- en vruchteneters ( oa indertijd voor mijn beo s ) ,
en beter dan meelwormen die weing eiwit bevatten en een hard schild hebben

Maar zoals al gezegd en misschien wel jammer voor je, breng de vogel naar een Vogelasyl, daar is hij  ec ht beter af


Ik heb vroeger veel kraaien opgevangen en die  later losgelaten maar wat doe je dan, je zet een min of meer tamme vogel terug in de natuur, die is dus niet meer schuw voor mensen, en het voer wat hij moet gaan zoeken is heel anders ..., dus ik heb dit niet meer gedaan.