28 maart 2024, 23:56:49

Mike pikt amber in haar pootje :s

Gestart door ElskeBouma, 19 juni 2012, 12:45:25

« vorige - volgende »

ElskeBouma

19 juni 2012, 12:45:25 Last Edit: 21 juni 2012, 12:27:14 by ElskeBouma
Hallo lezers,

Ik heb twee valkparkietjes, Mike 01-05-11 en Amber 28-01-12.
Amber heb ik nu een weekje is erg lief, laat haar heerlijk kroelen en zit graag bij je op je vingers en op je schouder.

Ze zitten (zeker de avond) apart van elkaar in een kooi. Ik wil ze graag samen in 1 kooi hebben, maar weet niet helemaal hoe ik dit moet aanpakken.

Ik ben vrij veel thuis en ze zitten veel samen in de vensterbank en dat gaat allemaal prima. Ze eten samen dan uit 1 bakje en zitten vlak bij elkaar en als ze ruimte willen geven ze dat goed aan.

Ik heb een grote voliere gekocht, zodat de beiden wat meer ruimte hebben en opnieuw moeten wennen. Ze zitten nooit alleen in de kooi, het is of beide nog in hun eigen kooitje of met zn 2-en in de voliere.

Dat gaat even goed, maar dan zoekt Mike, Amber op en wil dat Amber hem kroelt.. Amber pikt Mike dan, wat hij wel lekker schijnt te vinden.

Maar als Amber dan weg loopt gaat Mike er achteraan en bijt haar in haar pootjes.. Amber tilt haar pootjes dan wel op en bijt van haar af, maar dit doet Mike niets en gaat haar achterna.

Ik haal ze dan maar uit elkaar, want ik weet niet wat er gebeurt als ik Mike zn gang laat gaan..

Heeft iemand wat tips voor mij ???