10 mei 2025, 22:16:55

mijn valkaprkietje braakt/ van 7 maart!

Gestart door Whitney, 20 juni 2012, 17:55:21

« vorige - volgende »

Whitney

heey,
ik heb mijn vogel pap gegeven maar nu braakt hij! wat moet ik nu doen? ik heb hem 6 spuite gegeven
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses

Whitney

kan het ook zijn dat ik wat lucht in heb gespoten ofzo?
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses

animallovertje

ik denk dat iets meer informatie handiger is. bv:
welke pap geef je?
hoeveel ml heb je gegeven?! (je hebt spuitjes van bijv. 1,2,5,10,20 ml )

wanneer heb je deze pap gegeven?
was de krop leeg toen je het gaf?
was de pap op goede temperatuur?

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

animallovertje

nog iets: het valkje is van 7 maart. waarom geef je hem dan nog pap?! dat is toch helemaal niet nodig! het valkje moet gewoon zaadjes eten  ???
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Rissiejjj

Inderdaad is de info waar al om gevraagd is wel heel belangrijk.

Maar soms duurt het heel erg lang voor ze zelf eten, maar vind dit ook wel extreem lang eigenlijk. Maar misschien een goede reden?

Whitney

nou het pronleem is dat hij GEWOOn niet eet, ik snap het gewoon niet, ik heb nu een grotere spuit waar gelijk 7 ml in kan, ik geef hem om 7 uur 5 uur en 11 uur pap, pap is van nutribird ,aar ik kan niet ontcijferen wat er met mijn valkje is, ik had hem 1 uurtje overgeslagen hij at alsnog niet toen was hij extreem 65 gram, waarom geef ik hem nog pap?: omdat hij geen zaad eet!!!! ook al zet ik een bakje zaad hij gaat er aleen maar mee spelen maar eet het niet op :(

mijn excuses

Rissiejjj

Ga is proberen van een lepel te voeren en ga de pap mengen met Eivoer. Je moet dingen gaan proberen, want niet zelfstandig willen worden is heel vreemd.
Hij zit wel bij andere valkjes in de buurt zodat hij het kan afkijken? Want in zijn eentje kan het maar zo zijn dat hij het gewoon echt niet snapt.
Als hier al is een handopfokje zit, dan zit ie bij mijn andere valkjes om te zorgen dat hij van hen leert zelf te eten.

smiley

Hoi

Geef hem nat eivoer of bruin brood ,grasparkietenzaad is kleiner!!
Trosgierst vinden ze meestal ook erg lekker .
En vooral aan blijven bieden .... word het niet beter dan zou ik met hem een bezoekje aan een vogelarts brengen .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Whitney

mijn excuses

smiley

Hoi

Het wil ook wel eens helpen om zelf van het bruine brood te knabbelen als hij bij je zit .
Vaak willen ze met je mee eten als jij het ook eet ....en met bruin brood kan dat ook geen kwaad .
Je kan ook macaroni koken zonder zout en dat aanbieden of rijst .
Dat mogen ze ook hebben en is ook nog eens zacht ,en jij kan dan ook weer laten zien dat je het eet .

Succes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht