7 mei 2025, 14:24:26

help me asjeblieft!

Gestart door pipapeter, 10 mei 2012, 05:42:04

« vorige - volgende »

pipapeter

Hallo allemaal.
Ik heb sinds vijf maanden een valkje. Hij is nu bijna twee jaar.
Ik heb hem gekregen dat hij niet tam was en ben daar na een paar dagen mee begonnen.
Het begin ging aardig en na een maand stapte hij zelfs op mijn vinger (wel met trosgierst).
Daarna liet ik af en toe zijn deur open staan zodat hij ook eens buiten de kooi komt. Maar na twee weken buiten de kooi werd hij "de baas" ofzo.
Hij begon met krijsen, wat ik altijd negeer, maar na een paar weken bleef hij maar door gaan en loopt zelfs weg van mijn hand met wat lekkers. Hij Jan alleen nog maar schreeuwen. Komt het misschien omdat hij hiervoor altijd een ander valkje bij hem had? Hij is nu alleen, maar er komt een handtamme valk bij, vanaf de kweker.
Kunnen jullie me asjeblieft helpen? Ik ben gek op "Baco" maar wil egt niet dat hij alleen maar krijst. Dus help!!!
Gr, Peter
Ps. Het is een mannetje

pipapeter

Oh en trouwens:
Kan het zijn dat hij zich verveelt? Ik heb er 3 speeltjes in hangen met belletjes, maar Baco doet er echt niks mee. Kan het zijn dat hij een ander speeltje mist?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Als er vragen zijn hoor ik het graag.

Gr, Peter

sepke

een valkje erbij kan vaak het krijsen verminderen omdat hij dan niet meer alleen is. Verder is een speeltje waaraan geknaagd kan worden vaak leuk voor een valkparkiet.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

krasny

Mijn valk is ook niet geïnteresseerd in kant en klare speeltjes. Maar wat hij wel heel erg leuk vindt is het boeket dat ik iedere dag voor hem pluk: allerlei graszaden, wilgentakken en/of vruchtbomentakken. Ook kleefkruid en vogelmuur. Hij knipt zich wezenloos. Vindt het prachtig. Soms is zijn kooi groen van al het spul dat ik er in doe - er op leg, door de tralies weef....

Alles wat ik pluk spoel ik wel altijd eerst even goed af. (je weet maar nooit.)

Ook heb ik zo'n knaagdierbol in de kooi hangen, daar doe ik stukjes toast in, wat sla enz. enz. Misschien vindt jouw vogel dat ook wel leuk.
Loura

Bello

Kijk wel uit met zo'n knaagdierbol, ons valkje bleef er met een pootje inhangen...
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Terrandroid

Nou ik ben ook ten einde raad, ik heb hier ook een koppeltje valkies ong. 1.5 jaar oud zitten in 1 kooi en kunnen elkaar niet luchten. Ik had eerst een pop maar die begon na een paar maanden te krijsen. Ik heb toen gelezen dat het goed zou zijn om er 1 bij te nemen en dat heb ik dus gedaan. Nu zit ik met 2 gigantisch krijsende valkies!!! Ik weet op het moment niet meer wat ik er mee aan moet, ze zitten inmiddels al een maand in een aparte kamer en zijn er niet meer uit geweest. Ik loop er wel steeds heen als ze stil zijn, en beloon ze dan ook. Maar niks, maar dan ook echt niks helpt. Ik vind het echt moeilijk om ze in de kooi te laten zo, maar ik word er helemaal gestoord van. Wat moet ik doen!! Wie heeft er nog advies? Nog 1 erbij met het risico dat ik er dan dalijk 3 schreeuwende valkies heb? Help!