28 maart 2024, 15:59:34

Kroelen/jeuken tegen sepia normaal?

Gestart door Franula, 18 juni 2012, 14:14:59

« vorige - volgende »

Franula

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee en heb een valkje genaamd Pim. Hij is sinds en maand bij mij. Pim is aan komen vliegen bij een vriendin, maar is nooit opgehaald.
Hij is tam geweest denk ik, maar sinds ik hem heb gevangen met de hand, is hij bang voor mijn handen.
Als ik trosgierst op mijn hand leg, eet hij het wel, maar op mijn hand zitten durft hij niet en ook niet ergens anders. Geduld is een schone zaak begreep ik elders op dit forum :)

Pim verliest veertjes en kroelt met zijn nekje tegen de sepia aan. Doet hij dat omdat hij gekroeld wil worden of omdat hij jeuk heeft? Ik wil hem best in z'n nekje kroelen, maar dat durft hij dus (nog) niet   ::)


Larissa

Hoi hoi

Fijn dat je Pim een goed huisje wilt en kunt geven, het kan zijn dat hij jeuk heeft als hij in de rui zit of begint dan willen de nieuw doorkomende veertjes ngo wle eens jeuken.

Blijft hij het echt heel lang doen kun je even wit papier in de kooi leggen om te kijken of hij geen luis heeft.
Dit is dan te zien aan rode of zwarte puntjes op het witte papier

S6 met die valkje

GRoetjes Larissa

Franula

Dank je wel voor je reactie!

Ik vermoed inderdaag dat Pim in de rui is, want hij verliest veel veertjes. Is deze tijd van het jaar normaal voor een valkparkiet om te ruien of ruien ze meer dan eens per jaar?