29 maart 2024, 06:19:44

Zielepiet

Gestart door Sab, 9 september 2003, 19:57:06

« vorige - volgende »

Sab

Hoi allemaal,

Wij hadden twee oudjes en 1 daarvan is sinds een week dood. Die andere is redelijk oud, ik weet niet precies, hij komt uit het asiel en is niet supertam. Nu wordt hij steeds stiller, droevig, eet weinig, dus er moet iets veranderen.

Ik heb al 13 jaar valkjes, maar nu werken we allebei fulltime en 's avonds en in het weekend zijn we niet altijd thuis. Dus had ik bedacht: we zoeken iemand met een voliere, dan heeft hij het veel beter naar zijn zin.

Maar nu stuit ik op jullie site en denk ik, aaaaach wat zijn ze toch leuk, zal ik anders nog een oud besje uit het asiel halen :-/  Heeft die ook nog een nieuw thuis.

Maar, even ongeacht wat ik leuk vind, wat is nu eerlijk de beste oplossing voor ons zielepietje?

Alvast bedankt!
Sabrina

Kolkkie

Hoi Sabrina,

Ten eerste veel sterkte met het verlies van je valkje.
Het beste is om er een nieuw valkje bij te nemen. Dan voelt je overgebleven valkje zich niet eenzaam meer.
Persoonlijk denk ik dat je beter een jong valkje erbij kan nemen, omdat dat waarschijnlijk de minste problemen veroorzaakt. Als je er een ouder valkje bijdoet, kan hij wel eens de macht over willen nemen, en daar is je overgebleven niet erg van gediend dan. Dit met alle gevolgen van dien.

Je zou het natuurlijk wel kunnen proberen met een ouder valkje, maar doe die dan wel eerst in een andere kooi, om ze zo aan elkaar te laten wennen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Sab

Tsja, weetje wat het is, ook al vind ik ze lief, ik wil niet nu beslissen dat ik nog 15 jaar een vogeltje heb. Daarom wilde ik graag een oudje. En die jonkies worden toch wel opgehaald bij het asiel, zeker de tamme. Maar een ouwe knorrepot blijft daar lang zitten. (Die van ons gaat zelfs terugblaffen als hij een hond hoort, kun je nagaan.)

En dat is ook goed gegaan met de vorige, ik heb al twee keer oude mannetjes bij elkaar gezet en die waren allemaal heel tevreden.

De vraag is nu: 1 erbij of deze (hij heet Lange) Lange in een voliere? Wat is beter voor Lange? Mooie naam he?

Wel bedankt voor je snelle reactie!
Sab

Kolkkie

Hoi Sabrina,

Dan zou ik toch kiezen voor een ouder valkje uit het asiel erbij.
Als je Lange altijd binnen hebt gehad, is het eigenlijk niet meer te doen om Lange in een voliere te plaatsen. Hij is dat compleet niet gewent dan.
Dus is er 1 bijhalen uit het asiel de beste optie.
Erg mooie naam trouwens ;).
Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Timmety

JAH!!!!
Aangezien de valk na 2  maand niet opgehaald is... Kun je hem komen halen, het is een hele mooie wildkleur man en tam ok, en 3 jaartjes oud...
laat even wat weten
Tim

Cobie

Hoi Sabrina.

Het is inderdaad zo dat als je valkje een aantal jaartjes in huis zit ze niet gauw meer in een buitenvoliere wennen.
Ik begrijp dat lange al wat ouder is. Dus denk aan de kou in de buitenlucht van een voliere. Ik denk inderdaad dat je er beter èèn bij kunt nemen. Lange lijkt mij wat eenzaam.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Sab

Okee, hartstikke bedankt allemaal. Tim, ik kom je mannetje niet halen, sorry hij is nog een beetje een jong ding ;D

Ik ga eens even een actie ''help Lange de winter door'' organiseren. Heb gisteren bedacht dat we echt te weinig thuis zijn, dus dat ik ga proberen een huis voor hem te vinden, met andere valkparkieten erbij. Ik kan me voorstellen dat een voliere erg koud is zo ineens vanuit onze huiskamer van 20 graden. Dus dat gebeurt sowieso niet.

Groeten
Sabrina


Skippy

Ahh...wat jammer dat je zo weinig tijd heb :-/
Maar het is dan inderdaad voor je valkje het beste als je hem een nieuw thuis geeft.Waar hij veel aandacht krijgt of er nog meer valkjes zijn.

Sterkte ermee...

Skippy