7 mei 2025, 11:33:10

Wanneer papvoedingen afbouwen

Gestart door LindaP, 16 juni 2012, 11:50:35

« vorige - volgende »

LindaP

Hoi,

Onze babyvalken groeien prima nu maar zijn steeds uitgehongerd als ze pap krijgen (nog vijf voedingen en ik geef al 8 ml). Ze wegen nu allemaal tussen de 65 en 75 gram, maar eten nog niet echt aan de trosgierst of zaadjes die ik in de kooi heb gelegd (ook geprobeerd als ze honger hebben uit de hand, maar lukt nog niet). Ze zijn nu 6 weken, oudste 7, wanneer kunnen we de papvoedingen terugbrengen?

Andere vraag nog; de jongste heeft opvallend meer moeite met doorslikken (bij de anderen gaat het gewoon achter elkaar erin), is dat iets om ons zorgen om te maken?

Twee van de drie vliegen al.
Is er nog iets anders wat ik kan proberen te geven als voeding?

Groetjes,
Linda

Rianne

Bij een handopfok kan het langer duren voor ze zelf gaan eten, helemaal als ze geen voorbeeld hebben. Biedt ze van alles aan, ze gaan er vanzelf mee spelen. Ik zou nog even eachten met afbouwen tot je ze met het voer bezig ziet.
Dat van dat doorslikken zou ik niet weten, misschien kan iemand anders daar antwoord op geven.

carco

Bij deze leeftijd zou ik toch gaan afbouwen hoor. 5 keer nog aan de pap is wel heel erg veel. Op deze manier hoeven ze ook niet zelf te gaan eten omdat ze geen hongergevoel hebben.
Ik zou overgaan op 4 keer ( dan 10 ml per keer), maar wel het gewicht in de gaten houden dat ze niet te ver zakken.
Wat het niet doorslikken betreft heb ik ook geen flauw idee van.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!